وبلاگ

مه پاش آلاچیق چیست و چرا اهمیت دارد؟

مه-پاش-آلاچیق

استفاده از مه پاش آلاچیق در مکان هایی که آلاچیق دارند و می خواهند دمای هوا را کاهش دهند، می تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. به خصوص در حال حاضر که به فصل گرما نزدیک می شویم، افراد می توانند با استفاده از این وسیله تا حد خیلی زیادی دمای محیط مورد نظر خود را کاهش دهند. به همین دلیل اگر در منزل، محل کار یا در هر مکان دیگری آلاچیق دارید و می خواهید دمای آن را کاهش دهید تا برای استراحت در فصل تابستان مکان مناسبی باشد، استفاده از مه پاش می تواند بهترین گزینه در نظر گرفته شود.

خیلی از افراد در فصل تابستان ترجیح می دهند در مکان های داخلی باشند و کولر را برای خود روشن کنند. این افراد برای بیرون رفتن در فصل تابستان فقط منتظر شب هستند و همان موقع هم از گرمای طاقت فرسای هوا گلایه می کنند. در این شرایط، استفاده از پنکه مه پاش در مکان های روباز مانند آلاچیق می تواند بهترین گزینه باشد. زیرا با استفاده از این وسیله، رطوبت هوا افزایش و دمای هوا کاهش پیدا می کند.

به همین دلیل اگر در آلاچیق یا سایر مکان های روباز از مه پاش استفاده کنید، شرایط برای شما فوق العاده قابل تحمل و لذت بخش خواهد شد. در ادامه، اطلاعات کاملی درباره خرید مه پاش برای آلاچیق در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این نوع مه پاش خانگی به دست بیاورید، حتماً تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مه پاشی آلاچیق چیست؟

مه پاش آلاچیق به سیستمی گفته می شود که با تبدیل کردن قطرات آب به ذره های بسیار ریز به شکل مه، باعث خنک شدن محیط آلاچیق می شود. بیشتر از همه در فصل تابستان از این نوع مه پاش در فضای آلاچیق استفاده می شود و شما می توانید با استفاده از آن، تا حد خیلی زیادی دمای محیط زیر آلاچیق را کاهش دهید. با استفاده از این مه پاش، شما می توانید فضای لذت بخش و خنکی برای نشستن فضای زیر آلاچیق به وجود بیاورید.

طریقه مه پاشی آلاچیق

نحوه عملکرد مه پاش خانگی برای آلاچیق هم مانند سایر مه پاش ها است. نحوه عملکرد این سیستم به این صورت است که در ابتدا آب را از قسمت مخزن یا حتی شیر آب به لوله های مه پاش می رساند و بعد از عبور دادن از نازل، آن را به شکل قطرات مه به محیط پرتاب می کند.

بسیاری از مواقع در این سیستم از فیلتر تصفیه آب نیز استفاده می شود. زیرا بیشتر آب ها دارای مواد محلول هستند و با استفاده از فیلتر، این مواد محلول جدا می شوند و آب به صورت کاملاً خالص و تمیز به نازل های مه پاش می رسد. اگر در سیستم شما از فیلتر تصفیه آب استفاده نشده باشد و آب هم کیفیت خوبی نداشته باشد، به مرور زمان در نازل های مه پاش رسوب می بندند و مشکلات زیادی برای آن به وجود می آید.

از طرف دیگر، برخی از افراد که فشار آب خانگی آنها زیاد است، از مه پاش کم فشار استفاده می کنند. در این نوع مه پاش پمپی وجود ندارد که آب را از مخزن به سمت شلنگ های نازل بفرستد و آب به صورت مستقیم از شیر آب به سمت نازل منتقل می شود.

 چرا به مه پاش آلاچیق نیاز داریم؟

اما به نظر شما چرا باید از مه پاش آلاچیق استفاده کنیم؟ به طور کلی، افزایش دمای محیط آلاچیق می تواند مزایای بسیار زیادی به خصوص در فصل تابستان داشته باشد. در گرمای بسیار زیاد فصل تابستان، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که در فضای باز ساعات خود را سپری کنند.

برگزاری مراسم ها و دورهمی های دوستانه در فضای باز در فصل تابستان لذتی دارد که پیشنهاد می کنیم حتماً آن را تجربه کنید. زیرا در این زمان، شما می توانید از طراوت و زیبایی گل و گیاهان و درختان نهایت لذت را ببرید. حتی گاهی مواقع خیلی از افراد برای این که بتوانند گرمای هوای تابستان را تحمل کنند، دورهمی های خود را برای شب برنامه ریزی می کنند. با این حال، بسیاری مواقع حتی موقع شب هم هوا خیلی گرم است و نمی توان بدون استفاده از کولر، در منزل سپری کرد.

