وبلاگ

بهترین سیستم مه پاش؛ راهنمای خرید بهترین سیستم رطوبت ساز

بهترین سیستم مه پاش

در فصول گرم سال، در بسیاری از مواقع نیاز داریم که دمای هوا را در فضای باز کاهش دهیم؛ به طوری که علاوه بر خنک سازی محیط اطراف، رطوبت دلپذیری هم ایجاد شود. متخصصان با ارائه دستگاهی به نام مه پاش این نیاز را به صورت شگفت انگیزی برطرف نموده اند. از این دستگاه می توان در انواع محیط های اداری، صنعتی و حتی منازل مسکونی و رستوران ها استفاده کرد.

بهترین سیستم مه پاش، قطرات آب را به ذرات بسیار ریزی تبدیل نموده و آن را با فشار زیادی به محیط منتقل می کند. قطرات بسیار ریز، گرمای محیط را جذب نموده و باعث خنک سازی و مرطوب شدن هوا می شوند. اما بهترین سیستم رطوبت ساز چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این مقاله بهترین سیستم های مه پاش را مورد بررسی قرار می دهیم. از طرفی این مقاله به عنوان راهنمای خرید مه پاش به صورت جامع در اختیار شما قرار گرفته تا از آن نهایت استفاده را ببرید.

تعریف مه پاش

در ابتدا قبل از اینکه مه پاش را بررسی کنیم، باید بدانیم که در واقع مه پاش چیست؟ و عملکرد آن به چه صورت است. این سیستم رطوبت ساز با استفاده از منبع تغذیه، آب ورودی را دریافت کرده و به قطرات بسیار ریزی تبدیل می کند. این قطرات با فشار زیادی وارد محیط اطراف شده و گرمای هوای محیط را جذب می کنند. قطرات ایجاد شده توسط دستگاه رطوبت ساز بسیار ریز هستند؛ به همین خاطر در کسری از ثانیه تبخیر می شوند.

بدین ترتیب مه پاش با جذب هوای گرم باعث مرطوب سازی و خنک شدن هوای اطراف می شود. در واقع هیچ یک از المان‌های موجود در محیط خیس نمی شوند؛ بدین ترتیب هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد. این سیستم در انواع محیط های صنعتی، مرغداری ها و مراکز پرورش طیور، اماکن مسکونی، تجاری مانند رستوران ها و کافی شاپ ها می‌توانند در محیط های باز و بسته بسیار کاربردی باشد.

سیستم های رطوبت ساز چگونه کار می کنند؟

در ابتدا سیستم رطوبت ساز، با استفاده از منبع تغذیه (شیر آب، شیلنگ، پمپ) آب ورودی را به دستگاه وارد می کند. این دستگاه از طریق لوله هایی، آب ورودی را با فشار زیادی به سمت نازل ها هدایت می‌نماید. آب خارج شده از روزنه نازل ها، به قطرات بسیار ریزی تبدیل می‌شود. ذرات بسیار ریز ایجاد شده به مولکول های هوای گرم چسبیده و تبخیر می شوند. این مکانیزم، مرطوب‌سازی هوا را به همراه دارد که با استفاده آن، همچنین آلاینده ها و گرد و غبار موجود در هوا به سمت پایین حرکت می کند. بدین ترتیب هوای موجود عاری از هرگونه آلایندگی یا گرد و غبار خواهد شد.

یک سیستم مه پاش خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سیستم مه پاش به عنوان یکی از مدرن‌ترین سیستم های خنک کننده، علاوه بر مرطوب سازی هوا مزیت های بی‌شماری به همراه دارد. به همین دلیل می توان از این دستگاه در مکان های مخصوصی مانند مراکز پرورش طیور، گلخانه ها، باغات و یا رستوران و کافی شاپ ها نیز استفاده کرد.

در ادامه به بررسی این مزایا پرداخته‌ایم:

1.از بین بردن آلودگی و ذرات معلق در هوا:

سیستم رطوبت ساز، از طریق پخش ذرات کوچک آب، باعث سنگین شدن آلودگی های موجود در هوا می‌شود؛ به همین دلیل ذرات به سمت پایین حرکت می کنند. از این رو سیستم رطوبت ساز برای محیط هایی مانند انبار، مزارع، مراکز بازیافت زباله و غیره بسیار مناسب است.

