وبلاگ

پنکه مه پاش چیست و چه تفاوتی با کولر دارد؟

پنکه-مه-پاش-چیست

گاهی مواقع در فصل تابستان با وجود گرمای هوا، امکان استفاده از وسایل سرمایشی دیگر وجود ندارد و تنها می توانید از پنکه استفاده کنید. از سوی دیگر، پنکه های معمولی به هیچ عنوان نمی توانند هوای خنک و مطلوبی به وجود بیاورند. این پنکه ها تنها هوای داغ را به جریان در می آورند. این در حالی است که برای خنک کردن مطلوب هوا در تابستان گرم، می توانید از پنکه مه پاش استفاده کنید. اگر هم نمی دانید چگونه باید آن را خریداری کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

این وسیله در مقایسه با کولرهای گازی یا برقی، انرژی خیلی کمتری مصرف می کند و این امر باعث کاهش هزینه های شما می شود. در مقابل، عملکرد پنکه مه پاش در مقایسه با پنکه های معمولی فوق العاده بهتر است. پس به همین دلیل شما می توانید با استفاده از این محصول، هم هزینه های کمتری برای مصرف برق بپردازید و هم محیط مورد نظر خود را به شکل مطلوب خنک کنید.

پنکه مه پاش خانگی یا مه پاش صنعتی به دستگاهی گفته می شود که با استفاده از مخزنی که دارد، می تواند آب را به همراه هوا با اندازه بسیار ریزی در محیط پخش کند. این دستگاه از نظر ظاهری شباهت خیلی زیادی به پنکه های معمولی دارد. تنها تفاوت آن این است که در این پنکه مه پاش به همراه باد، آب هم به بیرون پرتاب می شود که باعث به وجود آمدن هوای خنک بیشتر خواهد شد.

نکات استفاده از پنکه مه پاش

برای این که بتوانید به درستی از پنکه مه پاش استفاده کنید، باید نحوه عملکرد آن را به طور کامل یاد بگیرید. همان طور که تاکنون متوجه شدید، این دستگاه برای کار کردن به منبع آب نیاز دارد تا بتواند محیط را خنک کند. این منبع آب از طریق مخزنی که در قسمت پایین پنکه تعبیه شده، تامین می گردد. شما به راحتی می توانید این مخزن را جدا کرده و مجدداً پر کنید.

حتی برخی از پنکه های مه پاش دارای قابلیتی هستند که شما می توانید شلنگ آب را به صورت مستقیم به این مخزن متصل کنید. سپس از طریق فشار قوی موجود در پنکه، این آب به طرف پنکه می رود و می تواند به خنک کردن محیط کمک کند. در نتیجه این امر، پنکه مه پاش می تواند کمک زیادی به کاهش دما و از بین بردن گرد و غبار موجود در هوا کند. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره این محصول ارائه خواهیم داد.

مزایا و معایب پنکه مه پاش

این دستگاه هم مانند هر دستگاه دیگری مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. از این رو، بهتر است حتماً قبل از این که برای خرید آن اقدام کنید، مزایای پنکه مه پاش دار و معایب آن را بدانید. در این قسمت، به صورت مجزا هر یک از مزایا و معایب آن را نام برده ایم.

مزایای پنکه مه پاش

  • خنک کردن مطلوب هوا: همان طور که پیش از این نیز گفتیم، پنکه مه پاش تأثیر بسیار زیادی در خنک کردن مطلوب هوا دارد و به خاطر وجود آب، می تواند دمای هوا را تا حد خیلی زیادی پایین بیاورد. این در حالی است که پنکه های معمولی بدون مه پاش، تنها همان هوای گرم محیط را به طرف شما منتقل می کنند و اصلاً باعث پایین آمدن دما نمی شوند.
  • از بین بردن گرد و غبار: خیلی از افراد از پنکه مه پاش برای از بین بردن گرد و غبار استفاده می کنند. به همین دلیل این وسیله برای مکان هایی که بادهای موسمی زیادی می وزد، مناسب است.
  • قابل استفاده در مکان های روباز: یکی از مهمترین چالش های بسیاری از صاحبان کسب و کارها مانند رستوران ها و کافی شاپ ها این است که بتوانند در تابستان هم فضای باز خود را خنک کنند. در این شرایط مه پاش رستورانی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
  • عدم جابجایی بیماری ها و باکتری ها: از آنجا که در پنکه مه پاش از آب استفاده می شود، به هیچ عنوان باعث انتقال بیماری و باکتری های مختلف نخواهد شد.
  • قابلیت جابجایی راحت: در مقایسه با لوازم سرمایشی دیگر، شما می توانید پنکه مه پاش را به راحتی جابجا کنید و به هر مکانی که خواستید، ببرید.
  • کنترل رطوبت محیط: زمانی که درباره عملکرد پنکه مه پاش صحبت می کنیم، ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که آیا با پاشیدن آب، این پنکه باعث خیس شدن محیط می شود؟ پنکه مه پاش به هیچ عنوان باعث خیس شدن محیط نمی شود. زیرا قطرات آب ایجاد شده توسط آن اندازه بسیار ریزی دارند و فقط می تواند رطوبت مورد نیاز محیط را تامین کند.
  • عملکرد بی صدا: شما می توانید در هر مکانی که بخواهید، از پنکه مه پاش دار استفاده کنید و مطمئن باشید که هیچ صدای آزاردهنده ای به وجود نمی آورد.
  • قابل استفاده در مکان های صنعتی: علاوه بر پنکه مه پاش خانگی که کاربردهای بسیار زیادی در مکان های مسکونی دارد، می توان از این وسیله در مکان های صنعتی نیز استفاده کرد. برخی از رایج ترین مکان های قابل استفاده پنکه مه پاش صنعتی شامل مواردی مانند گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها، باشگاه های سوارکاری، سالن های تولید قارچ، سالن های نگهداری حیوانات و پرنده ها می شوند.
  • کاهش مصرف آب و برق: در نهایت، آخرین مزیت استفاده از پنکه مه پاش این است که مقدار انرژی خیلی کمی مصرف می کند و شما می توانید با کمترین هزینه، بیشترین بهره وری را از آن ببرید.

