وبلاگ

مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی

مقایسه-نازل-مه-پاش-پلاستیکی-با-فلزی

نازل ها مهم ترین قسمت سیستم های مه پاش به شمار می آیند که هرچه کیفیت بالاتری داشته باشند، می توانند باعث افزایش توان و ماندگاری سیستم مه پاش شوند. از این رو، موقع خرید نازل برای این سیستم باید نهایت دقت را به خرج دهید. نازل ها به شکل های فلزی و پلاستیکی در بازار یافت می شوند و شما می توانید بسته به میزان بودجه خود، یکی از آنها را خریداری نمایید. با این حال، بهتر است از قبل به طور کامل مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی را مطالعه کنید تا بدانید که کدام یک از آنها مناسب تر هستند.

به طور کلی، سیستم های مه پاش از قطعات مختلفی تشکیل می شوند که یکی از مهمترین قطعات آنها، نازل ها هستند. بهتر است موقع خرید قطعات این سیستم، نهایت دقت را به خرج دهید تا محصولات با کیفیتی بخرید. در این زمینه، می توانید با افراد متخصص و فروشندگان نیز مشورت کنید. در ادامه، به صورت کامل نازل مه پاش فلزی را با پلاستیکی مقایسه می کنیم تا بدانید که بر اساس نیازهای شما، کدام یک از آنها گزینه بهتری هستند.

معرفی نازل مه پاش پلاستیکی

همان طور که از نام آن هم می توان به راحتی حدس زد، مه پاش های پلاستیکی از جنس پلاستیک و مواد پلیمری ساخته شده اند. با این حال، ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که به خاطر پلاستیکی بودن این محصولات، دوام و ماندگاری خیلی کمی دارند. این در حالی است که به هیچ عنوان این گونه نبوده و می توانید حتی نازل های پلاستیکی را نیز با بالاترین کیفیت خریداری نمایید.

بیشترین استفاده از نازل های پلاستیکی، زمانی است که فشار آب به کمترین حالت خود می رسد. به عبارت دیگر، این محصول گزینه مناسبی در فشار آب شهری به نظر می رسد و شما می توانید برای مه پاش خانگی از آنها استفاده کنید.

با توجه به این مسئله، می توان گفت که نازل های پلاستیکی نیازی به پمپ فشار بالا ندارند و به همین دلیل هم هزینه شما برای استفاده از آن تا حد ممکن پایین می آید. موقع خرید نازل مه پاش پلاستیکی به این نکته توجه داشته باشید که اگرچه این وسیله نیازی به پمپ فشار قوی ندارد، اما می تواند به بهترین شکل ممکن مه به وجود بیاورد.

معرفی نازل مه پاش فلزی

 برای این که بهتر مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی را درک کنید، در این قسمت به طور کامل نازل های فلزی را مورد بررسی قرار می دهیم. اول از همه، باید بدانید که نازل مه پاش فلزی برای مکان های صنعتی کاربرد بسیار زیادی دارد. به همین دلیل برای استفاده از آن، شما باید حتماً پمپ فشار قوی داشته باشید و این امر باعث افزایش هزینه ها می شود.

با این حال، در مکان های صنعتی استفاده از پمپ فشار قوی ضروری است و شما هم اگر صاحب کسب و کارهای مختلف هستید، خواه ناخواه باید از این وسیله استفاده کنید. به عنوان مثال، پمپ شما باید حداقل فشار ۱۱۰ بار به بالا داشته باشد.

یکی دیگر از مهمترین دلایلی که باعث می شود خیلی از افراد از نازل مه پاش فلزی استفاده کنند، کیفیت بسیار بالای آن است. همچنین این محصول از نظر ظاهری نیز جذابیت بسیار زیادی دارد و گزینه کاملاً مناسبی برای مه پاش نیمه صنعتی و صنعتی به نظر می رسد.

مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی

در قسمت های قبل به صورت مختصر اطلاعاتی درباره نازل های مه پاش فلزی و پلاستیکی به دست آوردید. اکنون نوبت به آن رسیده که به طور کامل به مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی بپردازیم. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، نازل های برای مکان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و فشار آنها می تواند بین ۷۰ تا ۱۲۰ بار متفاوت باشد. این در حالی است که بیشتر کاربرد نازل های پلاستیکی، برای موارد و مصارف خانگی است.

نازل های مه پاش فلزی در مکان های صنعتی دارای قطر سوراخ بین 0.01 تا 0.30 میکرون هستند و درون آنها یک فنر و سوپاپ واقع شده است. این فنر باعث می شود که آب با فشار خیلی زیاد در سوپاپ جلو و عقب شود و با قدرت بالا به صورت به محیط برسد. از نازل های مه پاش فلزی در مکان های نیمه صنعتی نیز استفاده می شود که فشار کاری آنها باید بین ۴۰ تا ۸۰ بار باشد. بیشتر مواقع قطر این نازل ها در مکان های نیمه صنعتی 0.30 میکرون است.

در مقابل، مه پاش های پلاستیکی برای محیط های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند و فشار آنها نهایتاً بین ۱.۵ تا ۲.۰ بار می رسد. به خاطر عدم نیاز این سیستم های مه پاش به پمپ فشار قوی، نیاز به هزینه خیلی زیادی ندارند و با کمترین هزینه می توان آنها را راه اندازی کرد.