2.افزایش میزان رطوبت هوا:

قطرات منتشر شده از سیستم مه پاش، به قدری ریز هستند که باعث خیس شدن اجسام موجود در محیط نمی شود، بلکه از طریق جذب گرما، باعث ماندن رطوبت در هوا می شوند. بدین ترتیب این دستگاه برای محیط هایی که دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک اند، بسیار مناسب است.

3.صرفه اقتصادی:

یکی از مهم‌ترین ویژگی هایی که این سیستم داراست، این است که از این دستگاه می توان در انواع محیط های باز و بسته استفاده کرد. این دستگاه نسبت به سایر سیستم های سرمایشی، آب و برق بسیار کمتری مصرف می کند. به همین علت پنکه رطوبت ساز می تواند بسیار اقتصادی باشد.

4.بهبود سلامت:

رطوبت ایجاد شده از سیستم مه پاش، باعث ایجاد طراوت و شادابی پوست می شود. از طرفی دیگر، به علت جذب آلودگی های هوا، تنفس را لذت بخش می کند. این دستگاه قادر است بوی سیگار و دخانیات را کاملاً از بین ببرد. علاوه بر این، سیستم پنکه مه پاش باعث ایجاد حس شادی و آرامش در افراد می شود.

5.سیستم دفع انواع حشرات:

این سیستم می‌تواند باعث کاهش و دفع حشرات در محیط هایی مانند باغ، حیاط، مکان های پرورش طیور و غیره شود. همچنین از این دستگاه می‌توان برای سم‌پاشی باغات و گلخانه‌ها استفاده کرد. بدین ترتیب با استفاده از پنکه مه پاش می‌توان از فضای باز بدون گزش حیوانات لذت برد.

6.نگهداری آسان:

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های سیستم مه پاش نحوه نگهداری آن است. این دستگاه بدون نیاز به سرویس و نگهداری خاصی کار می کند. اما باید توجه داشته باشید که ضربه محکمی به سیستم وارد نشود. همچنین باید فیلتر ورودی را بعد از مدتی شستشو داد تا آلودگی ها و رسوبات از آن پاک شود.

انواع مه پاش از لحاظ عملکرد

سیستم های رطوبت ساز، از لحاظ عملکرد به سه بخش مه پاش های کم فشار، فشار متوسط و فشار قوی تقسیم بندی می شوند. هر یک از این بخش ها، برای محیط های متفاوتی طراحی و ساخته شده اند که در این بخش به بررسی هر یک از آن ها به طور کامل می پردازیم.

1.مه پاش فشار کم:

مه پاش کم فشار، همانطور که از نامش پیداست، با میزان فشار کم بین 2.5 تا 4 بار، کار می کند. بدین ترتیب میزان فشار آب شهری، مناسب این نوع از سیستم های مه پاش است. فشار آب شهری می‌تواند بین 15 تا 20 نازل را تأمین کند؛ به همین دلیل می‌توان از این دستگاه برای گیاهان باغچه‌ای، گلخانه‌ها، بالکن، آلاچیق و غیره استفاده کرد.

2.مه پاش فشار متوسط:

مه پاش فشار متوسط، عمدتاً به‌عنوان مرطوب ساز محبوب و اقتصادی شناخته می‌شود که پمپ آن، فشاری بین 7 تا 17 بار ایجاد می‌کند. این نوع از مه پاش‌ها، برای محیط های کوچکی مانند منازل مسکونی و یا رستوران‌ها و کافی شاپ ها طراحی شده‌اند.

3.مه پاش فشار قوی:

مه پاش فشار قوی، با استفاده از تجهیزات ویژه‌ای که می‌تواند فشار زیاد آب را تحمل کند، ساخته شده است. این سیستم‌ها قادرند ذرات آب را به میزان 3 تا 5 میکرون کوچک کنند. به همین دلیل توانایی آن ها برای خنک کردن محیط نسبت به سایر نمونه‌های موجود بیشتر خواهد بود. همچنین این دستگاه به هیچ وجه باعث خیس شدن زمین و اجسام موجود در محیط نمی‌شود.

