وبلاگ

محاسبه گرمایش سوله | معیار محاسبه گرمایش تابشی سوله

محاسبه گرمایش سوله

بحث درباره سیستم و نحوه گرمایش سوله ها در میان صنعتگران و تولید کنندگان، اهمیت بالایی دارد. سوله ها به طور بدیهی مهم ترین عنصر در راه اندازی یک واحد تولیدی یا صنعتی هستند و یکی از مسائل مهمی که درباره آن ها وجود دارد، نحوه گرمایش آن ها است. اگر یک سوله دارای گرمایش کافی یا عایق بندی مناسب نباشد، مشکل بزرگی برای کارکنان محسوب خواهد شد و گاهی حتی پوشیدن لباس گرم نیز نمی تواند این خلا را جبران کند.

محاسبه گرمایش سوله قدم اول برای پیدا کردن بهترین راه برای فراهم نمودن گرمای مناسب در آن است. این موضوع از آنجایی اهمیت بیشتری می یابد که در صورت سرد بودن دمای سوله و نبود گرمای کافی، به تجهیزات موجود در سوله نیز آسیب رسیده، نیاز به تعمیرات افزایش یافته و طول عمر آن ها کاهش می یابد. در این مطلب درباره محاسبه گرمایش سوله و نکات مختلف آن صحبت خواهیم کرد.

محاسبه گرمایش سوله بر اساس چه عواملی انجام می شود؟

گرمایش سوله به چند عامل بستگی دارد:

• آب و هوای منطقه: یکی از عوامل موثر در تعیین گرمایش سوله است. در مناطق گرمسیرتر، گرمای مورد نیاز سوله کمتر است و هزینه های کمتری برای گرم کردن یک سوله مورد نیاز می باشد.

• اندازه و مساحت سوله: مهم ترین معیار برای تعیین گرمای مورد نیاز یک سوله می باشد. در این معیار، سقف سوله نیز نقش مهمی را ایفا می کند. سوله ها هر چقدر سقف بلندتری داشته باشند، گرمایش آن ها هزینه بیشتری خواهد داشت.

• عایق بندی سوله: جنس و ساختمان بدنه سوله نیز در محاسبه گرمایش مورد نیاز سوله نقشی اساسس دارد. سوله هایی که بدنه آنها به خوبی عایق بندی نشده است، بخش زیادی از گرمای خود را هدر می دهند و تعیین گرمای آن ها پیچیده تر خواهد بود.

محاسبه گرمایش سوله به چه صورت است

معیار محاسبه گرمایش سوله چیست؟

واحد استاندارد رایج برای اندازه گیری گرما، BTU بر ساعت می باشد. BTU مخفف British Thermal Unit می باشد که برابر با 1055 ژول انرژی است. این واحد گرمایی، مقدار گرمای مورد نیاز برای افزایش یک پوند آب (453 گرم) به میزان یک درجه فارنهایت می باشد. در مقیاس جهانی، واحد اندازه گیری رایج برای مقدار گرمای مورد نیاز یک محیط، بی تی یو است و به عنوان مقیاسی برای مقایسه عملکرد دستگاه های گرمایی مختلف نیز به کار می رود.

عوامل موثر در خرید وسیله گرمایی سوله

برای انتخاب و خرید یک وسیله گرمایشی، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

• مساحت سوله خود را اندازه بگیرید.
• جنس دیوار های سوله و میزان عایق بندی آن را تست کنید.
• تعداد و اندازه پنجره های سوله را اندازه گیری کنید.
• جنس کف سوله را بشناسید.
• دمای بیرونی و داخلی سوله را اندازه بگیرید.
• وقتی بر اساس این عوامل، گرمایش مورد نیاز سولع را محاسبه کردید، وسیله های گرمایشی موجود در بازار را بررسی کنید.
• وسایل را بر اساس مصرف ، قدرت گرمایش بر حسب BTU و بازدهی با هم مقایسه کنید.
• تعداد وسیله های مورد نیاز برای تامین گرمایش سوله را تخمین بزنید.
• سپس، اقدام به خرید وسیله گرمایی مورد نظر خود کنید.

