وبلاگ

ساخت مه پاش خانگی به ساده ترین شکل امکان پذیر است؟

ساخت مه پاش خانگی

خیلی از افراد که نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید مه پاش بپردازند، می خواهند با استفاده از لوازم مختلف یک مه پاش خانگی بسازند. از این رو، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، طریقه ساخت این وسیله را برای شما عزیزان توضیح دهیم. البته توجه داشته باشید که حتی اگر به بهترین شکل ممکن فرایند ساخت مه پاش خانگی را هم انجام دهید، باز هم به هیچ عنوان شبیه به مه پاش های فروشگاهی نمی شود. اما در این مقاله، ما اطلاعاتی درباره نحوه ساخت این وسیله در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با توجه به این ایده ها، یک مه پاش خانگی معمولی برای انجام کارهای روزانه خود درست کنید.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده خیلی از افراد به جای خرید این سیستم، به دنبال درست کردن آن باشند، این است که می خواهند در هزینه های خود صرفه جویی کنند. با استفاده از سیستم مه پاش شما می توانید دمای هوای مورد نظر خود را تا حد خیلی زیادی پایین بیاورید. از این رو، بیشتر افراد هنوز می پرسند که آیا امکان ساخت یک مه پاش خانگی با لوازم مختلف وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که درست کردن مه پاش در خانه چالش های بسیار زیادی دارد و حتی اگر یک مه پاش مناسب هم برای خود درست کنید، باز هم نمی تواند قطرات آب را به اندازه خیلی کوچک به محیط پرتاب کند. زیرا نحوه عملکرد پنکه مه پاش به این صورت است که قطرات آب را به شکل پودر و مه به محیط پرتاب می کند.

طریقه ساخت مه پاش خانگی

با توجه به اطلاعاتی که در قسمت قبل گفتیم، اگر همچنان می خواهید یک مه پاش برای خود بسازید، به این مراحل توجه نمایید. در این قسمت طریقه ساخت مه پاش خانگی را برای شما توضیح می دهیم و می گوییم که برای تهیه این وسیله باید چه کارهایی را به درستی انجام دهید. پس با دقت به این مراحل توجه نمایید و یک مه پاش خانگی متناسب با نیازهای خود درست کنید.

آماده کردن لوازم مورد نیاز

 لوازم متعددی برای ساخت دستگاه مه پاش خانگی مورد نیاز هستند که شما می توانید بر اساس نوع مه پاشی که می خواهید بسازید، آن را در نمونه های مختلف آماده کنید. اولین مرحله برای ساخت این وسیله، آماده سازی تمام لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای تهیه این سیستم است. پیشنهاد می کنیم این لوازم را با کیفیت بالایی تهیه کنید تا با استفاده طولانی مدت، آسیبی نبینند.

مونتاژ کردن سیستم مه پاش

بعد از آماده کردن اجزا و لوازم مورد نیاز، نوبت به آن می رسد که تمام این لوازم را با یکدیگر مونتاژ کنید. برای انجام این کار مطمئن شوید که در فاصله بین لوله ها از زیپ یا گیره های نصب استفاده کرده اید. زیرا با انجام این کار، به هیچ عنوان آب از بین لوله ها درز پیدا نمی کند و هدر نمی رود.

نصب فیلتر تصفیه آب

وجود فیلتر تصفیه آب در سیستم مه پاش اهمیت بسیار زیادی دارد. به خصوص اگر در نوعی موقعیت جغرافیایی زندگی می کنید که آب کیفیت بالایی ندارد و در آن املاح متعددی وجود دارند، با استفاده از فیلتر می توانید این املاح را گرفته و آب را به صورت خالص و پاکیزه به نازل ها برسانید.

تنظیم تایمر

بیشتر مواقع در سیستم های مه پاش از تایمر استفاده می کنند که با استفاده از آن می توانید دستورالعمل های مورد نیاز را به سیستم بدهید. با استفاده از این سیستم، مه پاش شما می داند که باید در چه زمانی روشن شود و به چه اندازه محیط را خنک کند. البته استفاده از این وسیله در ساخت مه پاش ساده چندان ضروری نیست.

