وبلاگ

نکات مهمی که باید درباره پمپ مه پاش بدانید

پمپ-مه-پاش

پمپ مه پاش یکی از مهمترین قطعات این دستگاه است که اهمیت بسیار زیادی در پمپاژ کردن آب و عملکرد مناسب آن دارد. به همین دلیل باید حتماً پمپ با کیفیتی برای مه پاش خود خریداری کنید تا مطمئن شوید که با بهترین عملکرد برای شما کار می کند. زمانی که از پمپ با کیفیتی در سیستم مه پاش خود استفاده کنید، می توانید علاوه بر افزایش عملکرد آن، عمر و ماندگاری این سیستم را هم تا حد زیادی ارتقا دهید. در ادامه، به صورت مفصل درباره پمپ انواع مه پاش صنعتی و نیمه صنعتی صحبت خواهیم کرد.

به طور کلی، سیستم مه پاش اجزای مختلفی دارد که یکی از مهمترین قسمت های آن، پمپ این سیستم در نظر گرفته می شود. شما می توانید بسته به نوع مه پاش صنعتی یا نیمه صنعتی خود، از پمپ متناسب با آن استفاده کنید.

پس اگر شما هم می خواهید بدانید که بهترین پمپ برای دستگاه مه پاش صنعتی یا خانگی کدام است، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما باشید. ما در این مقاله علاوه بر معرفی پمپ مه پاش و کاربردهای آن، نحوه عملکرد این سیستم و مشخصات فنی آن را نیز در اختیار شما قرار می دهیم.

پمپ مه پاش چیست؟

 پمپ مه پاش یکی از قطعات مه پاش است که وظیفه انتقال آب از مخزن به سمت شلنگ های مه پاش را بر عهده دارد. وجود این پمپ در مواقعی که فشار آب کم است و شما می خواهید با استفاده از سیستم مه پاش دمای محیط مورد نظر خود را کاهش دهید، اهمیت بسیار زیادی دارد.

علاوه بر این که پمپ در فن مه پاش صنعتی کاربرد بسیار زیادی دارد، اما می توان از آن برای مصارف نیمه صنعتی یا حتی خانگی نیز استفاده کرد. تا حدی که حتی بسیاری از مواقع از این سیستم برای مکان های تفریحی و برای سرگرمی در پارک ها از آن استفاده می شود.

پمپ مه پاش باعث می شود که آب در همه قسمت های محیط به یک اندازه پخش شود و شما بتوانید فضای دلپذیر و لذت بخشی را در هوای گرم به وجود بیاورید. یکی دیگر از کاربردهای فوق العاده مهم دستگاه مه پاش صنعتی این است که می تواند به از بین بردن گرد و غبار و حشرات موذی کمک بسیار زیادی کند.

به طور کلی، با استفاده از سیستم مه پاش می توان فضای دلپذیر و مناسبی برای اهداف مختلف به وجود آورد. هیچ تفاوتی نمی کند که کسب و کار شما به چه صورت است و چه فعالیتی دارید؛ در هر شرایطی می توانید با استفاده از پمپ مه پاش، رطوبت و دمای محیط را به طور کامل کنترل نمایید.

کاربردهای پمپ مه پاش

در این قسمت، برخی از مهمترین کاربردهای پمپ مه پاش را نام می بریم. با توجه به این موارد متوجه خواهید شد که از این وسیله تنها در مه پاش نیمه صنعتی یا صنعتی استفاده نمی شود و می توان برای مکان های خانگی و مسکونی نیز از مزایای آن بهره مند شد.

