وبلاگ

گرمایش باغ

سیستم-گرمایش-گرماتاب

خانه باغ داشتن کمی خطرناک است…چون داشتن آن و تجربه حضور در خانه باغ، آنقدر لذت بخش است که شما را هر لحظه برای حضور در آنجا وسوسه می کند! فرقی هم نمی‌کند فصل بهار باشد یا فصل تابستان…در بهار و تابستان از سبزی و طراوت درخت ها لذت می برید و در پاییز و زمستان، از خنکای هوا، بارش برف و باران و دورهمی های گرم خانوادگی. از آنجایی که خانه باغ مختص فصل خاصی نیست، علاوه بر لزوم داشتن سیستم سرمایشی، تامین سیستم گرمایش باغ و خانه باغ نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. آن دورهمی های لذت بخش و آخر هفته های زمستانی هیجان انگیز شما در خانه باغ، اگر نتوانید به درستی گرمایش آن را تامین کنید، از دست می روند. از سویی، خانه باغ هزینه های خاص خود را دارد و تامین هزینه گرمایش آن نیز یک دغدغه مهم به شمار می رود. در این نوشته قصد داریم به بررسی بهترین راه ها برای تامین سیستم گرمایش باغ بپردازیم.

تامین سیستم گرمایش باغ از چه منظر اهمیت دارد؟

استفاده از بهترین روش برای تامین سیستم گرمایش باغ، از دو منظر اهمیت دارد:

  1. روش مورد استفاده، هم برای فضای داخل مناسب باشد و هم فضای باز. خانه باغ محیطی دلچسب و دلنشین است و با این که می توان از فضای داخلی آن نیز استفاده کرد، اما لذت اصلی استفاده از خانه باغ، حضور در فضای باز است. با توجه به سرمای هوا در فصل زمستان و سردتر بودن هوای خانه باغ نسبت به محیط اطراف، استفاده از سیستم گرمایشی ای که بتواند گرمایش هوای داخل خانه و محیط باغ را تامین کند، ضروری است.
  2. روش تامین سیستم گرمایش باغ باید به صرفه باشد. مسافرت یا استفاده به هر شکلی از تعطیلات آخر هفته، باید بتواند روحیه شما را دگرگون کرده و خستگی یک هفته کاری را از ذهن و جسمتان بیرون کند. حال اگر آخر هر ماه با قبض های سرسام آور مصرف برق و گاز رو به رو  شوید، کم کم این لذت جای خود را به سرخوردگی می دهد و دیگر آن شور و اشتیاق لازم را برای استفاده از خانه باغ خود نخواهید داشت. از سویی دیگر، خانه باغ محیطی بزرگ است و اگر از روش درستی برای تامین گرمایش آن استفاده نشود، هزینه های تامین گرمای آن می تواند سرسام آور باشد.

روش های تامین سیستم گرمایش باغ کدام اند؟

با روش های مختلفی می توان سیستم گرمایش باغ را تامین کرد که برخی از این روش ها مناسب داخل خانه و برخی مناسب محیط بیرونی خانه باغ می باشند. این روش ها عبارت اند از:

  • فایرفیت
  • شومینه
  • شومینه قابل حمل
  • وان آب گرم
  • گرمایش از کف
  • بخاری
  • سیستم های گرمایشی تابشی (گرماتاب)

بهترین روش تامین سیستم گرمایش خانه باغ کدام است؟

بهترین و بهینه ترین روش برای تامین گرمای مناسب در خانه باغ ها، استفاده از سیستم های گرمایشی تابشی یا همان گرماتاب است. گرماتاب ها با نام های مختلفی از جمله هیتر تابشی نیز شناخته می شوند و مناسب گرمایش محیط های فضای باز و بسته هستند. امروزه انواع و مدل های مختلفی از گرماتاب تولید و عرضه می شود که هر کدام از آن ها مناسب کاربرد خاصی می باشد.

گرماتاب ها چگونه عمل می کنند؟

گرماتاب ها دارای لوله های فولادی ای هستند که سوخت گرماتاب و هوا، پس از ورود به گرماتاب با هم ترکیب شده و به کمک لوله ها و مشعل متصل به آن، حرارت تولید می شود. این حرارت به امواج مادون قرمز تبدیل شده و به محیط اطراف منتقل می گردد. از آنجایی که امواج مادون قرمز از هوا عبور کرده و به اجسام می تابند، در نتیجه گرماتاب ها بدون آن که هوای محیط اطراف خود را گرم کنند، دمای اجسام تحت تابش خود را افزایش می دهند و بدین ترتیب بازدهی آن ها به شدت افزایش می یابد.

بهترین-روش-تامین-سیستم-گرمایش-خانه-باغ

مزیت گرماتاب ها نسبت به سایر روش های سیستم گرمایش باغ چیست؟

در میان مدل هایی که نام بردیم، گرماتاب ها نسبت به هر کدام از مدل های دیگر برتری خاص خود را دارند. برای مثال:

  • در مقایسه با فایرفیت ها، کم مصرف تر اند.
  • در مقایسه با شومینه ها، گرمایش بیشتری تولید می کنند.
  • در مقایسه با وان آب گرم، مصرف انرژی کمتری دارند و نصب و نگهداری آن ها به مراتب ساده تر است.
  • در مقایسه با سیستم گرمایش از کف، گرماتاب ها مناسب فضای بیرونی و داخلی هستند؛ در حالی که سیستم های گرمایش از کف فقط در محیط داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.
  • همچنین در مقایسه با بخاری ها نیز امنیت بالاتر و گرمایش بیشتری دارند. البته بخاری ها بعضا عملکرد مشابهی با گرماتاب دارند؛ به گونه ای که به بخاری های قارچی، گرماتاب قارچی نیز گفته می شود.

برای خرید گرماتاب های مناسب باغ، چه باید کرد؟

خرید گرماتاب باغ کار ساده ای است. کافی است یک تماس ساده با شرکت نیکان پارسه و کارشناسان ما برقرار کنید تا در سریعترین زمان، با بررسی خانه باغ مورد نظر شما، مساحت و ویژگی های آن، ابتدا بهترین انواع گرماتاب را به شما معرفی کنیم. سپس با انتخاب گرماتاب مناسب خانه با شما، می توانید اقدام به خرید گرماتاب کنید. کارشناسان ما تمامی مراحل ارسال و نصب گرماتاب را برای شما انجام خواهند داد و هر زمان که نیاز به تعمیرات داشتید نیز می توانید به آسانی با ما تماس بگیرید. اطمینان داشته باشید که شرکت نیکان پارسه باکیفیت ترین گرماتاب های موجود در بازار را تولید و عرضه می کند و از خرید گرماتاب از شرکت ما پشیمان نخواهید شد!

سخن آخر

در این مطلب درباره گرمایش باغ، راه های مختلف تامین آن و بهترین روش تامین گرمای یک خانه باغ نکاتی را بیان کردیم. گرماتاب ها یا همان هیتر های تابشی، بهترین روش برای تامین گرمایش محیط های فضای باز مانند خانه باغ ها می باشند و استفاده از آن ها به شدت مقرون به صرفه است. امیدواریم از مطالعه این مطلب به اندازه کافی لذت برده باشید. اگر در رابطه با نکات مطرح شده سوال یا ابهامی دارید، لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید یا با کارشناسان ما در نیکان پارسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.