اجزای مورد نیاز برای طریقه ساخت مه پاش خانگی

در قسمت قبل به صورت مختصر آموزش ساخت مه پاش خانگی را برای شما عزیزان توضیح دادیم. پیش از این نیز گفتیم که برای ساخت این وسیله به تجهیزات و قطعات متعددی نیاز دارید که همه آنها باید با کیفیت بالایی خریداری شده باشند. در این قسمت، برخی از مهم ترین اجزایی که برای تهیه مه پاش نیمه صنعتی یا خانگی به آنها نیاز دارید را نام می بریم.

  • پمپ آب: این وسیله یکی از مهم ترین قطعات برای ساخت مه پاش خانگی در نظر گرفته می شود که با استفاده از آن، آب از مخزن به سمت شلنگ های مه پاش منتقل می شود. توجه داشته باشید که در مه پاش صنعتی باید حتماً از پمپ استفاده شود که البته امکان ساخت این نوع مه پاش وجود ندارد و باید آن را به صورت آماده خریداری کنید.
  • نازل مه پاش: بعد از پمپ وارد نازل شده و نازل، آب موجب که آب با اندازه خیلی ریز به شکل پودری از محیط خارج شود را وارد می کند. هرچه اندازه سوراخ های نازل کوچک تر باشند، آب را با اندازه کوچک تری به محیط پرتاب می کنند. به همین دلیل شما می توانید برای پنکه مه پاش که قصد ساخت آن را دارید، از نازل های کوچک تری استفاده کنید.
  • لوله های مه پاش: وجود لوله برای انتقال آب از قسمت پمپ به نازل های مه پاش ضروری است. از این رو، ما باید بسته به متراژ محیط مورد نظر خود، از اندازه کافی لوله در ساخت مه پاش خود استفاده نمایید.
  • فیلتر تصفیه آب: با استفاده از فیلتر تصفیه آب، شما می توانید از خراب شدن سیستم مه پاش خود جلوگیری نمایید و عمر آن را تا حد خیلی زیادی افزایش دهید. به همین دلیل سعی کنید حتماً از این فیلتر در مه پاش خود استفاده کنید و اگر هم نتوانستید این کار را انجام دهید، به فکر خرید مه پاش باشید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که حتی اگر شما وقت خیلی زیادی هم برای تهیه و ساخت مه پاش خانگی بگذارید، هم نمی توانید از آن در مکان های صنعتی یا حتی نیمه صنعتی استفاده کنید. نهایتاً کل استفاده شما از این نوع پنکه مه پاش در محیط های خانگی می‌رسد.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که هزینه اضافی برای خرید اجزای مختلف و دیدن آموزش ساخت مه پاش خانگی نپردازید و به صورت مستقیم، یک مه پاش با کیفیت بخرید. اگر برای خرید مه پاش از فروشگاه های معتبر اقدام کنید، حتی نیازی نیست که هزینه ای برای نصب آن بپردازید و این فروشندگان به صورت مستقیم آن را برای شما نصب می کنند. همچنین در فروشگاه های معتبر از لوازم و قطعات با کیفیت در ساخت مه پاش استفاده می شود و به همین دلیل در طولانی مدت، نیازی به تعمیر آنها نخواهید داشت.

سخن پایانی

اگر شما هم به دنبال مکان مناسبی برای خرید انواع مه پاش خانگی، نیمه صنعتی یا صنعتی هستی، ما فروشگاه معتبر نیکان پارسه را به شما معرفی می کنیم. در این فروشگاه انواع مه پاش های با کیفیت فوق العاده بالا وجود دارند که شما می توانید با قیمتی کاملاً منطقی و مقرون به صرفه آنها را خریداری نمایید. علاوه بر این موارد، کارشناسان نیکان پارسه فرایند نصب مه پاش را نیز برای شما انجام می دهند. شما تنها کافی است که هزینه کاملاً مناسبی با توجه به قیمت مه پاش مورد نظر خود بپردازید و از آن نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.