وبلاگ

مه پاش حیاط | معرفی و برسی انواع مه پاش برای حیاط

مه پاش حیاط | معرفی و برسی انواع مه پاش برای حیاط

اگر شما به فضای باز خانه خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید که در روزهای گرم سال از هوای مرطوب و خنک حیاط خانه لذت ببرید؛ مه پاش حیاط برای شما گزینه بسیار مناسبی است. این سیستم برای خنک و مرطوب نگه داشتن هوای محیط‌های نسبتاً کوچک، گزینه مقرون به‌صرفه و بسیار کاربردی است. ضمناً بیشتر مه پاش ها بدون نیاز به برق و یا سیم‌کشی کار می‌کنند.

در ادامه این مقاله به بررسی انواع مه پاش برای حیاط، نحوه کارکرد و همچنین مزایای آن به طور کامل پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا این سیستم رطوبت ساز حیاط فوق‌العاده کاربردی و مفید نسل امروز را به شما معرفی نماییم.

مه پاش حیاط چیست؟

یکی از راه‌های بسیار ارزان و مقرون به صرفه برای خنک و مرطوب سازی محیط باز، در فصول گرم سال، استفاده از مه پاش است. این دستگاه در انواع و اشکال مختلف متناسب با محیط‌های متفاوتی طراحی و تولید می شود. مه پاش حیاط شرایطی را برای محیط فراهم می‌کند که افراد بدون خیس شدن، کاهش دمای حدود 10 تا 12 درجه سانتی‌گرادی را تجربه کنند.

مه پاش حیاط با استفاده از یک پمپ یا آب شهری، مولکول‌های هوا را در ابعاد خیلی کوچک حدود 10 میکرون درآورده و مه‌های مصنوعی ایجاد می‌کند. قطرات کوچک به‌سرعت، هوای گرم را به خود جذب کرده و تبخیر می‌شوند؛ به همین دلیل هوای گرم از محیط به‌سرعت کاسته می شود.

نحوه کار مه پاش ها در حیاط

در ابتدا شیلنگ یا شیر آب به مه پاش متصل می‌شود. این دستگاه با استفاده از فیلتر، آب ورودی را خنک و تصفیه کرده و سپس آب ورودی را با فشار زیاد به سمت لوله‌هایی که به سوراخ‌های بسیار ریزی ختم می‌شود، هدایت می‌کند. سوراخ‌های ریز انتهای دستگاه، قطرات آب را به قدری ریز می‌کند که به‌صورت مه مانند در هوا پراکنده می‌شوند. قطرات با جذب هوای گرم محیط، تبخیر شده و به سمت بالا حرکت می‌کنند.

بدین ترتیب با استفاده از مه پاش حیاط می‌توان انواع محیط‌های خانگی یا صنعتی و همچنین صحن و محیط های مذهبی و زیارتگاه ها را که دارای ازدحام جمعیت هستند، به‌راحتی خنک و مرطوب نگه داشت.

برخی از مزایا سیستم رطوبت ساز (مه پاش) حیاط

سیستم رطوبت ساز یا مه پاش حیاط، دستگاه بسیار کارآمد و مناسبی جهت خنک و مرطوب‌سازی اماکن مختلف است. در این قسمت برخی از مهم‌ترین مزایای این سیستم شرح داده شده است. قطعاً این عناوین می‌توانند دلایل قانع کننده و منطقی برای استفاده شما از این دستگاه‌ها باشد:

  1. نصب آسان و بی دردسر
  2. کاهش هزینه نگهداری
  3. کنترل میزان رطوبت حیاط
  4. کاهش مصرف آب
  5. عدم ایجاد خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی
  6. دفع حشرات

انواع سیستم مه پاش برای حیاط

مه پاش حیاط، بسته به مساحت مکان‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، در انواع مختلفی تولید می شود. افراد و مؤسسه‌ها و صنایع مختلف می توانند از طریق مشورت با متخصصان در این زمینه، ‌ مه پاش مناسب و مدنظر خود را تهیه کنند. در ادامه انواع مه پاش ها، به طور کامل شرح داده شده است.

1.مه پاش های کم فشار (خانگی):

مه پاش های خانگی، با استفاده از فشار کم یا متوسط آب شهری به راحتی کار می‌کنند. آب ورودی از دستگاه تصفیه عبور کرده و به‌صورت قطرات نسبتاً درشتی به محیط مجاور منتقل می شود. این دستگاه تنها از تعدادی نازل، لوله و اتصالات تشکیل شده است. مه پاش حیاط خانگی، هیچ‌گونه نیازی به پمپ ندارد و می‌تواند با فشار کم آب، به راحتی کار کند. این پنکه، برای محیط هایی با مساحت نسبتاً کم و کم تردد مناسب است. بدین ترتیب، این نوع از سیستم ها اغلب برای محیط هایی باز مانند فضای خانه، حیاط و تراس استفاده می‌شوند.

