وبلاگ

تابلو برق مه پاش چه مشخصات و انواعی دارد؟

تابلو-برق-مه-پاش

تابلو برق مه پاش یکی از مهمترین اجزای این دستگاه شناخته می شود که اهمیت بسیار زیادی در بهبود عملکرد این سیستم برای آبیاری مکان های مختلف دارد. تابلو برق باعث می شود که شما بتوانید خیلی راحت سیستم مه پاش را کنترل و مدیریت کنید. به عبارت دیگر، با استفاده از تابلو برق شما می توانید به صورت خودکار، از امکانات متعدد مه پاش بهره مند شوید و نیازی نیست که خودتان به صورت دستی تغییرات را اعمال کنید.

این مسئله ها موجب شده اند که افراد خیلی زیادی در سیستم مه پاش خود از تابلو برق استفاده کنند. این وسیله در مه پاش صنعتی اهمیت بسیار زیادی دارد و صاحبان کسب و کارها به دنبال یک تابلو برق با کیفیت می گردند تا بتوانند از آن در سیستم مه پاش خود استفاده کنند. در این مقاله، ما به طور کامل انواع تابلو برق در مه پاش نیمه صنعتی یا صنعتی را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر شما هم می خواهید اطلاعات بیشتری در این باره به دست بیاورید، تا پایان همراه ما باشید.

مشخصات فنی تابلو برق مه پاش صنعتی

تابلو برق مه پاش مشخصات متفاوتی دارد که همه مشخصات در کنار یکدیگر، باعث شده اند که عملکرد فنی خیلی خوبی داشته باشد. در این قسمت، به صورت مختصر برخی از مهم ترین مشخصات فنی که باید درباره تابلو برق مه پاش، به عنوان یکی از مهم ترین قطعات مه پاش باید بدانید را نام می بریم.

  • فیوز 25 آمپر برای موتور و پمپ برای محافظت از پمپ و کانکتور
  • تایمر7 زمانه دیجیتال
  • کنتاکتور سه فاز 25 آمپر
  • مناسب برای مه پاش های تک فاز و سه فاز
  • ورودی دیجیتال شناور یا فلوتر سویج

علاوه بر مشخصاتی که در قسمت بالا نام بردیم، باید بدانید که این تابلو برق مه پاش کیفیت بسیار بالایی دارد و در آن از بدنه مقاوم استفاده شده است. از این رو، می توان از آن در هر مکانی که حتی رطوبت یا گرد و غبار باشد، به راحتی و بدون هیچ نگرانی استفاده کرد.

 بررسی عملکرد تابلو برق مه پاش

تاکنون از مشخصات تابلو برق در پنکه مه پاش یا مه پاش های صنعتی آگاه شدید. اکنون نوبت به آن رسیده که بدانید این وسیله چه عملکردی دارد. به طور کلی، تابلو برق یکی از مهمترین اجزای سیستم مه پاش است که زیادی در نحوه عملکرد کلی این دستگاه دارد. این مسئله، نشان دهنده عملکرد بسیار مناسب تابلو برق است که باعث می شود دستگاه مه پاش شما به بهترین شکل ممکن کار کند و عملکرد خیلی خوبی داشته باشد.

به طور کلی، باید گفت که تابلو برق مه پاش در واقع به عنوان اتاق کنترل این سیستم در نظر گرفته می شود. به این معنی که با استفاده از آن می توان اجزا و قسمت های مختلف سیستم مه پاش را به راحتی کنترل و تنظیم کرد.

کاربران و صاحبان کسب و کارهای مختلف می توانند از این وسیله برای تنظیم قسمت های مختلف مه پاش صنعتی استفاده کنند. تنها کافی است که کلیدها و قطعات مورد نیاز را بفشارند و بدون این که نیاز باشد به صورت دستی تغییراتی را اعمال کنند، در زمان تعیین شده این تغییرات به وجود بیایند.

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، در تابلو برق از تایمر استفاده می شود. از این رو، شما می توانید تنظیم کنید که سیستم مه پاش شما در بازه زمانی مشخصی روشن شده و چقدر سرعت داشته باشد. تمام این موارد باعث شده اند که استفاده از سیستم مه پاش برای افراد فوق العاده راحت تر باشد.

انواع تابلو برق مه پاش

تابلو فرق مه پاش انواع مختلفی دارد و شما می توانید آن را در نمونه های مختلفی در بازار پیدا کنید. اصلی ترین فاکتوری که باعث تفاوت انواع تابلو برق می شوند، شامل مواردی مانند نوع تایمر تابلو برق، نوع پمپ مه پاش و سایر موارد این چنینی می شوند. در ادامه، توضیح می دهیم که چگونه بر اساس نوع پمپ و نوع تایمر، تابلو برق مه پاش به نمونه های مختلفی دسته بندی می شود. سپس شما می توانید بر اساس پمپ یا تایمر مورد نظر خود، یکی از این تابلو برق ها را خریداری نمایید.

تابلو برق بر اساس نوع پمپ مه پاش

هر یک از پمپ های مه پاش کاملاً متفاوت هستند و برخی از آنها به صورت تک فاز و برخی دیگر سه فاز تولید می شوند. در نتیجه، نوع تابلو برق برای هر یک از این پمپ ها متفاوت است.