سیستم گرمایش سوله چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

علاوه بر توان کافی یک سیستم گرمایی برای گرم کردن سوله شما، این سیستم باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد:


هزینه های جانبی کم

در تعیین هیتر گرمایی مورد نیاز برای یک سوله، میزان مصرف انرژی آن هیتر و گرمایش موثر آن بسیار مهم هستند. ممکن است یک هیتر در بازار قسمت پایینی داشته باشد؛

اما مصرف انرژی آن به حدی بالا برود که در دراز مدت هزینه های زیادی را به شما تحمیل کند. بهتر است در این مرحله، با افزایش هزینه کوتاه مدت خود در خرید سیستم های گرمایی سوله، هزینه های دراز مدت را کاهش دهید. علاوه مصرف انرژی، عوامل دیگری مانند سیم کشی برق و انشعاب گاز و… نیز از جمله دیگر هزینه های جانبی یک هیتر گرمایی هستند.

استاندارد بودن

هیتر تابشی خریداری توسط شما باید از استانداردهای خاصی پیروی کند و ضمانت نامه معتبری داشته باشد. محیط سوله یک محیط کاری حساس است و همواره خطر آتش سوزی در آن وجود دارد؛ بنابراین قوانین و بیمه هیتر خود را نیز به دقت مطالعه کنید. همچنین برخی از انواع هیتر های تابشی برای نصب در محل، نیاز به یک متخصص دارند.

ایمنی بالا

ایمنی سیستم گرمایشی مورد نیاز بسیار نکته مهمی است. برخی به جهت کاهش هزینه ها، سیستم های با ایمنی پایین را خریداری می کنند و از خطرات احتمالی غافل می شوند. هیترهای غیرایمن با مشکلات مختلفی از جمله تولید گازهای سمی، خطر بالای آتش سوزی و تهویه نامناسب رو به رو هستند و استفاده از آن ها می تواند خطرساز باشد.

بسیاری از هیترها در ساختار گرمایش خود، اکسیژن را می سوزانند؛ پس برای عملکرد بهتر به تهویه مناسب نیاز دارند. همچنین، هیتر های غیر ایمن معمولا از قطعات نامرغوبی در ساختار خود بهره می برند که احتمال آتش سوزی را افزایش می دهد.

کاربری آسان

بسیاری از انواع هیترهای برقی، تنهابا یک دکمه روشن و خاموش شروع به کار می کنند و استفاده از آن ها بسیار آسان است. همچنین هیترهای استاندارد امروزی، در سیستم خود دارای ترموستات تنظیم خودکار دما هستند که باعث تنظیم دمای محیط به یک میزان خاص می شود؛ به نحوی که در صورت افزایش دمای محیط بیش از مقدار ممکن، هیتر به طور خودکار خاموش خواهد شد.

چه نوع گرماتابی برای سوله مناسب است؟

سیستم گرماتاب یا گرمایش تابشی لوله‌ای یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی است که در محیط‌های صنعتی مانند کارخانجات، سوله ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با این نوع گرماتاب و سفارش به صفحه گرماتاب لوله ای در نیکان پارسه مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از نیکان پارسه، محاسبه گرمایش سوله را به کمک همدیگر انجام دادیم و نکات محتلفی را که در تعیین میزان گرمای مورد نیاز یک سوله و به تبع آن، خرید سیستم گرمایشی مورد نیاز برای آن سوله باید دانست، برشمردیم. امیدواریم این مطلب نیز مورد توجه شما واقع شده باشد. اگر تمایل به خرید سیستم های گرمایشی و انواع گرماتاب و هیترهای تابشی دارید، کافی است با ما در نیکان پارسه تماس بگیرید. اگر سوالی دارید، می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.