وبلاگ

مه پاش مغازه چیست و مناسب ترین نوع آن کدام است؟

مه پاش مغازه چیست و مناسب ترین نوع آن کدام است؟

یکی از مهم‌ترین اصول مغازه داری و موفق بودن در بازار، جلب رضایت مشتری است. در واقع مغازه‌ داران از هر ترفندی برای کشاندن مشتری به داخل مغازه و فروش اجناس خود استفاده می‌کنند. یکی از این ترفندها که بسیار باب شده است، استفاده از سیستم‌های مه پاش مغازه است. این دستگاه در فصول گرم با ایجاد رطوبت و خنکی مطبوعی، افراد را به سمت مغازه شما می‌کشاند.

اگر تصمیم به تهیه مه پاش مغازه از یک مرکز معتبر دارید، می توانید از طریق سایت نیکان پارسه اقدام به خرید مه پاش کنید. مجموعه نیکان پارسه عرضه کننده باکیفیت‌ ترین انواع مه پاش مغازه است و می‌توانید محصول خود را با خیالی آسوده از نظر کیفیت و قیمت، از این سایت سفارش دهید. برای آگاهی شما از آنچه که قرار است از ما بخرید، اطلاعاتی از انواع مه پاش‌ها، مناسب‌ترین مه پاش برای مغازه، مزایای استفاده از آن، اجزای مه پاش مغازه و نحوه انتخاب صحیح این سیستم‌ها به اشتراک گذاشته‌ایم.

استفاده از مه پاش مغازه، ترفندی برای جلب مشتری

سیستم مه پاش مغازه مانند سایر انواع مه‌ پاش‌ها در فضای باز بیرون از مغازه استفاده می‌شود. مغازه داران یا صاحبان فروشگاه‌ها با هدف جلب رضایت مشتری و ترغیب آن‌ها به تماشای داخل مغازه و دیدن اجناس آن، از این سیستم در پیاده روهای روبروی مغازه خود، استفاده می‌کنند.

گرمای هوا در فصل گرم سال می تواند عاملی برای کاهش خرید مشتریان شود. استفاده از مه پاش مغازه می تواند محیط جلوی مغازه را خنک کند و باعث جذب مشتری نیز شود. مشتریان به سمت مکان های خنک جذب می شوند و همین می تواند عاملی باشد برای تماشای مغازه و در نهایت خرید کردن. رطوبت و خنکی روبروی مغازه می تواند تا حدی داخل مغازه را نیز خنک کند. در واقع مغازه دار با این ترفند هم رضایت مشتری را تامین می کند و هم میزان فروش خود را افزایش می دهد.

سیستم‌های خنک کننده فروشگاه معمولا بر روی قسمت بالایی درب مغازه از سمت بیرونی مغازه یا فروشگاه نصب می‌شوند و روی آن‌ها به طرف خیابان یا پیاده رو است. از این رو سرما و خنکی آن به عابرین برخورد کرده و توجهشان جلب می‌شود. شاید این سوال پیش آید چرا از کولرها برای این کاربرد استفاده نمی‌شود؟ کولرها قابلیت خنک کردن محیط‌های رو باز را ندارند و اگر هم خنک کنند، سرمای آن‌ها بسیار جزیی است و راندمان بالایی ندارد. اما مه پاش‌ها با همین هدف طراحی شده‌اند و دارای کاربردهایی گسترده در صنایع مختلف هستند.

استفاده از مه پاش مغازه، ترفندی برای جلب مشتری

نحوه عملکرد مه پاش مغازه در مطبوع کردن هوای اطراف مغازه‌ها

نحوه عملکرد سیستم مه پاش مغازه در خنک کردن و مرطوب کردن محیط اطراف مغازه بر پایه پخش مه گونه آب در محیط  به گونه‌ای است که ذرات آب آنقدر ریز هستند که افراد رهگذر و محیط اطراف را خیس نکند. در این سیستم آب از منبع، توسط یک پمپ به داخل شیلنگ‌های دستگاه منتقل می‌شود. نازل‌هایی بر روی این شیلنگ‌ها نصب شده‌اند که با عبور آب از آن ها، آب وارد نازل می‌شود. نازل‌ها دارای سوراخ‌هایی با ابعاد بسیار کوچک و درحد میکرون هستند. آب با عبور از این سوراخ‌های ریز، به شکل پودر درآمده و به دلیل وزن کمی که دارند، به صورت مه در هوا پخش می‌شوند. این مه در اثر برخورد با گرمای هوا، بلافاصله تبخیر شده و هوا را خنک می‌کند و رطوبت هوا هم مقداری افزایش می‌یابد.