حتی گاهی مواقع در محیط های خانگی از نازل های فلزی برای مه پاش نیز استفاده می شود. یکی دیگر از تفاوت های نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی، در ظاهر آنهاست. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، نازل های مه پاش فلزی ظاهر بسیار خوبی دارند. این در حالی است که مه پاش نازل پلاستیکی از نظر ظاهری چندان جذاب نیست.

مشخصات و انواع نازل مه پاش پلاستیکی

بعد از این که به مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی پرداختیم، نوبت به آن می رسد که مشخصات و انواع این نازل ها را نیز بشناسید. نازل مه پاش پلاستیکی برای کار کردن به فشار بین ۱ تا ۴ بار نیاز دارد و دبی خروجی هر یک از آنها نهایتاً بین ۲ تا ۳ لیتر بر ساعت اندازه گیری شده است.

برای فشار آب شهری، می توان از ۱۶ عدد نازل مه پاش پلاستیکی استفاده کرد. اندازه قطرات آب ایجاد شده توسط نازل های مه پاش پلاستیکی نسبت به فلزی کمی بزرگ تر است. با این حال، اندازه این قطرات اصلاً به اندازه ای نیست که باعث خیس شدن زمین گردد. نازل های پلاستیکی انواع مختلفی دارد که بهتر است حتماً قبل از همه چیز آنها را بشناسید. در این قسمت، انواع نازل های مه پاش پلاستیکی را نام می بریم:

  • مه پاش تک نازله
  • مه پاش دو نازله
  • مه پاش چهار نازله
  • مه پاش پنج نازله

مشخصات و انواع نازل مه پاش فلزی

در مقابل نازل مه پاش پلاستیکی، نمونه فلزی قرار می گیرد که کاربردهای مخصوص به خود را دارد.  همان طور که پیش از این نیز گفتیم، نازل مه پاش فلزی برای کار کردن به فشار آب نسبتاً زیادی نیاز دارد و به همین دلیل هم باید حتماً در آن از پمپ فشار قوی استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که یکی از مهمترین ویژگی های نازل مه پاش فلزی، این است که شاید در طول زمان رسوب بگیرد. به همین دلیل هم ممکن است بعد از گذشت بازه زمانی نسبتاً زیادی حالت اولیه خود را از دست داده و بشکند. با این حال، یکی از مهمترین ویژگی های آنها این است که آب را به قطرات بسیار ریز تبدیل می کند و پودر ایجاد شده در سیستم مه پاشی که از نازل فلزی استفاده می کند، خیلی ریزتر است.

کاربردها و مزایای نازل پلاستیکی

در نازل مه پاش پلاستیکی از پایه کوچکی استفاده شده است که  به قسمت ورودی نازل متصل می شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید علاوه بر استفاده خانگی، این محصول در مکان های دیگری نیز کاربرد دارد. البته بهتر است حتماً قبل از خرید نازل مه پاش پلاستیکی برای محیط مورد نظر خود، با افراد متخصص مشورت کنید. می توانید از این محصول در مکان های زیر هم استفاده کنید.

  • ایجاد رطوبت در گاوداری ها
  • رستوران ها و فضای باز
  • کافی شاپ ها با فضای باز
  • انواع گلخانه ها
  • خنک کردن واحدهای مرغداری
  • برای دستگاه های ضدعفونی کننده

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این نازل در سیستم مه پاش این است که مقاومت بسیار زیادی در برابر خورندگی دارد و خیلی راحت می توانید آن را نصب کنید. این نازل مه پاش پلاستیکی کم فشار دارای قابلیت ضد چکه بوده و به کمک چکه گیر مه پاش می تواند به بهترین شکل ممکن رطوبت مورد نیاز را در محیط به وجود بیاورد.

 کاربردها و مزایای نازل مه پاش فلزی

در مقابل، نازل مه پاش فلزی نیز کاربردهای بسیار زیادی دارد و شما می توانید به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی از آن در مکان های صنعتی و نیمه صنعتی استفاده کنید. البته قبل از همه چیز مطمئن شوید که در محیط مورد نظر خود پمپ فشار قوی دارید و آب با فشار نسبتاً بالایی به سیستم مه پاش می رسد.

حتی گاهی مواقع بسته به شرایط مختلف، شما می توانید از این نازل مه پاش برای استفاده خانگی نیز کمک بگیرید. اما به طور کلی، به خاطر این که این نازل ها رسوب می گیرند، شاید گزینه مناسبی برای استفاده خانگی نباشند.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل به بررسی و مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی پرداختیم. همان طور که گفتیم، هر یک از این نازل ها ویژگی ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. با این حال، موقع خرید نازل مه پاش باید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که پمپ مورد نظر شما و فشار آب به چه اندازه است.

اگر شما هم به دنبال خرید نازل های با کیفیت برای سیستم مه پاش خود هستید، می توانید آنها را از طریق فروشگاه نیکان پارسه خریداری نمایید. در فروشگاه نیکان پارسه بهترین نازل مه پاش در نمونه های فلزی و پلاستیکی وجود دارند و شما می توانید با گرفتن مشاوره از کارشناسان نیکان پارسه، بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. به علاوه، در نیکان پارسه می توانید از نازل مه پاش قابل تنظیم نیز بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.