وبلاگ

نحوه سرویس مه پاش و پمپ مه پاش

سرویس مه پاش و پمپ مه پاش

چه زمانی باید برای سرویس مه پاش و پمپ مه پاش اقدام کنیم؟ این سیستم ها در حال حاضر می توانند کیفیت زندگی را فوق العاده افزایش دهند و افراد با استفاده از آنها بیشترین بازدهی را از محیط مورد نظر خود دریافت خواهید کرد. با این حال، برای این که این سیستم ها بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند و این عملکرد را ادامه دهند، باید به صورت منظم سرویس شوند. سرویس مه پاش باعث می شود که عمر این سیستم تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

پس اگر شما هم قصد دارید با نگهداری از پمپ مه پاش و سیستم آن، به افزایش عمر و بهبود عملکرد آن کمک کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما در این مطلب درباره تعمیرات مه پاش و نحوه سرویس آن اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم و همچنین می گوییم که برای نصب مه پاش بعد از سرویس باید چه کارهایی انجام دهید.

چه کارهایی در سرویس مه پاش و پمپ مه پاش انجام می شود؟

زمانی که شما برای سرویس و تعمیر مه پاش خود اقدام می کنید، باید آن را به دست افراد متخصص بسپارید تا مطمئن شوید که این کار به بهترین شکل ممکن انجام می شود. افراد متخصص مراحل زیر را برای سرویس شما انجام می دهند که بسته به نوع سیستم مه پاش شما می تواند در بازه های زمانی متفاوتی به طول بیانجامد.

بررسی کامل سیستم و عیب یابی آن

در سیستم مه پاش قطعات متعددی وجود دارند که هر یک از آنها وظیفه خاصی را بر عهده دارند. از این رو، موقع سرویس مه پاش باید حتماً این قطعات به طور کامل بررسی شوند. در این شرایط، اشخاص متخصص به طور کامل پمپ مه پاش و قطعات آن را مورد بررسی قرار می دهند و بعد از چک کردن همه قسمت های آن، مطمئن می شوند که کدام بخش مشکل دارد و فرایند عیب یابی به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

تعمیر قطعات آسیب دیده

 ممکن است در طول زمان قطعات مختلف سیستم مه پاش آسیب ببینند و معیوب شوند. بعد از این که متخصصان موقع سرویس پمپ مه پاش قطعه معیوب را پیدا کردند، در صورت امکان آن را تعمیر و در شرایط شدیدتر، آن را تعویض می کنند. اگر قیمت قطعه مورد نظر گران باشد، احتمال دارد که تعمیر مه پاش نسبت به تعویض آن قطعه ارزان تر باشد. این موضوع را خود فرد متخصص بسته به شرایط و میزان خرابی قطعه تشخیص می دهد.

تست نهایی قطعه تعمیر یا تعویض شده

در نهایت، بعد از این که تعمیر پنکه مه پاش و یا سایر قطعات آن به طور کامل انجام شد، فرد متخصص بار دیگر آن تست را می کند و مطمئن می شود که هیچ قسمت دیگری از سیستم مه پاش مشکلی ندارد. در صورت تایید و مناسب بودن عملکرد همه قسمت های سیستم مه پاش، آن را به شما تحویل می دهد. خود شما نیز می توانید بار دیگر آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که سیستم مه پاش به طور کامل تعمیر شده و مشکلی ندارد.

مشکلات ایجاد شده برای پمپ مه پاش

همان طور که در ابتدای این مقاله نیز به اختصار گفتیم، ممکن است پمپ مه پاش در طول دراز مدت دچار مشکلات زیادی شود که باید اولا به خوبی اقدامات لازم برای نگهداری مه پاش را انجام دهید؛ و ثانیا، حتماً برای سرویس و تعمیر آن اقدام کنید تا بعداً مجبور به پرداخت هزینه های سنگین تر نشوید.

ممکن است مشکلات متعددی برای این سیستم ها به وجود بیایند تا شما مجبور شوید با برای سرویس مه پاش و پمپ مه پاش اقدام کنید. در این قسمت، برخی از مهمترین مشکلاتی که ممکن است برای انواع قطعات مه پاش به وجود بیایند را نام می بریم.

پیشنهاد خرید: برای خرید انواع دستگاه مه پاش در محیط های صنعتی به صفحه مه پاش صنعتی مراجعه کنید.

نامناسب بودن کوپلینگ

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای سیستم مه پاش به وجود بیاید و باعث آسیب به قطعات مختلف آن شود، این است که در آن از کوپلینگ نامناسب با سیستم استفاده شود. در این شرایط، قطعات مختلف سیستم مه پاش دچار آسیب می شوند و شما باید حتماً برای تعمیر آن هرچه زودتر اقدام کنید.

