وبلاگ

لوله کشی گاز گرماتاب به چه صورت است؟

لوله کشی گاز گرماتاب

در حال حاضر به خاطر افزایش هزینه های مردم در زمینه های مختلف، بسیاری از افراد به دنبال روش های مقرون به صرفه تر برای گرم کردن محیط مورد نظر خود هستند. در میان لوازم گرمایشی متنوع که در حال حاضر وجود دارند، گرماتاب ها و هیترهای تابشی توانسته اند توجه خیلی از افراد را به سمت خود جلب کنند. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از این نوع سیستم، نحوه لوله کشی گاز گرماتاب را به درستی یاد بگیرید تا بدانید که این سیستم به چه صورت کار می کند.

نکته جالب توجه درباره گرماتاب یا هیتر تابشی این است که می توان از آن در هر محیطی استفاده کرد و هیچ گونه محدودیتی در عملکرد آن وجود ندارد. به عنوان مثال، شما می توانید از این سیستم در مکان هایی مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، مرغداری ها و حتی گلخانه ها نیز استفاده کنید.

علاوه بر این موارد، گرماتاب ها برای مکان های تجاری و حتی ساختمان های مسکونی نیز کاملا مناسب هستند. در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره نحوه لوله کشی گاز سیستم گرمایشی تابشی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم می خواهید بدانید که لوله کشی گاز هیتر تابشی به چه صورت انجام می شود، تا پایان همراه ما باشید.

نحوه بررسی و نصب لوله کشی گاز گرماتاب

با توجه به افزایش استفاده از این نوع سیستم ها، اطلاع از نحوه لوله کشی گاز گرماتاب اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این سیستم بر اساس نحوه عملکرد خورشید فعالیت می کند. به این صورت که بعد از ایجاد انرژی گرمایشی، آن را از اجسام سرد به گرم منتقل می کند و به عبارت دیگر، گرما را می تاباند. از این رو، می توان گفت که یکی که از مدرن ترین و جدیدترین روش ها برای گرم کردن مکان های مختلف در نظر گرفته می شود.

لازم به ذکر است که بیشتر سیستم های گرمایشی تابشی با استفاده از انرژی گاز شهری فعالیت می کنند و خیلی کم پیش می آید که افراد بخواهند سیستم گرمایش تابشی برقی خریداری کنند. شما می توانید با استفاده از نمونه گازسوز این محصول، خیلی راحت مکان های مختلفی مانند مرغداری ها، گلخانه ها، مکان های صنعتی و تجاری را در فصل زمستان گرم کنید. در این قسمت، مهمترین موضوعاتی که باید درباره لوله کشی گاز گرماتاب در نظر بگیرید را به صورت مختصر برای شما توضیح می دهیم.

امنیت لوله کشی

اولین و مهم ترین موضوعی که باید برای لوله کشی گاز گرماتاب به آن توجه کنید، امنیت آن است. در این شرایط، مطمئن شوید که لوله کشی سیستم مورد نظر شما بر اساس استانداردهای معتبر انجام شده است. به این صورت که این سیستم باید لوله کشی متناسب با استاندارد BS EN 416-1 داشته باشد.

نصب کردن سایر سیستم های گرمایشی

آن سیستم لوله کشی عملکرد مناسبی دارد که موقع نصب و در حال استفاده بودن سایر لوازم و سیستم های گرمایشی نیز کاربرد مناسبی از خود نشان می دهد. به همین دلیل زمانی که می خواهید لوله کشی هیتر تابشی خود را تنظیم و بررسی کنید، بهتر است زمانی این کار را انجام دهید که سایر گرم کننده ها نیز فعال هستند.

نصب سیستم تابشی در فضاهای غیر هوابند

از دیگر نکات مهم که باید موقع لوله کشی گاز گرماتاب مد نظر قرار دهید، نصب این سیستم تابشی است. بهتر است سیستم های تابشی و گرمایشی خود را در مکان هایی نصب کنید که در آنجا هوابند وجود ندارند. در غیر این صورت، احتمال بروز آسیب و حادثه وجود خواهد داشت.

