وبلاگ

تفاوت مه پاش خانگی و صنعتی در چیست؟

تفاوت-مه-پاش-خانگی-و-صنعتی-در-چیست؟

تفاوت مه پاش خانگی و صنعتی در چیست؟ شاید یکی از خوشحال کننده ترین پیشرفت های تکنولوژی برای صنعتگران، اختراع دستگاه مه پاش باشد. نحوه عملکرد خیره کننده دستگاه مه پاش و افزایش خنکا و رطوبت محیط با بهره گیری از پراکندن ذرات بسیار ریز آب در هوا، کمک شایانی به رستوران دار ها، پرورش دهنگان گیاهان گلخانه ای، پرورش دهنگان قارچ و صاحبان گاوداری ها و مرغداری ها کرده است.

اما دو نوع اصلی مه پاش از منظر نحوه عملکرد، مه پاش های خانگی و صنعتی هستند. در این مطلب قصد داریم تفاوت مه پاش خانگی و صنعتی را بررسی کنیم و کاربردهای هر کدام را برای شما شرح دهیم؛ به این نکته توجه داشته باشید که بهترین گزینه همیشنه گران ترین آن نیست، شما می‌بایست در این روند ابتدا به بهترین شکل ممکن نیاز خود را شناسایی کنید و بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که با کارشناسان نیکان پارسه در ارتباط باشید تا بر اساس شرایط و نیاز شما بهترین انتخاب را برای شما عزیزان شرح دهند؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تفاوت مه پاش خانگی و صنعتی و دیگر اطلاعات و دریافت مشاوره رایگان به شماره تماس ۰۲۱۷۷۳۳۱۰۰۷ در ارتباط باشید.

مه پاش خانگی چیست؟

مه پاش های خانگی انواع ارزان مه پاش به حساب می آیند که بدون نیاز به پمپ و تنها با استفاده از شیلنگ آب، می توانند قطرات ریز آب را تولید کرده و موجب کاهش دما و افزایش رطوبت محیط شوند.

مه پاش خانگی دارای دو نوع است که یک نوع آن ها با الکتروپمپ و نوع دیگر بدون الکتروپمپ می باشد.

مه پاش های خانگی بدون الکتروپمپ دارای قطرات آب تولیدی نسبتا درشت و قدرت تحمل کمتر از 30 بار می باشند. در مقام مقایسه باید بدانید که اسپری های شیشه شور موجود در منازل، آب را با قدرت تنها 2 بار اسپری می کنند. در ساختار مه پاش های بدون الکتروپمپ، شلنگ مه پاش مستقیما به شیر آب متصل می شود و آب پس از رسیدن به نازل های مه پاش، تبدیل به قطرات نسبتا ریزی شده که در هوا پراکنده می شوند. این نوع مه پاش ها دارای نازل، اتصالات نازل، پایه نازل، ته خط و شلنگ هستند.

وجود الکتروپمپ در ساختار مه پاش های خانگی با الکتروپمپ سبب تولید قطرات بسیار ریزتر آب و ایجاد فشار بسیار بالاتر برای آب گردد. در اوج گرمای فصل تابستان، استفاده از مه پاش های خانگی با الکتروپمپ مفیدتر و بهتر است و به خنکای محیط و افزایش رطوبت آن کمک بیشتری می کند.

مه پاش خانگی چیست؟

مه پاش صنعتی چیست؟

مه پاش های صنعتی از سوی دیگر، از یک کمپرسور بسیار قوی و با فشار بالا بهره می برند که می تواند قطرات آب را به ریزترین حالت ممکن رسانده و با فشار زیاد در هوا پراکنده کنند.

تفاوت مه پاش خانگی و صنعتی در چه ویژگی هایی است؟

مهم ترین تفاوت مه پاش خانگی و صنعتی ، در کاربرد و نحوه عملکرد آن ها است. مه پاش های خانگی قدرت و توان کمتری دارند و بیشتر مناسب محیط های کوچکتر مانند حیاط منازل، استخر ها، باغ ها و رستوران ها، آلاچیق ها، باغچه، تراس و بالکن منازل می باشند.

برای مثال، مه پاش های بدون الکتروپمپ بیشتر مناسب محیط های باز هستند که در آنجا گیاهان زیاد و پرتعدادی وجود دارد. مه پاش های خانگی با الکتروپمپ کاربردهای بیشتری دارند و از آن ها می توان در محیط هایی مانند باغچه، آلاچیق، تراس، حیاط و بالکن استفاده کرد.

در حالی که مه پاش صنعتی در محیط های بسیار بزرگ صنعتی مانند مرغداری ها، گاوداری ها، معادن، کارخانه ها، گلخانه های بزرگ و سالن های قارچ به کار برده می شود. این نوع مه پاش ها قدرت بسیار بالاتر و عملکرد چشمگیرتری در مقایسه با مه پاش های خانگی دارند و نقشی اساسی در تامین رطوبت محیط و کاهش دمای آن دارند.

تفاوت مه پاش خانگی و صنعتی در چه ویژگی هایی است؟

از سوی دیگر، مه پاش های صنعتی توانایی تولید قطرات بسیار ریز آب را دارا هستند؛ به گونه ای که در بسیاری از محیط ها مانند سالن های قارچ، به دلیل اهمیت عدم ایجاد رطوبت مستقیم در هوا (که می تواند باعث ایجاد لکه روی قارچ های پرورشی شود) تنها از این نوع مه پاش ها می توان بهره برد.

استفاده از مدل های صنعتی به عنوان مه پاش گلخانه ها و سالن های قارچ بسیار موثرتر عمل می کنند. این نوع مه پاش ها همچنین طول عمر بسیار بالاتری نسبت به همتای خانگی خود دارند.

تفاوت مه پاش خانگی و صنعتی در قیمت

واضح است که به علت عملکرد بسیار بهتر مه پاش های صنعتی، آن ها نسبت به انواع خانگی مه پاش دارای ساختار پیچیده تر، قطعات بیشتر و در نتیجه، قیمت بالاتری می باشند. تشخیص این موضوع که کدام یک از انواع این مه پاش ها برای شما مناسب است، همیشه کار آسانی نیست و لازم است با کارشناسان ما در نیکان پارسه در این باره صحبت کرده و مشورت بگیرید. اگر هم از این موضوع مطمئن هستید، کافی است برای خرید و اطلاع از قیمت انواع دستگاه مه پاش خانگی و صنعتی، با ما تماس بگیرید تا بلافاصله بهترین انواع مه پاش های موجود در بازار را برایتان ارسال کنیم.

تفاوت مه پاش خانگی و صنعتی در قیمت

سخن پایانی

در این مطلب درباره تفاوت مه پاش خانگی و صنعتی نکاتی را برشمردیم. ساختار و نحوه عملکرد مه پاش های هانگی و صنعتی با یگدیگر متفاوت است و هر کدام عملکرد و کارایی خاص خودشان را دارند؛ اما واضح است که مه پاش های صنعتی مناسب محیط های بزرگ تر و وسیع تری هستند و البته، عملکرد بهتری در فشار آب و ریز شدن قطرات آب پراکنده شده در محیط از خود نشان می دهند. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما واقع شده باشد. اگر سوالی دارید، خوشحال می شویم با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.