نحوه عملکرد مه پاش مغازه در مطبوع کردن هوای اطراف مغازه‌ها

انواع مه پاش کدامند؟

مه پاش‌ صنعتی و  مه پاش نیمه صنعتی که در کاربردهای مختلفی همچون مه پاش مغازه‌ استفاده می‌شوند، دارای سه مدل مختلف هستند. در هر مدل اجزای تشکیل دهنده و نحوه عملکرد متفاوتی دارد. در اینجا این سه مدل را بصورت اجمالی معرفی کرده‌ایم.

1. مه پاش نازلی

یکی از انواع پرکاربردترین مه پاش‌ها، مه پاش نازلی است. در این مدل مه پاش، نازل‌های دستگاه مسئول ریز کردن آب و پخش آن به صورت مه در محیط هستند. نحوه کار به این صورت است که آب از منبع توسط یک پمپ فشار قوی با فشار زیاد از شیلنگ‌ها یا لوله‌ها عبور کرده و وارد نازل‌های نصب شده روی شیلنگ‌ها یا لوله‌ها می‌شود. نازل دارای سوراخ‌های بسیار کوچکی است که آب را بصورت بسیار ریز و مه مانند در هوا پخش می‌کند. این مه در اثر گرمای هوا تبخیر شده و هم هوا را خنک می‌کند و هم محیط مرطوب می‌شود.

2. مه پاش دیسکی یا پروانه‌ای

مه پاش‌های دیسکی یا پروانه‌ای مدل دیگری از مه پاش‌ها هستند که عملکردی متفاوت از نوع نازلی دارند. در این مدل مه پاش، آب از منبع توسط شیلنگ‌هایی به اطراف یک فن پروانه‌ای قوی با دور گردش بالا، منتقل می‌شود. این آب به پره‌های فن در حال چرخش برخورد می‌کند. در اثر برخورد قطرات آب با فن، آن‌ها بسیار ریز شده و به صورت مه در محیط اطراف پخش می‌شوند. در نهایت قطرات ریز و مه مانند در برخورد با هوای گرم محیط تبخیر شده و هوا خنک می‌شود.

3. مه پاش التراسونیک

در مه پاش آلتراسونیک، ریز کردن و یا پودر کردن قطرات آب، توسط امواج التراسونیک یا فراصوت انجام می‌شود. شیوه کار به این صورت است که در منبع آب دستگاه یک سرامیک پیزوالکتریک، کار گذاشته می‌شود. این سرامیک، در آب امواج التراسونیک تولید می‌کنند. این امواج دارای انرژی بالایی هستند و هنگامی که به آب برخورد می کنند، آب را ریز کرده و این آب ریز یا پودر شده به صورت مه در فضای اطراف پخش می‌شود و نهایت این مه در اثر گرمای هوای محیط و داشتن وزن سبک، تبخیر شده و هوا راخنک می‌کنند.

انواع مه پاش کدامند؟

استفاده از کدام نوع مه پاش برای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مناسب تر است؟

با توجه به اینکه سیستم کاهش دمای مغازه در محیط رو باز استفاده می‌شود و همچنین نیازی به افزایش رطوبت زیاد و همچنین خنک کردن گستره وسیعی ندارد، مناسب‌ترین نوع مه پاش برای این کاربرد، مه پاش‌های نازلی هستند. بعلاوه از آنجا که این مه پاش‌ها در محل عبور و مرور عابرین نصب می‌شود، به هیچ عنوان نباید پخش آب به گونه‌ای باشد که افراد خیس شوند و در این حالت، مه‌ پاش نازلی مناسب‌ترین گزینه برای مغازه است.

استفاده از کدام نوع مه پاش برای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مناسب تر است؟

مزایای استفاده از مه پاش مغازه

استفاده از دستگاه مه پاش مغازه مانند سایر کاربردهای مه پاش مزایای زیادی دارد. به گونه‌ای که بسیاری از مغازه‌داران هزینه خرید آن را متقبل شده و مه پاش را در جلوی مغازه خود نصب می‌کنند. در زیر به مزیت‌های استفاده از دستگاه مه پاش مغازه اشاره شده است.

