وبلاگ

هیتر تابشی خورشیدی (انواع،مشخصات، طرز کار)

هیتر-تابشی-خورشیدی

یکی از مهمترین چالش های بسیاری از افراد برای گرم کردن محیط های مسکونی و یا حتی صنعتی در فصل زمستان، گرم کردن این مکان ها است. به این منظور، لوازم متعددی به وجود آمده اند که هر یک از آنها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. با این حال، یکی از بهترین و کاربردی ترین لوازم برای گرم کردن مکان های مختلف، هیتر تابشی خورشیدی است که مزایای بسیار زیادی دارد. به همین دلیل هم اغلب افراد ترجیح می دهند که از آن در مکان های مختلف استفاده کنند تا بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

زمانی که درباره هیتر تابشی صحبت می کنیم، ممکن است خیلی از افراد به هیترهای برقی که در زمان های گذشته از آنها استفاده می شد، فکر کنند که میزان برق زیادی مصرف می کردند. در حالی که اصلا این گونه نبوده و این بخاری خورشیدی می تواند با کمترین میزان مصرف انرژی، گرمای کاملا مطلوبی به محیط مورد نظر شما ارائه دهد.

در این مطلب، به صورت مفصل درباره گرمایش از کف خورشیدی صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم می خواهید بدانید که چطور می توانید با هزینه پایین، محیط های مختلف را به طور کامل گرم کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مشخصات هیتر تابشی خورشیدی

میزان مصرف پایین انرژی توسط هیتر تابشی خورشیدی اصلاً به این معنا نیست که این وسیله نمی تواند محیط مورد نظر شما را به شکل مطلوب گرم کند. در این وسیله حرارتی، یک مبدل حرارتی با کیفیت فوق العاده بالا و عنصر گرمایش ۴.۵ کیلووات قرار گرفته شده است. همچنین یک مخزن ذخیره خورشیدی ۱۲۰ گالنی نیز در آن وجود دارد که می تواند به راحتی انرژی مورد نیاز را از خورشید گرفته و در خود ذخیره کند.

نکته جالب توجه درباره این هیتر تابشی این است که در آن یک المان الکتریکی در قسمت میانی واقع شده است. تنها زمانی این المان روشن می شود که به انرژی خیلی بیشتری نسبت به انرژی موجود نیاز باشد. علاوه بر این موارد، هیتر تابشی خورشیدی برای علاوه بر این موارد، برای کار کردن نیازی به هوا ندارد. زیرا فن هایی در آن به کار رفته شده اند که می توانند به راحتی گرمای مورد نیاز را به قسمت های دیگر محیط انتقال دهند. همچنین خوب است بدانید که انتقال انرژی در این از طریق سیستم الکترومغناطیسی انجام می گیرد.

طرز کار هیتر تابشی گرمایش خورشیدی

همان طور که از نام آن هم می توان حدس زد، این هیتر تابشی با جمع آوری انرژی خورشید، انرژی مورد نیاز برای فعالیت خود را به دست می آورد. انرژی خورشیدی باعث می شود که جریان سیال گرمایش خورشیدی تا حد بسیار زیادی گرم شود. این سیال داغ در قدم بعدی با استفاده از یک مبدل حرارتی با سایز بین 1 تا 1.2 اینچ، انتقال پیدا می کند. این مبدل حرارتی در قسمت پایین مخزن ذخیره سازی انرژی دستگاه قرار گرفته است.

بعد از روشن شدن مشعل در این سیستم، فن ها باعث می شوند که انرژی گرمایی تولید شده در قسمت های دیگر محیط نیز پخش شوند. پس زمانی که این هوای گرم به اشیا و یا افراد موجود در محیط برخورد می کند، موجب گرم شدن آنها خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که طرز کار هیتر تابشی خورشیدی تا حد خیلی زیادی به متراژ ساختمان مورد نظر شما بستگی دارد. به عنوان مثال، هرچه ساختمان مورد نظر شما بزرگ تر باشد، یعنی فضای بیشتری برای دریافت نور خورشید دارد و در نتیجه، می تواند انرژی بیشتری تولید کند.

علاوه بر این، به منظور دریافت بهترین عملکرد از این سیستم، بهتر است آن را متناسب با مساحت مورد نظر خود خریداری کنید. به این منظور، می توانید با فروشندگان نیکان پارسه به طور کامل مشورت کنید. اما به طور کلی، برای یک محیط با متراژ تقریباً ۲۰۰۰ فوت مربع، پیشنهاد می کنند که از سیستم گرمایش خورشیدی با ۵ پنل استفاده شود. این در حالی است که اگر خانه مورد نظر شما در مکان های خیلی سرد قرار دارد، می توانید از ۲ یا ۴ هیتر استفاده کنید تا به دمای مطلوب برسد.