2.مه پاش های صنعتی:

مه پاش های صنعتی برخلاف نوع کم فشار، دارای پمپ است. پمپ مه پاش صنعتی به قدری قدرتمند است که قادر است آب را تا 200 بار فشرده‌تر کند. به همین خاطر است که می‌تواند 7 تا 17 برابر دانه‌های آب را به شکل ریزتری درآورده و به هوای آزاد انتقال دهد. این نوع از سیستم های رطوبت ساز، مناسب برای محیط هایی با فضای سر باز و یا سر پوشیده هستند. مه پاش صنعتی می تواند در محیط های صنعتی یا کافی‌شاپ و رستوران ها نیز استفاده شود. البته اغلب گلخانه ها از این سیستم برای آبیاری گیاهان هیدروپونیک نیز استفاده می‌کنند.

3.مه پاش های فشار قوی:

مه پاش های قوی همان‌طور که از نام آن ها پیداست دارای فشار بسیار قوی هستند. نازل این دستگاه، ‌ نیاز به الکتروپمپ‌های فشار قوی دارد. الکتروپمپ‌ها آب را با فشار بسیار بالا به سمت پیستون ها هدایت می‌کند.

این نوع از سیستم های رطوبت ساز نسبت به سایر نمونه‌های موجود، آب را با بیشترین درجه کوچک کرده و به‌صورت مه های خنک وارد محیط می‌کنند. مه پاش های فشار قوی باعث خیس شدن المان های موجود در محیط نمی‌شوند؛ به همین خاطر برای ضدعفونی کردن محیط هایی مانند گلخانه ها، باغ و رستوران ها، باغ ویلا یا مرغداری ها بسیار مناسب می‌باشند.

مه پاش ها به چند شکل در بازار یافت می‌شوند؟

 به طور کلی در مه پاش های نازلی، آب از طریق لوله ها وارد نازل‌ها شده و به‌صورت قطرات ریز در آمده و وارد محیط می شود. در بازار انواع مختلف سیستم های مه پاش به دو شکل تک نازله، 4 نازله یا 6 نازله یافت می شود. در ادامه هر یک از این مه پاش ها بررسی شده‌اند.

1.مه ‌پاش تک نازله (تک وجهی):

در این مه پاش، تنها یک نازل برای خروج آب تعبیه شده است. به همین علت سطح بسیار کمتری را نسبت به سایر نمونه‌های موجود پوشش می‌دهد. این نوع از مه پاش ها برای مکان‌هایی مانند حیاط یا پشت بام که تنها نیاز است از یک جهت مه پاشی شوند، مناسب است. همچنین کشاورزان برای آبیاری کشت هیدروپونیک از سیستم های رطوبت ساز تک وجهی استفاده می‌کنند.

2.مه‌ پاش چهار نازله (۴ وجهی):

مه پاش های چهار نازله، جزوی از سیستم های رطوبت ساز کم فشار هستند. این سیستم ها به‌راحتی و با استفاده از آب شهری کار می‌کنند و نیازی به پمپ ندارند. با توجه به اینکه این سیستم متشکل از 4 نازل است؛ می‌تواند رطوبت سازی 360‌ درجه را به راحتی فراهم کند. بیشترین استفاده از این نوع دستگاه در گلخانه یا فضاهای صنعتی نسبتاً بزرگ است.

3.مه ‌پاش شش نازله (6 وجهی):

مه پاش های شش نازله به دلیل پوشش بالایی که دارند مناسب مکان های بزرگی مانند دامداری، ‌ گلخانه های هیدروپونیک و غیره هستند. این نوع از مه پاش ها، برای عملکردی مطلوب، احتیاج به فشار بالای آب دارند تا بتوانند آن را در حجم زیاد و به‌سرعت به مه های خنک تبدیل کنند. کارایی این وسیله نسبت به سیستم های تک وجهی یا چهار وجهی بسیار بیشتر است.

کلام آخر

مه پاش حیاط یکی از سیستم های مدرن و بسیار کاربردی برای خنک کردن محیط در فصول گرم سال به شمار می‌رود. این سیستم ها در انواع مدل‌ها و مطابق با نیازهای افراد طراحی و ساخته شده است. شما می‌توانید با استفاده از سیستم‌های مه پاش با خیالی آسوده از هوای مرطوب و خنک ایجاد شده لذت ببرید.

شرکت نیکان پارسه با سال‌ها تجربه توانسته با ارائه مه پاش های با کیفیت از جمله مه پاش حیاط، گامی مؤثر در این حوزه بردارد. به طوری که مشتریان عزیز می‌توانند با متخصصان ما در این زمینه مشورت کنند و بهترین و مناسب‌ترین سیستم های رطوبت ساز را متناسب با بودجه خود تهیه نمایند.

1 فکر در مورد “ مه پاش حیاط | معرفی و برسی انواع مه پاش برای حیاط

  1. مهتاب شکری گفت:

    چه عالی… مه پاش برای حیاط خونه لازم دارم اتفاقا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.