بهترین روش برای برطرف کردن این مشکل، استفاده از مه پاش آلاچیق است. با استفاده از این نوع سیستم، شما می توانید دمای محیط زیر آلاچیق را در هر موقعیت آب و هوایی، از شب گرفته تا روز، تا حد خیلی زیادی کنترل کنید و کاهش دهید.

از طرف دیگر، بیشتر مواقع در فصل تابستان گرد و غبار زیادی وجود دارند. شما با استفاده از این مه پاش می توانید این گرد و غبار موجود در محیط را نیز از بین ببرید و هوایی کاملاً تمیز و لذت بخش برای دورهمی های خود ایجاد نمایید. یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده خیلی از افراد به دنبال خرید مه پاش برای آلاچیق خود باشند، این است که با کمترین هزینه ممکن، می تواند به بالاترین بهره وری از آن برسند. به طوری که با استفاده از این سیستم، دمای هوای محیط تا ۱۰ درجه کاهش پیدا می کند.

چه مه پاشی برای آلاچیق بهتر است؟

سیستم های مه پاش پرفشار و کم فشار نمونه های مختلفی دارند که شما باید بر اساس نوع آلاچیق خود، بهترین آنها را انتخاب نمایید. اما به طور کلی، بهترین سیستم های مه پاشی که شما می توانید از آنها در آلاچیق استفاده کنید، شامل مواردی مانند مه پاش نازلی و پنکه مه پاش می شوند. برای این که مطمئن شوید برای انتخاب مه پاش در فضای آلاچیق کدام مورد برای شما مناسب تر است، به مواردی که در ادامه خواهیم گفت، توجه نمایید.

مساحت آلاچیق

اول از همه، باید مشخص کنید که مساحت فضایی زیر آلاچیق شما تقریباً چند متر است. از آنجا که نازل های یک سیستم مه پاش به یکدیگر متصل هستند، بهتر است از مه پاش نازلی استفاده نمایید. از طرف دیگر، قدرت خنک کنندگی پنکه مه پاش نسبت به مه پاش نازلی خیلی بیشتر است و اگر محیط شما مساحت نسبتاً کمی دارد، پنکه مه پاش می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

مکان قرارگیری آلاچیق

نکته دیگری که اهمیت زیادی در انتخاب مه پاش آلاچیق دارد، مکانی است که در آنجا آلاچیق برپا شده است. برای مثال، آیا آلاچیق شما در نزدیکی استخر قرار دارد یا در حیاط خانه تان آن را قرار داده اید؟ برای محیط بیرون و فضای خانگی، مه پاش نازلی بهترین گزینه به نظر می رسد. این در حالی است که برای خنک کردن فضای زیر آلاچیق در نزدیکی استخر، بهتر است از پنکه مه پاش کمک بگیرید.

ثابت یا قابل حمل بودن

از دیگر عوامل تاثیرگذار برای انتخاب و نصب مه پاش در مکان های مختلف، این است که آیا شما به دنبال یک سیستم قابل حمل هستید یا ثابت؟ شما می توانید پنکه های مه پاش را به راحتی جابجا کرده و به محیط های دیگر ببرید. این در حالی است که بیشتر مواقع مه پاش های نازلی در محیط نصب می شوند و فرایند باز و نصب مجدد آنها در بازه زمانی خیلی طولانی به طول می انجامد. از این رو، اگر به دنبال یک سیستم ثابت هستید که نیازی نباشد آن را جابجا کنید، مه پاش نازلی برای شما مناسب خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره مه پاش آلاچیق در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به اطلاعاتی که به دست آوردید، به احتمال خیلی زیاد متوجه شده باشید که بهترین سیستم مه پاش برای آلاچیق مورد نظر شما کدام است. با استفاده از این دستگاه ها، شما می توانید یک فضای لذت بخش و دلپذیر برای فصل تابستان به وجود بیاورید و از دوستان خود دعوت کنید تا اوقات خوشی را در آنجا سپری نمایید.

شما می توانید برای خرید مه پاش و استفاده از آن در آلاچیق، از طریق فروشگاه نیکان پارسه اقدام کنید. در این فروشگاه انواع مه پاش های مختلف نازلی و پنکه ای برای آلاچیق وجود دارند که می توانید بر اساس شرایط خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. قیمت مه پاش برای آلاچیق در این فروشگاه فوق العاده مناسب است و شما می توانید با هزینه منطقی آنها را خریداری نمایید. به علاوه، از آنجا که کارشناسان نیکان پارسه فرایند نصب این سیستم را هم انجام می دهند، قیمت مه پاش برای شما تا حد ممکن پایین می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.