وبلاگ

چکه گیر مه پاش چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چکه-گیر-مه-پاش

برای این که از هدر رفت آب در سیستم مه پاش جلوگیری شود، از چکه گیر مه پاش استفاده می کنند. بدون استفاده از چکه گیر، ممکن است آب درون مه پاش به صورت مداوم چکه کند و مقدار زیادی از آن به هدر برود. در این شرایط، بسیاری از افراد ترجیح می دهند با استفاده از یک وسیله بسیار مقرون به صرفه، هم از هدر رفت آب جلوگیری کنند و هم هزینه های خود برای مصرف آب را بکاهند.

از آنجا که در حال حاضر با گرم شدن هوا استفاده از سیستم مه پاش نیز رواج بسیار زیادی دارد، باید حتماً تمام تلاش خود را کنید که از به هدر رفتن بیش از حد آب با استفاده از این سیستم جلوگیری نمایید. در این مقاله ما قصد داریم به طور کاملاً مفصل درباره خرید مه پاش و دلیل استفاده از چکه گیر صحبت کنیم. پس اگر شما هم به دنبال یک مه پاش نیمه صنعتی یا حتی صنعتی برای منزل یا محل کار خود می گردید، به هیچ عنوان خواندن این مقاله را از دست ندهید.

چکه گیر مه پاش چیست؟

فرقی ندارد که شما در حال استفاده از مه پاش خانگی باشید یا صنعتی؛ در هر شرایط، بهتر است با استفاده از یک چکه گیر، از هدر رفتن بیش از اندازه آب جلوگیری کنید. چکه گیر در واقع وسیله بسیار کوچکی است که روی سیستم مه پاش نصب می شود و از خروج آب در مواقعی که مه پاش خاموش است، جلوگیری می کند. چکه گیر از مهم ترین قطعات مه پاش محسوب می شود.

در شرایط معمولی و بدون استفاده از چکه گیر، این احتمال وجود دارد که حتی موقعی که مه پاش کاملاً خاموش است، آب به صورت قطره قطره از آن خارج شود. این موضوع یکی از مهم ترین عیب های استفاده از سیستم مه پاش در نظر گرفته می شود که هر کسی که قصد خرید مه پاش را داشته باشد، باید از آن آگاه شود.

با این حال، زمانی که شما از چکه گیر مه پاش استفاده می کنید، این کار انجام نمی شود و موقع خاموشی دستگاه، آب از آن به صورت قطره قطره بیرون نمی آید. بیشتر مواقع از این وسیله روی سیستم مه پاش کم فشار استفاده می شود.

چراکه کاهش فشار سیستم مه پاش باعث می شود که آب به طور کامل از آن خارج نشود و مقداری از آن درون لوله ها باقی بماند. در نتیجه، موقع خاموشی مه پاش هم آب از آن خارج می شود. پس می توان گفت که این وسیله برای مه پاش صنعتی چندان مناسب نیست و بیشتر مواقع از آن برای مه پاش خانگی استفاده می شود.

کاربرد چکه گیر مه پاش

با توجه به اطلاعاتی که پیش از این در اختیار شما قرار دادیم، به احتمال زیاد متوجه شده باشید که مهمترین کاربرد این وسیله در سیستم های مه پاش خانگی است. با این حال، این اصلاً به این معنا نیست که در مکان های صنعتی از این وسیله استفاده نمی شود. بسیاری از کسب و کارها به خاطر کاهش هزینه های خود در مصرف آب، از چکه گیر استفاده می کنند.

به طور کلی، سیستم چکه گیر در مکان های مختلفی که عدم وجود رطوبت اهمیت بسیار زیادی دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، چکه کردن آب باعث می شود که عفونت، قارچ و کپک در محیط به وجود بیاید.

وجود چنین مشکلاتی در مکان های مختلفی مانند گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها، نجاری ها و سایر مکان های این چنینی می تواند بسیار پرخطر باشد. به همین دلیل اگر شما هم می خواهید از سیستم مه پاش در مکان های این چنینی استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که حتماً استفاده از چکه گیر مه پاش را در برنامه خود قرار دهید.

مشخصات فنی چکه گیر مه پاش

 بسته به نوع چکه گیری که شما انتخاب می کنید، این وسیله نیز می تواند مشخصات متفاوتی داشته باشد. اما به طور کلی، درون این چکه گیر قطعاتی مانند لاستیک ضد چکه و فنر وجود دارند. ترکیب این لوازم در کنار یکدیگر، باعث شده اند که چکه گیر تاثیر بسیار زیادی برای جلوگیری از خروج آب اضافی از نازل مه پاش داشته باشد.

به طور کلی، چکه گیر مه پاش مشخصات فنی خیلی عجیب و غریبی ندارد. اما همین لاستیک ضد چکه و فنر موجود درون این قطعه پلاستیک مقاوم، باعث می شوند که آب اضافی از نازل های مه پاش خارج نشود.