 تابلو برق بر اساس نوع تایمر مه پاش

برخی از تابلو برق های مه پاش دارای تایمر دیجیتال و برخی دیگر دارای تایمر آنالوگ هستند. تایمرهای دیجیتال به صورت الکترونیکی هستند و اصلاً نیازی به تغییر قسمت های آن به صورت دستی وجود ندارد. تنها باید از طریق صفحه نمایش، آن را کنترل و تنظیم نمایید. این در حالی است که تایمرهای آنالوگ تنظیمات دستی دارند و برای کنترل قسمت های مختلف مه پاش باید به صورت دستی آن را تنظیم نمایید. نمونه دیجیتال طرفداران خیلی بیشتری دارد.

مزایای استفاده از تابلو برق مه پاش

استفاده از تابلو برق مه پاش در انواع مه پاش صنعتی و یا نیمه صنعتی مزایای بسیار زیادی دارد. با استفاده از این وسیله، شما می توانید به بالاترین بهره وری در سیستم مه پاش در مکان های مختلف برسید. همین مسئله موجب شده که از تابلو برق در سیستم مه پاش گلخانه نیز به وفور استفاده شود. در ادامه، به صورت مختصر برخی از مهمترین مزایای استفاده از تابلو برق مه پاش را نام می بریم که از طریق یک تابلو برق مناسب، می توانید به همه این مزایا دست پیدا کنید.

  • تابلو برق از پمپ مه پاش محافظت می کند.
  • با استفاده از این وسیله، از هدر رفت آب تا حد زیادی جلوگیری می شود.
  • با مصرف کمتر آب و جلوگیری از هدر رفت آن، هزینه های صاحبان کسب و کارها در قبض آب تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
  • با استفاده از تابلو برق، تمام سیستم مه پاش به صورت کنترلی عمل می کند و نیازی به اعمال تغییرات دستی نیست.
  • تابلو برق مه پاش دوام و ماندگاری بسیار زیادی دارد و نیازی نیست که هزینه های اضافی برای تغییر یا تعویض قسمت های دیگر مه پاش بپردازید.
  • می توانید مطمئن باشید که با استفاده از این وسیله، سود دهی سالن شما به حداکثر خواهد رسید. برای مثال، گیاهان با استفاده از این سیستم در مه پاش گلخانه به بالاترین بهره وری می رسند و سود صاحبان کسب و کارها افزایش پیدا می کند.
  • شوک دمایی، یکی از مهمترین مشکلاتی است که می تواند باعث اختلال در دستگاه ها و یا حتی گل ها در گلخانه شود. این در حالی است که با استفاده از تابلو برق، می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

تابلو برق مه پاش با قابلیت کنترل سه فاز و یا تک فاز

برخی از تابلو برق های مه پاش دارای قابلیت کنترل تک فاز و برخی دیگر دارای قابلیت کنترل سه فاز هستند.  مهمترین وجه تمایز در این دو نمونه، این است که نیازی نیست در پمپ های تک فاز از کنترل فاز استفاده کنید. در نتیجه، هزینه شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. این در حالی است که برای استفاده از پمپ سه فاز باید حتماً از تابلو برق استفاده کنید تا بتوانید از پمپ محافظت کرده و جریان را کنترل نمایید.

قطعات مختلف تابلو برق مه پاش

آخرین موضوعی که باید درباره تابلو برق مه پاش بدانید، اجزا و قطعات مختلف موجود در آن هستند. هر یک از این اجزا باید با کیفیت بالایی ارائه شوند تا بتوانند در کنار یکدیگر، عملکرد مناسبی برای تابلو برق سیستم مه پاش به ارمغان بیاورند. در این قسمت، به صورت مختصر مهمترین اجزای این وسیله را نام می بریم.

  • تایمر: با استفاده از تایمر، می توان زمان روشن و خاموش شدن سیستم مه پاش را کنترل کرد موجب راحت تر شدن برنامه آبیاری می شود
  • کنتاکتور: این وسیله یکی از قطعات الکترومغناطیسی تابلو برق به شمار می آید که با استفاده از آن می توان جریان برق را در سیستم مه پاش قطع یا وصل کرد.
  • رله: این قطعه الکترومغناطیسی اهمیت بسیار زیادی برای کنترل عملکرد تجهیزات الکتریکی سیستم مه پاش دارد.
  • فیوز: فیوز یکی از قطعات حفاظتی تابلو برق است که اگر جریان برق بیش از اندازه زیاد شود، مدار را قطع می کند. این وسیله اهمیت زیادی برای محافظت از تجهیزات دیگر تابلو برق دارد.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره تابلو برق مه پاش در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که متوجه شدید، با استفاده از این وسیله شما می توانید کنترل خیلی بهتری روی سیستم مه پاش خود داشته باشید. از این رو، شما نیز می توانید با خرید مه پاش به همراه تابلو برق، بهره وری مکان مورد نظر خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.

فروشگاه نیکان پارسه بهترین و با کیفیت ترین تابلو برق برای انواع مه پاش صنعتی یا نیمه صنعتی را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید اطمینان داشته باشید که قیمت مه پاش و تابلو برق در فروشگاه نیکان پارسه نسبت به کیفیتی که ارائه می دهد، کاملاً مناسب و منطقی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.