وبلاگ

درباره کوره خشک کن صنعتی چه میدانید؟

کوره خشک کن صنعتی

دستگاه کوره خشک کن صنعتی یکی از پرکاربردترین لوازم گرمایشی صنعتی شناخته می شود. همان طور که از زمان می توان حدس زد، این دستگاه برای مکان های صنعتی کاربرد زیادی دارد. این دستگاه ها به صورت کاملا استاندارد طراحی می شوند و به همین دلیل می توانید مطمئن باشید که امنیت بالایی دارند. در این مقاله، به صورت مفصل درباره دستگاه کوره خشک کن صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم می خواهید کاربردها و مشخصات کوره خشک کن رنگ و نمونه های دیگر آن را بدانید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

کوره خشک کن چیست؟

کوره خشک کن که خیلی از افراد آن را با نام کوره تابشی می شناسند، به دستگاهی گفته می شود که به صورت کاملا یکنواخت، دما و انرژی گرمایشی و حرارت را به محیط اطراف انتقال می دهد. در حال حاضر، کوره خشک کن در نمونه های مختلف گازی و برقی تولید می شود و شما می توانید بر اساس شرایط خود یکی از آنها را خریداری کنید.

با این حال، به نظر می رسد که نمونه گازی به خاطر مقرون به صرفه تر بودن، طرفداران خیلی بیشتری دارد. به علاوه، این نمونه کوره خشک کن امنیت بیشتری نسبت به مدل برقی دارد و خیال شما موقع استفاده از آن کاملا راحت خواهد بود. کوره خشک کن صنعتی در دو نمونه سرامیکی و لوله ای در بازار وجود دارد و ویژگی ها و کاربردهای هر یک از این نمونه ها با یکدیگر متفاوت است. کاربران می توانند بر اساس نیاز خود، این محصول را در ابعاد و با لوله هایی با طول مختلف خریداری کنند.

کاربرد کوره خشک کن صنعتی

کاربردهای کوره خشک کن

همان طور که در ابتدای این مقاله نیز گفتیم، کوره خشک کن صنعتی کاربردهای بسیار زیادی دارد و بیشتر در آن در مکان های صنعتی استفاده می شود. اما به طور کلی، بیشترین کاربرد استفاده از این دستگاه در سنگبری ها و مراکز تولید کننده سنگ اسلب است.

برخی از رایج ترین کاربردهای کوره خشک کن در مکان های صنعتی، مواردی مانند کوه خشک کن سنگ، کوره خشک کن چوب، کوره خشک کن رنگ، کوره خشک کن میوه، کوره خشک کن سرامیک و کاشی، کوره خشک کن زعفران و سایر موارد این چنینی هستند. با توجه به این موضوع، می توان گفت که صاحبان صنایع مختلف می توانند بر اساس نیاز خود، کوره خشک کن مخصوص به خود را خریداری نمایند.

 مشخصات کوره خشک کن

 این دستگاه به خاطر داشتن مشخصات بسیار مناسب، توانسته کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف داشته باشد. در این قسمت، برخی از مهم ترین مشخصات دستگاه کوره خشک کن را به صورت مختصر نام می بریم. تمام این مشخصات موجب راحتی کاربران در استفاده از این دستگاه می شوند.

  • استفاده از بدنه عایق
  • داشتن تابلو برق کنترلی به صورت دیجیتال
  • رنگ الکترواستاتیک
  • بدنه استیل
  • عدم نیاز به نصب توربو
  • استفاده از چرخ در آن

ساختار کوره های تابشی

کوره خشک کن های لوله ای از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند و همه آنها در کنار یکدیگر، عملکرد بسیار خوبی دارند. در این قسمت، به صورت مفصل ساختار هر یک از کوره خشک کن های تابشی لوله ای و سرامیکی را توضیح می دهیم. با توجه به این موارد، خیلی راحت تر می توانید از راندمان بالا و کیفیت فوق العاده این دستگاه ها در صنعت آگاه شوید. 