معایب پنکه مه پاش

بعد از این که متوجه شدید این دستگاه چه مزایایی دارد، ممکن است بپرسید که معایب پنکه مه پاش چیست؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که این پنکه معایب خیلی کمی دارد. مثلا فقط می توان از این محصول در مکان هایی استفاده کرد که آب و هوای گرم و خشکی دارند.

این در حالی است که در مکان های مرطوب و چربی، شاید استفاده از پنکه مه پاش مناسب نباشد. به جز این موضوع، پنکه مه پاش عیب جدی دیگری ندارد و شما می توانید از آن در هر مکان دیگری استفاده کنید.

 کاربردهای پنکه مه پاش

شما می توانید از پنکه مه پاش دستی یا اتوماتیک در مکان های مختلفی استفاده کنید و هیچ گونه محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. برخی از رایج ترین کاربردهای پنکه مه پاش در مکان هایی مانند گلخانه ها، استخرها، ویلا، آلاچیق، کارگاه، سالن ها و مکان های روباز است.

به علاوه، برخی از صاحبان رستوران ها و کافی شاپ ها از این محصول در فصل تابستان استفاده می کنند تا فضای روباز خود را به طور کامل خنک کنند. البته نکته مهمی که باید درباره پنکه مه پاش بدانید، این است که اگر می خواهید در فضای باز از آن استفاده کنید، باید متراژ محیط شما کمتر از ۴۰۰ متر باشد.

انواع پنکه مه پاش

پنکه های مه پاش نمونه های مختلفی دارند و شما می توانید بر اساس شرایط محیط مورد نظر خود، آن را در انواع مختلفی در بازار پیدا کنید. در این قسمت، برخی از رایج ترین و جدیدترین نمونه های پنکه مه پاش را به شما معرفی می کنیم.

  • پنکه مه پاش ایستاده: پنکه مه پاش ایستاده دارای پایه ای است که می توان آن را به صورت عمودی روی زمین قرار داد و در قسمت بالایی آن نازل هایی وجود دارد که هوای خنک از آنجا خارج می شود.
  • پنکه مه پاش رومیزی: همان طور که از نام آن هم می توان حدس زد، پنکه رومیزی اندازه خیلی کوچک تری دارد و شما می توانید آن را روی میز کار خود قرار دهید.
  • پنکه مه پاش دیواری: پنکه مه پاش روی دیوار نصب می شود و به عنوان مثال، شما می توانید در مکان هایی از این سیستم استفاده کنید که فضای کوچکی دارید و می خواهید از تمام قسمت های فضا نهایت استفاده را ببرید.
  • پنکه مه پاش صنعتی: شما می توانید در مکان هایی مانند گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها و سالن های پرورش قارچ از پنکه مه پاش صنعتی استفاده کنید. این پنکه ها دارای قدرت خنک کنندگی بسیار بالایی هستند و برای فضای بزرگ تر، کاربرد خیلی خوبی دارند.
  • مه پاش خانگی : پنکه مه پاش خانگی دقیقاً در مقابل نمونه صنعتی قرار می گیرد. به این صورت که به خاطر داشتن قدرت خنک کنندگی کمتر، برای فضاهای کوچک تر مناسب است.

مزایای پنکه مه پاش چیست؟

به احتمال خیلی زیاد تاکنون متوجه شده باشید که مزایای پنکه مه پاش چیست و چه کاربردهایی را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این سیستم، شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن به طور کامل محیط مورد نظر خود را خنک کنید. به علاوه، این پنکه ها فضای خیلی کمی اشغال می کنند و شما می توانید از تمام فضای مورد نظر خود نهایت استفاده را ببرید.

فرق انواع کولر با پنکه مه پاش چیست؟

با وجود تمام این مزایا، ممکن است هنوز برخی از افراد کولرهای آبی یا گازی را نسبت به پنکه های مه پاش ترجیح دهند. با این حال، باید بگوییم که کولرها انرژی خیلی زیادی مصرف می کنند و شما باید هزینه زیادی برای قبض های برق و گاز خود بپردازید. علاوه بر این موارد، باید به صورت مداوم این کولرها را سرویس کنید تا عملکرد مناسبی ارائه دهنده و مشکلی برای آنها پیش نیاید. این موارد موجب می شوند که هزینه شما برای خنک کردن محیط تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

این در حالی است که پنکه مه پاش آب و برق خیلی کمتری مصرف می کند. همچنین، لازم نیست به صورت مداوم آن را سرویس کنید. در حالی که نمی توان کولرها را به راحتی به مکان های دیگر برد، پنکه مه پاش قابلیت جابجایی دارد و شما می توانید به سادگی آن را به هر مکانی که بخواهید، ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره پنکه مه پاش در اختیار شما قرار دادیم و گفتیم که چه مزایایی دارد. بعد از این که متوجه شدید پنکه مه پاش چیست و چه کاربردهایی دارد، به نظر شما باید از مه پاش استفاده کنیم یا کولرهای گازی و آبی؟ شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین پنکه های مه پاش دار را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه نیکان پارسه خریداری کنید. کارشناسان ما در نیکان پارسه شما را راهنمایی می کنند تا بر اساس محیط خود، بهترین پنکه مه پاش را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.