محکم کردن لوله ها با بست مناسب

شما باید سیستم گرمایشی خود را به قدری محکم کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه مشکلی در نشتی گاز وجود نخواهد آمد. در این شرایط، حتما از بست مناسب استفاده کنید و مطمئن شوید که لوله ها به طور کامل محکم شده اند.

استفاده از شیر گازی

در مرحله بعد، باید در نزدیکی مشعل هر یک از دستگاه ها، شیر گازی قرار دهید. فاصله این شیر گازی می تواند بین ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر تا مشعل باشد. علاوه بر این، ارتفاع شیر گازی تا سطح زمین هم می تواند بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ سانتی متر باشد. در این شرایط، می توانید خیلی راحت به شیر گازی دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز، آن را تنظیم کنید.

استفاده از دودکش و فن مناسب در محیط های سربسته

اگرچه هیترهای تابشی و گرماتاب ها احتمال بروز گاز گرفتگی و احتراق را به حداقل رسانده اند، اما باز هم باید از تمام استانداردها پیروی کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد. به این منظور، سعی کنید حتما در لوله کشی گاز گرماتاب از دودکش و فن مناسب استفاده کنید. با انجام این کار، تمام خطرات گاز گرفتگی و حادثه را به صفر می رسانید.

استفاده از از هواکش صنعتی برقی در مکان های عمومی و سربسته

 مهمترین دلیلی که شما باید در لوله کشی گاز گرماتاب خود از هواکش صنعتی برقی استفاده کنید، این است که بیشتر وقت ها گرماتاب ها در ارتفاع نصب می شوند. از این رو، احتمال شل شدن دودکش گرماتاب وجود دارد. به همین دلیل هم بهتر است حتما یک هواکش صنعتی برقی هم در کنار آن استفاده کنید. قطر این هواکش باید بر اساس هیتر تابشی مورد نظر شما تعیین شود.

استفاده از دستگاه هشدار دهنده نشت گاز

به طور کلی، در سیستم های گرمایش تابشی و گرماتاب ها احتمال نشتی گاز فوق العاده پایین است. با این حال، باز هم برای اطمینان سعی کنید از سیستم های هشدار دهنده نشت گاز استفاده کنید. با استفاده از این سیستم ها در مکان های عمومی سربسته و سرپوشیده، حتی اگر هرگونه نشتی گاز طبیعی یا مونوکسید کربن هم رخ بدهد، خیلی سریع متوجه آن خواهید شد و برای برطرف کردن مشکل اقدام می کنید.

توجه به میزان مصرف گاز دستگاه

در نهایت، سعی کنید سیستمی را برای گرم کردن محیط مورد نظر خود بخرید که در عین عملکرد عالی، مصرف گاز خیلی کمی هم داشته باشد. میزان مصرف انرژی هیترهای تابشی روی کاتالوگ آنها نوشته می شود. تقریبا همه گرماتاب های موجود در فروشگاه نیکان پارسه، مصرف انرژی خیلی کمی دارند و شما می توانید با کمترین هزینه ممکن، از عملکرد فوق العاده آن بهره مند شوید.

به همین دلیل شما می توانید با خرید گرماتاب از این فروشگاه، هم هزینه خیلی کمی برای خرید آن بپردازید و هم مطمئن باشید که هزینه های شما برای قبض گاز و برق هم تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره لوله کشی گاز گرماتاب در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، لوله کشی گاز سیستم گرمایش تابشی اهمیت بسیار زیادی در امنیت آن دارد و به همین دلیل باید برای محافظت از جان خود و عزیزانتان و سایر افراد در مکان های عمومی، به نحوه لوله کشی این سیستم توجه زیادی داشته باشید. شما می توانید با تماس با کارشناسان نیکان پارسه، نحوه لوله کشی گاز هیتر تابشی مورد نظر خود را به طور دقیق تر یاد بگیرید. اگر سوال دیگری هم درباره لوله کشی سیستم مورد نظر خود دارید، در قسمت نظرات از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.