 کوره های تابشی لوله ای 

کوره های تابشی لوله ای یکی از بهترین و پرطرفدارترین کوره خشک کن ها در صنعت به شمار می آیند. این کوره ها با استفاده از گاز شهری کار می کنند و میزان مصرف انرژی بسیار پایینی دارند. به همین دلیل با استفاده از آنها، نیازی نیست که نگران هزینه زیاد قبض گاز و برق خود باشید. 

ساختار این دستگاه به این صورت است که از یک فن و مشعل گازی تابشی تشکیل شده که در آن از لوله های حرارتی و مبدل حرارتی استفاده شده است. بیشتر مواقع منابع استفاده شده در کوره خشک کن های صنعتی، گاز شهری و یا گاز مایع است. لوله های استفاده شده در این دستگاه در برابر مواد شیمیایی و حرارت بالا، مقاومت بسیار خوبی دارند.

کوره های تابشی سرامیکی

علاوه بر کوره تابشی لوله ای، نمونه سرامیکی این دستگاه نیز به صورت اتمسفریک کار می کند. نکته جالب توجه درباره این هیتر تابشی در مقایسه با نمونه قبلی، این است که در آن از هیچ فنی استفاده نشده است. در کوره تابشی سرامیکی، از ترکیب هوا و گاز در فشار اتمسفریک استفاده می شود و بعد از ایجاد احتراق، توان تشعشعی و راندمان دستگاه تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

یکی از مهمترین ویژگی های قابل توجه کوره خشک کن سرامیکی، توان حرارتی و دمای فوق العاده بالای آن است. سرامیک موجود در این دستگاه موجب می شود که بتواند دما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد؛ به طوری که گاهی مواقع دمای آن به ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد هم می رسد. به همین دلیل می توان از آن در فرایندهای خیلی سنگین و سریع هم استفاده کرد.

ساختار کوره های هوای گرم

در نهایت، آخرین نمونه کوره خشک کن صنعتی که می توان از آن در مکان های مختلفی استفاده کرد، کوره هوای گرم است. کوره هوای گرم دارای ساختار نسبتا ساده ای است و در آن از مشعل، مبدل حرارتی، فن های دمنده و سایر قطعات این چنینی استفاده می شود. این دستگاه می تواند به صورت ایستاده، افقی، پایه دار و یا کابینتی در اختیار شما قرار گرفته شود و منبع انرژی آن هم بسته به نوع خریداری شده شما، گاز، برق، گازوئیل، زغال و یا دوگانه سوز است.

بعد از ایجاد احتراق در قسمت مخصوص، گرمای ایجاد شده در همان قسمت باقی می ماند تا بعدا به کمک جریان هوا، به کانال خروجی برسد. در قدم بعدی، هوای سرد وارد کوره می شود و یک بار دیگر، دمای آن افزایش می یابد. در این شرایط، سنسور حرارت و دما در این دستگاه به طور مداوم دما را چک می کند تا مطمئن شود که دمای محیط اطراف به شرایط مطلوبی رسیده است.

 سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدید که کوره خشک کن صنعتی چه مشخصات و کاربردهایی دارد. همان طور که گفتیم، این دستگاه می تواند در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال، توجه داشته باشید که نمونه های مختلفی از آن در بازار وجود دارند که بهترین آنها، نمونه گازی است. البته باید گفت که همه نمونه های این دستگاه میزان انرژی خیلی کمی مصرف می کنند و می توانید در سریع ترین زمان ممکن، محیط مورد نظر خود را به صورت کاملا مطلوب گرم کنید.

اگر شما هم می خواهید در مکان صنعتی مورد نظر خود یک کوره خشک کن با کیفیت بخرید، بهتر است حتما به سراغ فروشنده های قابل اعتماد و معتبر بروید. از این نظر، فروشگاه نیکان پارسه می تواند یکی از بهترین فروشگاه های کوره خشک کنه در نظر گرفته شود. در نیکان پارسه علاوه بر کیفیت بالای محصولات، خدمات پس از فروش نیز ارائه می شود و شما می توانید در صورت نیاز، از فروشندگان بخواهید که فرایند نصب و راه اندازی دستگاه را نیز انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.