انواع سیستم رطوبت ساز از لحاظ کاربرد

سیستم‌های رطوبت ساز، از لحاظ میزان عملکرد و اندازه، برای محیط های مختلفی طراحی و ساخته شده اند. به طوری که برخی از آن ها برای محیط های خانگی و مسکونی مناسب هستند و برخی دیگر برای مکان های صنعتی و نیمه صنعتی در حجم و ابعاد بزرگ‌تری تولید می شوند. این سیستم ها دارای قدرت‌های متفاوتی برای پخش کردن آب هستند. در این بخش انواع سیستم های رطوبت ساز از لحاظ کاربرد به طور کامل شرح داده شده است:

1.پنکه مه پاش:

عملکرد این نوع از دستگاه های رطوبت ساز بدین صورت است که ابتدا آب ورودی از مخزن زیر پنکه، به سمت صفحه، روبه‌روی پره ها هدایت می شود. این صفحه دارای نازل های زیر 10 تا 50 میکرون است. پره های این دستگاه باعث می شود مه ایجاد شده، در فضای اطراف پخش گردد و باعث خنک سازی محیط تا میزان 1- درجه سانتی گراد شود.

پنکه های مه پاش با سرعت و قدرت های متفاوتی ساخته می شوند. بنابراین، با توجه به مدل این دستگاه می توان برای انواع مکان های خانگی مانند تراس و هر فضای باز کمتر از 400 متر، از آن ها استفاده کرد. شما می‌توانید بهترین پنکه‌های مه پاش را در صفحه پنکه مه پاش نیکان پارسه مشاهده کنید.

2.مه پاش خانگی:

این نوع از سیستم های رطوبت ساز جزوی از مدرن‌ترین دستگاه هایی هستند که به دنیای لوازم‌خانگی وارد شده اند. این دستگاه به تهویه و رطوبت انواع محیط های کوچک باز یا بسته بسیار کمک می‌کند. دستگاه مه پاش خانگی با استفاده از خنک کردن آب ورودی و انتقال آن به فضای اطراف به صورت قطرات بسیار ریز، عمل تهویه و خنک سازی را انجام می‌دهد.

برخی از مه پاش‌های خانگی بدون نیاز به برق و یا سیم کشی کار می‌کنند. برای این کار، تنها لازم است شیر و یا شیلنگ آب را به مه پاش متصل کنید. البته از این دستگاه تنها در حیاط خانه استفاده نمی‌شود؛ در قسمت زیر، لیستی از مکان هایی که می توان از مه پاش خانگی استفاده کرد، آورده شده است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مه پاش خانگی نیکان پارسه مراجعه کنید.

  • فضای باز رستوران ها و کافه ها
  • بالکن ها و تراس آپارتمان ها
  • ویلاها و روف گاردن ها
  • گلخانه های کوچک و خانگی
  • سالن‌های پرورش قارچ، زعفران و غیره

3.مه پاش صنعتی:

مه پاش صنعتی، در انواع مختلفی ساخته شده و در اختیار صنعتگران قرار گرفته است. سیستم رطوبت ساز صنعتی، مه‌های سردی را در مساحت گسترده‌ای پراکنده می‌کند. این مه پاش‌ها به دلیل اینکه در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای چندین پمپ بسیار قوی باشند. به همین خاطر از این مه پاش‌ها در سوله‌ها، محیط های تجاری و کارخانجات استفاده می‌نمایند.

فشار آب در این دستگاه می‌تواند به میزان 200 بار افزایش پیدا کند. بدین ترتیب، مه پاش صنعتی به دلیل قدرت سرمایشی بالایی که دارد، باعث افزایش عملکرد بهینه ابزارآلات و دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود. همچنین قابلیت اتصال این دستگاه به حسگرهای تشخیص دما و رطوبت وجود دارد؛ به همین خاطر می‌توان دما و رطوبت تولید شده را کنترل کرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به صفحه مه پاش صنعتی نیکان پارسه مراجعه کنید.

4.مه پاش نیمه صنعتی:

مه پاش های نیمه صنعتی از طریق نازل های 15 الی 30 میکرونی قطرات آب را به میزان بسیار ریزی درآورده و به محیط منتقل می کنند. این دستگاه قادر است محیط هایی با فضای باز یا بسته را در مساحت زیادی پوشش دهد. علاوه بر این این سیستم باعث کاهش دما به میزان 10 الی 15 درجه سانتی گراد (10 الی 15 درجه فارنهایت) می شود. به همین خاطر مه پاش نیمه صنعتی یکی از بهترین سیستم های خنک ساز شناخته شده است.

مه پاش نیمه صنعتی، برای لوکیشن های بزرگ، عملکرد ایده آل و مناسبی دارد. از این رو می توان در مکان هایی نظیر گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها، آلاچیق، رستوران، ویلا، کنار استخر و غیره از این سیستم رطوبت ساز استفاده کرد. شما می توانید برای شناخت بهتر این دستگاه، از صفحه مه پاش نیمه صنعتی نیکان پارسه دیدن فرمایید.