انواع هیتر تابشی

هیترهای تابشی نمونه های مختلفی دارند و تولید کنندگان آنها را در شکل و نام های مختلفی تولید و عرضه کرده اند. قبل از خرید هر یک از این نمونه ها، باید حتماً نمونه های مختلف آن را بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه را برای محیط مورد نظر خود خریداری نمایید. هر یک از هیترهای تابشی خورشیدی برای مکان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در این قسمت، رایج ترین نمونه های هیترهای تابشی خورشیدی که نمونه های سرامیکی و لوله ای هستند را به صورت مختصر معرفی می کنیم.

هیتر تابشی لوله ای

هیترهای تابشی مدل لوله ای یا گرماتاب لوله ای در نمونه های UT و LT عرضه می شوند و شما می توانید از آنها برای تامین گرمایش گلخانه و مرغداری ها استفاده کنید. این هیترها به خاطر داشتن لوله در قسمت های مختلف محیط، می توانند همه مکان مورد نظر شما را به طور کامل گرم کنند.

هیتر تابشی سرامیکی

گرماتاب سرامیکی نوعی از هیتر تابشی هستند که گرمای بسیار زیادی به وجود می آورند و به همین دلیل هم اگر می خواهید از آنها در مکانی استفاده کنید که دمای هوا مطلوب باشد و بتوانید آن را تنظیم کنید، هیتر تابشی خورشیدی سرامیکی گزینه مناسبی به نظر می رسد. نکته جالب توجه درباره هیتر تابشی خورشیدی سرامیکی این است که ظاهر زیبایی هم دارد و به همین دلیل هم می توان از آن در مکان های عمومی و به عنوان گرماتاب رستوران ، کافی شاپ و مکان های تجاری استفاده کرد.

مزایای هیتر تابشی خورشیدی

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون در اختیار شما قرار دادیم، به احتمال خیلی زیاد مزایای گرمایش از کف خورشیدی را شناخته باشید. این محصولات مزایای بسیار زیادی دارند و به همین دلیل هم خیلی از افراد ترجیح می دهند از آنها در مکان های مختلفی استفاده کنند. در ادامه، برخی از مهم ترین مزایای بخاری خورشیدی را به صورت مختصر معرفی می کنیم.

  • کاهش مصرف انرژی: یکی از مهمترین مزایای استفاده از این سیستم، کاهش مصرف انرژی است. به طوری که هیتر تابشی خورشیدی می تواند میزان مصرف انرژی را بین ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهد.
  • کاهش هزینه ها: زمانی که این سیستم مقدار انرژی کمتری مصرف کند، هزینه شما برای قبض های برق و گاز هم کاهش پیدا می کند. علاوه بر این، شما اصلاً هزینه زیادی برای نگهداری و سرویس این سیستم نیاز ندارید.
  • کم سر و صدا: بسیاری از سیستم های و حرارتی موقع کار کردن سر و صدای زیادی به وجود می آورند. اما این سیستم می تواند با کمترین سر و صدای ممکن و ایجاد آلودگی صوتی، به طور کامل محیط مورد نظر شما را گرم کند.
  • عدم نیاز به موتورخانه: سیستم های گرمایشی همرفتی برای کار کردن، به موتورخانه نیاز دارند. این در حالی است که شما می توانید بدون نیاز به موتورخانه، از سیستم گرمایشی تابشی خورشیدی استفاده کافی را ببرید. در نتیجه، در فضای شما نیز صرفه جویی می شود.
  • گرمایش مطلوب محیط: شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن، محیط مورد نظر خود را به طور کامل گرم کنید. پس اصلا لازم نیست که از چندین ساعت قبل آن را روشن کنید تا محیط گرم شود. این در حالی است که می توانید تنها در مدت بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، به راحتی فضای مورد نظر خود را به طور کامل گرم کنید.
  • قابلیت استفاده در مکان های روباز: در نهایت، مزیت دیگر استفاده از این سیستم این است که حتی می توان از آن در مکان های روباز و یا نیمه باز هم استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر صاحب رستوران یا کافی شاپ هستید، می توانید بدون نگرانی از هدر رفت انرژی، از این سیستم در آلاچیق رستوران خود استفاده کنید و مطمئن باشید که اصلاً تغییری در عملکرد آن به وجود نخواهد آمد.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره هیتر تابشی خورشیدی در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که متوجه شدید، خرید این سیستم می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه های شما برای مصرف انرژی و نگهداری از آن داشته باشد.

علاوه بر این، با استفاده از آن شما می توانید محیط مورد نظر خود را به طور کاملاً مطلوب گرم کنید. قیمت هیتر تابشی خورشیدی نسبت به مزایای بسیار زیادی که دارد، کاملاً مناسب است. برای خرید این سیستم، می توانید از طریق فروشگاه نیکان پارسه اقدام کنید. این فروشگاه بهترین سیستم گرمایش خورشیدی از کف را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.