نحوه نصب چکه گیر مه پاش

اگر شما هم قصد خرید و نصب مه پاش را دارید، بهتر است حتماً نحوه نصب چکه گیر را نیز یاد بگیرید. به منظور نصب این وسیله، باید آن را مانند یک بست کاملا معمولی در ابتدای نازل مه پاش قرار دهید. برای نصب این وسیله، باید قسمتی از چکه گیر که زائده دارد را به لوله و قسمت دیگر آن که بدون زائده است را به نازل مه پاش وصل کنید.

این وسیله از جنس سیلیکون بوده و به همین دلیل هم مانند یک سوپاپ عمل می کند. به این صورت که وقتی فشار آب زیاد است، مسیر آب را باز می کند و اگر فشار کم باشد، مسیر عبور آب را به طور کامل می بندد.

دلیل چکه کردن نازل مه پاش چیست؟

 در ابتدای این مقاله نیز به اختصار گفتیم که گاهی مواقع اگر از استفاده نکنید و سیستم همچنان خاموش باشد، باز هم احتمال دارد که نازل مه پاش چکه کند. اما دلیل این موضوع چیست؟ پیش از این نیز گفتیم که این مشکل زمانی به وقوع می پیوندد که فشار آب کم باشد یا از نازل کم فشار استفاده کنید. این قسمت مهم ترین دلایل چکه کردن نازل مه پاش را نام می بریم.

  1.  اگر فنر نازل به اندازه کافی محکم نباشد و از کار بیفتد، آب از آن چکه می کند. زیرا آب درون نازل مه پاش باقی می ماند و به دنبال راهی برای خروج است. به منظور برطرف کردن این مشکل، باید با استفاده از یک روش مناسب آب اضافی درون سیستم مه پاش را خارج کنید. به علاوه، می توانید در سیستم مه پاش خود شیر برقی با تحمل فشار بالا نصب کنید.
  2.  یکی دیگر از دلایل چکه کردن نازل مه پاش موقع خاموش کردن سیستم، این است که آب ناخالصی دارد و رسوبات موجود در آن بعد از جمع شدن درون لاستیک انتهایی فنر، مسیر عبور آب را می بندند. برای این که بتوانید این مشکل را هم برطرف کنید، استفاده از سیستم تصفیه آب اهمیت بسیار زیادی دارد. در قدم بعد هم باید از سیستم چکه گیر استفاده کنید.

استفاده از چکه گیر مه پاش چه اهمیتی دارد؟

در حال حاضر در مکان های مختلفی از سیستم مه پاش استفاده می شود که برخی از رایج ترین آنها مکان های صنعتی مانند گلخانه های بزرگ، مرغداری، گاوداری و سایر مکان های این چنینی هستند. به علاوه، بسیاری از افراد از این سیستم ها در رستوران ها و کافی شاپ ها نیز استفاده می کنند تا بتوانند با بهبود کیفیت هوا، مشتریان بیشتری جذب کنند. حتی خیلی از افراد از این سیستم در مکان های خانگی و آلاچیق ها نیز استفاده می کنند.

در تمام این موارد، باید با استفاده از یک سیستم ضد چکه یا چکه گیر، از هدر رفت آب جلوگیری کرد. این موضوع علاوه بر این که باعث کاهش مصرف آب می شود، تاثیر بسیار زیادی در پاکیزگی محیط دارد. برای مثال، فرض کنید که در رستورانی نشسته اید که در آنجا سیستم مه پاش نشتی دارد و آب به همه جا راه پیدا کرده است. طبیعتاً این شرایط می تواند موقعیت خیلی دشوار و غیر قابل تحملی را برای شما به وجود بیاورد. در چنین شرایطی، هم هزینه صاحبان کسب و کارها برای قبض آب زیاد می شود و هم تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست می دهند.

مزایای-استفاده-از-چکه-گیر-مه-پاش

مزایای استفاده از چکه گیر مه پاش

شما با استفاده از چکه گیر مه پاش، به مزایای بسیار زیادی دست پیدا می کنید که ما در این قسمت به صورت مختصر برخی از مهمترین آنها را نام می بریم. این مزایا باعث شده اند که اغلب افراد از این وسیله در سیستم مه پاش خود استفاده کنند.

  • جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه های قبوض
  • پاکیزگی محیط رستوران هایی که از مه پاش رستوران استفاده می کنند.
  • تنظیم دمای محیط
  • عدم وارد شدن آب به سینی علوفه هیدروپونیک

خرید چکه گیر مه پاش

با توجه به اطلاعات این مقاله، به احتمال خیلی زیاد شما نیز می دانید که استفاده از چکه گیر مه پاش تا چه حد اهمیت دارد. پس اگر شما هم می خواهید فضایی کاملاً دوست داشتنی و مناسب برای کسب و کار خود به وجود بیاورید، باید حتماً موقع خرید مه پاش به فکر خرید چکه گیر نیز باشید. این وسیله ضروری با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، در فروشگاه نیکان پارس ارائه می شود و شما می توانید به بهترین شکل ممکن از مشاوره کارشناسان نیکان پارسه برای نصب این وسیله بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.