نکاتی که در حین خرید مه پاش باید در نظر بگیرید

قبل از خرید انواع سیستم‌های رطوبت ساز، باید نکاتی را در نظر بگیرید. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بهترین سیستم مه پاش مناسب کاربری خود را بشناسید و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید.

1.میزان رطوبت مورد نیاز محیط خود را مشخص کنید:

طبیعتاً برای تأمین رطوبت و سرمایش محیط‌هایی با مساحت‌های مختلف نیاز به سیستم‌های رطوبت ساز متفاوتی خواهید داشت. مثلاً برای سرمایش یک کارخانه صنعتی بزرگ شما باید از مه پاش صنعتی استفاده کنید. توجه به این نکته به شما کمک زیادی در زمینه صرفه‌جویی منابع انرژی آب و برق می‌کند.

2.میزان صدا سیستم مه‌پاش‌ها را نسبت به محیط خود بسنجید:

برخی از مکان‌ها مانند رستوران ها، کافه و یا منازل مسکونی، نیاز به استفاده از سیستم های رطوبت ساز بی‌صدا دارند. به همین خاطر در این مکان ها از سیستم‌های مه پاش خانگی استفاده می شود. البته در برخی مکان های دیگر، ایجاد سر و صدای سیستم های رطوبت ساز، تداخلی در کار ایجاد نمی‌کنند. به همین خاطر باید به این نکته توجه زیادی کرد.

3.هزینه نگهداری آن را بررسی کنید:

شما باید میزان آب و برق مکانی که قصد نصب مه پاش را دارید محاسبه کرده و مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. این کار قطع باعث می‌شود تا مدلی مناسب و مقرون به صرفه را با توجه به کاربریتان تهیه نمایید. البته برای این کار شما می‌توانید از طریق مشاوره با کارشناسان در این زمینه از میزان آب و برق مصرفی توسط دستگاه مطلع شوید.

4.از ایمنی رطوبت ساز نسبت به محیط خود اطمینان حاصل کنید:

دستگاه‌های رطوبت ساز نسبت به ضربات سنگین بسیار حساس هستند. بدین ترتیب باید فاصله مناسب و استاندارد آن‌ها با المان های موجود در محیط رعایت گردد. شما باید دستگاه مه پاش را به گونه‌ای انتخاب کنید که ایمنی آن به طور کامل رعایت شود.

5.ابعاد سیستم مد نظر خود را نسبت به محیط کاربرد بسنجید :

سیستم های مه پاش با توجه به نوع کاربری، در انواع مختلفی ساخته می شوند؛ بنابراین شما باید سیستم مدنظرتان را با توجه به مساحت و ابعاد مکان خود، انتخاب کنید. این کار باعث بهره وری بالا و صرفه جویی در مصرف منابع می‌شود. پس قبل از خرید محصول، ابعاد دستگاه را چک کرده و مناسب‌ترین نوع را برای محیطتان خریداری کنید.

6.گارانتی مه‌پاش‌ها را چک کنید:

مه پاش ها حداقل باید دارای گارانتی ۳ساله باشند؛ بنابراین سعی کنید از شرکت‌های معتبر آنها را خریداری کنید.  همچنین سرویس‌های دوره‌ای فصلی و تعمیرات تخصصی می‌تواند شامل این گارانتی باشد. این کار علاوه بر اینکه کیفیت محصول شما را ضمانت می‌کند، باعث اطمینان خاطر شما از اشکالات احتمالی دستگاه می شود.

کلام آخر

سیستم مه پاش نوع جدید و مدرنی از سیستم های سرمایشی است. این دستگاه، مصرف آب و برق بسیار کمتری نسبت به سایر سیستم های سرمایشی دارد. دستگاه های رطوبت ساز علاوه بر ایجاد محیطی خنک و مرطوب باعث دفع حشرات و ایجاد هوایی عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار می شوند.

نیکان پارسه یکی از کمپانی های خوشنام و معتبر در حوزه دستگاهای سرمایشی و گرمایشی می باشد. این مجموعه بزرگ با سال ها تجربه توانسته بهترین سیستم های مه پاش را در بازار عرضه نماید. برای دریافت مشاوره‌ای کاملاً رایگان پیش از خرید، می توانید با شماره های درجه شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.