  • خنک کردن فضای روباز جلوی مغازه‌ها و ایجاد هوای مطبوع
  • جلب توجه عابرین پیاده و خریداران
  • افزایش مشتریان مغازه
  • امکان استفاده از فضای آزاد خارج از مغازه برای مشتریان
  • کاهش آلودگی‌ها و گرد و غبار هوا
  • ایجاد بویی مطبوع در صورت استفاده از اسانس‌های معطر در داخل مخزن آب
  • ایجاد جلوه زیبا

سیستم مه پاش مغازه از چه اجزایی تشکیل شده است؟

سیستم مه پاش مغازه خود از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر جز وظیفه و نقشی را بر عهده دارد که در نهایت با کار کردن در کنار هم، باعث خنک کردن هوا و افزایش رطوبت محیط را انجام می‌دهند.

  • پمپ مه پاش

پمپ مه پاش بخشی از دستگاه است که وطیفه انتقال آب به صورت پرفشار از مخزن آب به نازل را به عهده دارد.

  • مخزن آب

مخزن آب یک دستگاه مه پاش مغازه ، آب مورد نیاز دستگاه برای تولید مه در فضا را تامین می‌کند.

سیستم مه پاش مغازه از چه اجزایی تشکیل شده است؟
  • شیلنگ و اتصالات

شیلنگ‌ها جزیی از مه پاش مغازه هستند که واسط بین منبع آب و نازل‌ها هستند. نازل‌ها به کمک اتصالات که خود انواع مختلفی دارند، روی شیلنگ نصب می‌شوند. آب از منبع به کمک یک پمپ فشار قوی به شیلنگ‌ها منتقل شده و در نهایت به نازل می‌رسد.

  • نازل مه پاش

نازل مه پاش مغازه وظیفه ریزکردن و پودر کردن و پخش مه مانند آبی که از منبع به آن منتقل می‌شود را برعهده دارد. این فرایند از طریق عبور آب پرفشار از سوراخ‌های بسیار ریز نازل، انجام می‌شود.

  • فیلتر

فیلتر یکی از بخش‌های دستگاه رطوبت ساز مغازه است که برای جلوگیری از ورود گردو غبار و ناخالصی‌های آب به لوله و نازل استفاده می‌شود. زیرا ورود آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها باعث جرم و رسوب گرفتن اتصالات و سوراخ‌های نازل می‌شود.

نکات مهم در انتخاب درست مه پاش مناسب برای فروشگاه

از آنجا که مناسب‌ترین نوع مه پاش فروشگاه، مه‌پاش‌های نازلی هستند، پس اگر قصد خرید مه پاش مغازه را دارید به سراغ مدل‌های دیگر نروید. دومین فاکتوری که باید برای انتخاب مه پاش درنظر بگیرید، خرید نوع باکیفیت آن است. . زیرا هزینه تعمیر و تعویض یک سیستم بی کیفیت، بسیار بیشتر از هزینه دستگاه مه پاش با کیفیت است.

قیمت مه پاش مغازه

قیمت مه پاش مغازه به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار جنس و کیفیت برند استفاده شده است. برندهای شناخته شده ارائه دهنده مه پاش قیمت بالاتری را نسبت به کیفیت، ارائه می دهند. گاهی بعضی از برندهای موجود در بازار قیمت های نامعقولی را ارائه می دهند. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای خرید محصولات برند و با کیفیت حتما با یک کارشناس مشورت کنید.

عامل دیگری که می تواند در قیمت مه پاش مغازه موثر باشد مدل مورد نظر است. معمولا دستگاه های مه پاش پروانه ای و آلتراسونیک قیمت کمتری نسبت به نوع نازلی دارند. قیمت مه پاش نازلی با توجه به میزان فضایی که نیاز است خنک شود تعیین می شود. هر چقدر فضای بیشتری نیاز به خنک سازی داشته باشد میزان شلنگ و نازل ها بیشتر می شود و به طبع آن باید از پمپ های قوی تری برای آن استفاده کرد که بر قیمت نهایی موثر خواهند بود.

قیمت مه پاش مغازه

سخن پایانی

برای خرید از مجموعه نیکان پارسه، به سایت این مجموعه مراجعه کرده و نوع مه پاش مغازه موردنظر خود را انتخاب کنید. در صورت عدم توانایی در انتخاب دستگاه مناسب، برای دریافت مشاوره و همچنین استعلام قیمت مه پاش مغازه مورد نظر خود، می‌توانید با پشتیبانی و کارشناسان نیکان پارسه از طریق شماره‌های درج شده از سایت تماس بگیرید. پس از انتخاب نوع مه پاش، خرید خود را نهایی کنید.

پس از ثبت سفارش، دستگاه در اولین فرصت برای شما ارسال خواهد شد. ارسال برای شهرستان از طریق باربری است و ارسال در تهران با پیک انجام می‌شود. در هر دو صورت می‌توانید دستگاه مه پاش مغازه خود را سالم تحویل بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.