آبرسانی نامناسب به پمپ مه پاش

همان طور که می دانید، وجود آب در سیستم مه پاش اهمیت زیادی دارد. در این شرایط، اگر این سیستم نتواند به هر دلیلی آب را به درستی به پمپ برساند، بدون آب مشغول به فعالیت می شود و این امر می تواند باعث آسیب جدی به آن شود. حتی اگر فرایند آبرسانی به درستی انجام شود و آب املاح داشته و شور باشد، باز هم باعث کاهش عملکرد سیستم مه پاش می شود. زیرا وجود آب شور و پر از املاح در این سیستم باعث گرفتگی نازل شده و عمر سیستم مه پاش پایین می آید.

پس به طور کلی، می توان گفت که آبرسانی مناسب و مطلوب سیستم مه پاش یکی از مهمترین دلایل افزایش طول عمر آن شناخته می شود. بیشتر مواقع عدم آبرسانی مناسب در این سیستم می تواند باعث خرابی پمپ شود. در این شرایط، شما باید برای سرویس مه پاش و پمپ مه پاش خود اقدام کنید تا قطعات دیگران هم آسیب نبینند.

نشتی آب از پمپ یا روغن ریزی آن

از دیگر مشکلات رایج سیستم مه پاش که می تواند به قطعات مختلف آن آسیب وارد کند، نشتی آب از پمپ است. حتی گاهی مواقع ممکن است پمپ مه پاش دچار روغن ریزی شود. در این شرایط، باید هرچه سریع تر برای سرویس و تعمیر مه پاش اقدام کنید تا مشکلات جدی تری برای آن به وجود نیاید و مجبور به پرداخت هزینه های سنگین برای تعویض سیستم مه پاش خود نشوید.

پیشنهاد خرید: برای خرید انواع سیستم مه پاش خانگی به صفحه مه پاش خانگی مراجعه کنید.

ایجاد لرزش و صدا در پمپ مه پاش

بیشتر سیستم های مه پاش در حالت طبیعی بدون لرزش و صدا کار می کنند. اگر متوجه شدید که بعد از یک بازه زمانی مشخص، سیستم مه پاش شما موقع کار کردن لرزش و صدای خیلی زیادی به وجود می آورد، احتمالاً یکی از قطعات آن آسیب دیده است. در این شرایط برای سرویس پمپ مه پاش اقدام کنید تا متخصصان بعد از بررسی کامل آن، عیب سیستم را پیدا کرده و برای برطرف کردن آن اقدام نمایند.

عدم تناسب بین ظرفیت پمپ تعداد نازل ها

بسته به نوع سیستم مه پاش، باید بر اساس ظرفیت آن از این سیستم استفاده کنید. به عنوان مثال، در کمترین حالت می توانید از ۳۰ درصد ظرفیت پمپ مه پاش استفاده کنید و به هیچ عنوان نباید عملکرد این سیستم را تا حداکثر ظرفیت آن افزایش دهید.

در صورت استفاده از تعداد نازل های کمتر از ظرفیت سیستم مه پاش، پمپ در بازه زمانی کوتاهی داغ می شود. این در حالی است که اگر تعداد نازل های بیشتری نسبت به ظرفیت پمپ نصب کنید، آبرسانی به درستی انجام نمی شود و همه این موارد می توانند به سیستم مه پاش و پمپ آن آسیب برسانند.

نصب غیر اصولی اتصالات

در نهایت، آخرین موضوعی که می تواند باعث آسیب به این سیستم شود و شما را مجبور کند که برای سرویس مه پاش و پمپ مه پاش اقدام کنید، نصب غیر اصولی اتصالات این دستگاه است. هر یک از قطعات این سیستم وظیفه خاصی را بر عهده دارند و اگر به صورت غیر اصولی آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید، لوله ها بیش از اندازه تحت فشار خواهند بود و آسیب می بینند.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، پیشنهاد می کنیم که حتماً برای نصب مه پاش نیز از افراد متخصص کمک بگیرید. کارشناسان ما در نیکان پارسه علاوه بر سرویس مه پاش و تعمیر آن با هزینه بسیار مناسب، فرایند نصب مه پاش را نیز برای شما انجام می دهند. پس اگر به هرگونه خدمات برای تعمیرات مه پاش و یا نصب آن نیاز داشتید، تنها کافی است که با نیکان پارسه تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات کاملی درباره سرویس مه پاش و پمپ مه پاش در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که متوجه شدید، تعمیر مه پاش می تواند اهمیت بسیار زیادی برای نگهداری از آن و افزایش طول عمر این سیستم داشته باشد.

به همین دلیل حتی اگر سیستم مه پاش شما مشکلی هم ندارد، بهتر است هر از چند گاهی آن را سرویس کنید. سرویس پمپ مه پاش با کمک کارشناسان نیکان پارسه، در سریع ترین زمان ممکن و با هزینه کاملاً مناسب انجام می شود. با سرویس پمپ مه پاش خود، دیگر نیازی به پرداخت هزینه های سنگین تر برای تعمیر این سیستم و یا خرید سیستم مه پاش جدید نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.