  • کاهش دمای محیط در منازل مسکونی
  • تنظیم رطوبت و دما در مکان های صنعتی مانند مرغداری ها و دامداری ها
  • تنظیم دما در گلخانه ها و استفاده به عنوان مه پاش قارچ
  • از بین بردن حشرات و آفات
  • کاهش گرد و غبار هوا
  • قابل استفاده در مکان های عمومی مانند بیمارستان ها و مدارس برای خنک کردن هوا
  • استفاده به عنوان مه پاش بالکن
  • استفاده به عنوان مه پاش آلاچیق
  • انواع کارگاه ها

زمانی که درباره کاربردهای پمپ مه پاش صحبت می کنیم، ممکن است برخی از افراد فکر کنند که این سیستم باعث می شود محیط به طور کامل خیس شود. این در حالی است که پمپ مه پاش با منتشر کردن قطرات آب با اندازه بسیار ریز، به هیچ عنوان باعث خیس شدن محیط نمی شود و تنها به کاهش دما و تنظیم رطوبت محیط کمک می کند. همین مسئله باعث شده که سیستم مه پاش کاربردهای بسیار زیادی برای انواع مکان ها داشته باشد.

پمپ مه پاش چگونه کار می کند؟

در قسمت های قبل به اختصار درباره نحوه عملکرد پمپ مه پاش صحبت کردیم. همان طور که گفتیم، پمپ مه پاش با انتقال آب با فشار بسیار زیاد از مخزن به سمت شلنگ های مه پاش، باعث می شود که آب به قطرات بسیار ریزی تبدیل شود. سپس قطرات آب با اندازه خیلی کوچک از طریق نازل های مه پاش به سمت بیرون هدایت می شوند. گفتیم که اندازه قطرات آب به اندازه ای کوچک است که اصلاً باعث خیس شدن محیط نمی شود و مانند مه از نازل خارج می شود.

اندازه سوراخ های نازل مه پاش تقریباً بین ۵ تا ۱۰ میکرون است و به خاطر داشتن قطر بسیار ریز، به صورت مه از نازل ها بیرون می آید. سپس به محض خروج آب از نازل به خاطر داشتن قطر خیلی ریز، با سرعت بالایی در هوا تبخیر می شود. بسیاری از پمپ های مه پاش به همراه شیر تنظیم فشار عرضه می شوند و شما می توانید خیلی راحت فشار ورودی این سیستم را بر اساس هدف و محیط مورد نظر خود کنترل کنید.

مشخصات فنی پمپ مه پاش

مشخصات فنی پمپ مه پاش تا حد خیلی زیادی به نحوه استفاده شما از آن بستگی دارد. برای مثال، اگر می خواهید از پمپ مه پاش صنعتی استفاده کنید، باید بدانید که مشخصات فنی آن با پمپ مه پاش نیمه صنعتی متفاوت است.

از طرف دیگر، پمپ مه پاش خانگی به شکل متفاوتی کار می کند و حتی گاهی مواقع برای مه پاش های خانگی اصلاً از پمپ هم استفاده نمی کنند. در این شرایط، از مه پاش بدون پمپ استفاده می شود و تا حد زیادی پاسخگوی نیازهای معمولی شما خواهد بود.

اما اگر بخواهیم مشخصات فنی پمپ مه پاش صنعتی را نام ببریم، باید بگوییم که در آن از الکتروموتور استفاده شده است. این قابلیت باعث می شود که سیستم مه پاش شما بتواند روی دور موتور ۱۴۰۰ دور در هر دقیقه و به صورت تک فاز کار کند.

لازم به ذکر است که اگر بخواهید از پمپ هایی استفاده کنید که فشار آنها به بیشتر از ۱۰۰ بار می رسد، برق مصرفی شما باید از نوع برق سه فاز باشد. برخی از مهمترین مشخصات فنی پمپ مه پاش شامل مواردی مانند قدرت، فشار پمپ، دبی، جریان برق و سایر موارد این چنینی می شوند. همان طور که گفتیم، هر یک از این ویژگی ها در پمپ های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.

انواع پمپ مه پاش

شما باید بر اساس نوع استفاده ای که می خواهید از سیستم مه پاش کنید، پمپی متناسب با همان انتخاب نمایید. به صورت کلی، پمپ های مه پاش دارای نمونه های صنعتی و خانگی یا نیمه صنعتی هستند. پمپ های صنعتی به خاطر داشتن فشار خیلی قوی تر، برای مکان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

زیرا با استفاده از این پمپ ها می توان مقدار آب خیلی زیادی را در سیستم مه پاش پمپاژ کرد. این در حالی است که پمپ خانگی دقیقاً در مقابل نمونه صنعتی قرار می گیرد و به خاطر داشتن فشار کمتر، برای مکان های کوچک تر کاربرد دارد. در ادامه، به صورت مختصر اطلاعاتی درباره هر یک از این پمپ ها ارائه می دهیم.

پمپ مه پاش صنعتی فشار قوی

 برخی از مهمترین کاربردهای سیستم مه پاش صنعتی شامل مواردی مانند رستوران ها و اقامتگاه ها، کارخانه ها، کارگاه ها، مرغداری ها و سایر موارد این چنینی هستند. با استفاده از این پمپ های صنعتی می توان دمای هوا را در بهترین حالت ممکن تنظیم کرد.

پمپ فشار قوی می تواند آب را از منبع با فشار بین۸۰ تا ۱۲۰ بار به سمت شلنگ های مه پاش منتقل کند. به خاطر سرعت بسیار زیاد این پمپ و فشار خیلی زیادی که دارد، اندازه قطرات ایجاد شده آب که از مه پاش خارج می شوند هم خیلی ریز هستند. به همین دلیل مه ایجاد شده توسط این سیستم اصلاً باعث خیس شدن محیط نخواهد شد.

 با استفاده از پمپ مه پاش صنعتی می توان دمای محیط را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب و کارها مانند رستوران ها و کافی شاپ ها با استفاده از پمپ فشار قوی صنعتی، مشتریان بسیار زیادی جذب کرده اند.

پمپ مه پاش نیمه صنعتی یا خانگی با فشار ضعیف

می توانید برای مکان هایی که حساسیت کمتری دارند مانند گلخانه ها یا حتی منازل مسکونی، از پمپ فشار پایین استفاده کنید. فشار این پمپ بین ۵۰ تا ۸۰ بار محاسبه می شود و اندازه خیلی کوچکی هم دارد. با استفاده از این وسیله شما می توانید به راحتی دمای محیط را به کمک مه پاش گلخانه کاهش دهید. البته به خاطر این که این مه پاش خانگی فشار کمی دارد، ممکن است کمی محیط را خیس کند. اما به طور کلی، می تواند به راحتی دمای محیط موردنظر شما را کاهش دهد.

نکته جالب توجه درباره پمپ مه پاش نیمه صنعتی این است که قیمت خیلی مناسبی هم دارد و شما می توانید با کمترین هزینه برای خرید آن و کاهش مصرف آب، تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اگر شما هم می خواهید در گلخانه از پمپ مه پاش استفاده کنید، بهتر است به فاکتورهایی مانند متراژ گلخانه، میزان ظرفیت، نوع نازل و فشار سیستم مه پاش دقت داشته باشید.

سخن پایانی

بعد از این که انتخاب کردید که شما پمپ مه پاش را به چه دلیلی می خواهید بخرید، نوبت به آن می رسد که به سراغ محصولات با کیفیت بروید. هرچه کیفیت مه پاش شما بالا باشد، دوام و عمر سیستم مه پاش نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل هم به هیچ عنوان نباید به دنبال پایین بودن قیمت مه پاش صنعتی باشید و با قیمتی منطقه ای این وسیله را بخرید.

شما می توانید برای خرید مه پاش و پمپ این سیستم با بالاترین کیفیت، به سراغ فروشگاه نیکان پارسه بروید. این فروشگاه علاوه بر ارائه انواع مه پاش صنعتی و نیمه صنعتی، فرایند راه اندازی و نصب مه پاش را نیز برای شما انجام می دهد. به علاوه، شما می توانید به طور کامل از مشاوره آنها بهره مند شوید و بر اساس محیط مورد نظر خود، پنکه مه پاش مناسب را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.