وبلاگ

گرمایش تابشی سالن های صنعتی چگونه تأمین می شود؟

گرمایش تابشی در سالن های صنعتی

 بررسی کردن گرمایش تابشی در سالن های صنعتی و تولیدی، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید هر کارفرما به آن توجه ویژه نماید؛ زیرا این نوع گرماتاب به عنوان یکی از بهترین سیستم های گرمایشی، بر روی روند کار شما تأثیر زیادی می گذارد، بنابراین انتخاب آن برای تمام محیط های صنعتی کاری بسیار عاقلانه و هوشمندانه است. با ما همراه شوید تا انواع سیستم های گرمایش تابشی در سالن های صنعتی را بشناسید و از ویژگی هر کدام از این آنها آگاهی پیدا کنید.

انواع سیستم گرمایش تابشی صنعتی را برای تمام سالن های صنعتی و تولیداتی

اکنون ما می خواهیم درباره بهترین سیستم گرمایش تابشی سالن های صنعتی صحبت کنیم تا شما اطلاعات زیادی کسب نمایید و در خرید آن تصمیم آگاهانه ای بگیرید. همان طور که گفتیم، امروز کارآمدترین و بهینه ترین نوع گرمایش در سالن های صنعتی، سیستم گرمایش تابش صنعتی است. این سیستم ها در 4 نوع گازی، برقی، نفتی و آبی تولید و در بازار عرضه می شوند. اما در بین همه این موارد، سیستم های گرمایش تابشی گازی و برقی کارایی بیشتری دارند و تمام این موارد بر هزینه سیستم گرمایش صنعتی تأثیر می گذارد.

همان گونه که در پاراگراف قبل گفتیم، استفاده از سیستم های گرمایش تابشی برای سالن های صنعتی ایده هوشمندانه ای است؛ زیرا این سیستم ها از گرمایش خورشید الگوبرداری می کنند و می تواند در روزهای سرد سال گرمای مطلوبی را ایجاد نمایید. گرمایی که به این وسیله تولید می شود، سازگاری زیادی با محیط زیست دارد و آلاینده ای تولید نمی کند که برای انسان ها، جانوران و محیط زیست خطر داشته باشد.

جالب است بدانید این انرژی در بهینه ترین حالت ممکن مصرف خواهد شد، پس اگر شما هم در فکر راه اندازی یک کارخانه هستید و دنبال به دنبال سیستمی خوب بعنوان سیستم گرمایشی در صنعت برای آن مکان می گردید، حتماً به فکر خرید سیستم گرمایش تابشی برای سالن های صنعتی خود باشید تا بتوانید دمای محل کارتان را به خوبی تنظیم کنید. طراحان سیستم های گرمایش تابشی به طور کامل از سیستم تابشی خورشید الگوبرداری می کنند. به این شکل که جریان الکتریسیته با طول موج های متفاوت از جنس مادون قرمز تبدیل می نماید.

با برخورد پرتوهای مادون قرمز به اجسام مختلف، آنها گرم می شوند. برای مثال زمانی که از یک سیستم گرمایشی تابشی برای رستوران یا باغ کمک می گیرند، این سیستم به راحتی می تواند هر چیزی که در اطراف وجود دارد را گرم کند. با تابیدن پرتوهای مادون قرمز، انرژی جنبشی زیاد می شود و دما بالا به مرور زمان می رود.

انواع گرماتاب

همان طور که گفتیم گرماتاب ها انواع متفاوتی دارند و هر کدام از آنها در جای مخصوصی می شوند. طراحی هر کدام از آنها تا حدودی با یکدیگر فرق دارد و همین عامل باعث می شود که از آنها در مکان های مختلفی استفاده کنند و کاربردهای زیادی داشته باشند. این گرماتاب ها در اصل یک کار را انجام می دهند، اما هر کدام در مکان به خصوصی کاربرد دارند.

لیست مزیت های سیستم گرمایش تابشی سالن های صنعتی

بر اساس توضیحات که در بالا برای شما بیان کردیم، متوجه شدید که اصلی ترین مزیت سیستم گرمایش تابشی برقی برای سالن های صنعتی بزرگ، کارایی بالا آنها برای این گونه مکان ها و مصرف بهینه انواع انرژی ها است. علاوه بر ای موارد استفاده از این سیستم ها مزیت های دیگر هم دارد که ما در ادامه به آن می پردازیم:

  • اگر از سیستم های تابشی شرکت نیکان پارسه استفاده کنید، در مصرف برق هم صرفه جویی می شود؛ زیرا مصرف برق 90 درد و مصرف گاز تا 50 درصد کاهش می یابد. همچنین با بهره گیری از این سیستم ها، کارمندان، مراجعه کنندگان و افراد حاضر در محیط از گرمای مطلوبی بهره مند می شود.
  • هزینه تعمیر و نگهداری سیستم های تابشی سالن های صنعتی خیلی پایین تر از سایر سیستم های گرمایشی است. این گرماتاب ها برای راه اندازی هیچ دردسری ندارند و نیازی نیست که از موتورخانه و رادیاتور استفاده کنید.
  • این نوع سیستم ها را می توانید در هرجایی از محیط صنعتی که می خواهید نصب کنید و برای نصب گرماتاب احتیاجی نیست لوله کشی نمایید و یا زیر سازی را انجام دهید. همچنین در این سیستم ها عمل احتراق صورت نمی گیرد و از مشعل استفاده می شود، به همین دلیل ایمنی بالایی دارند و امکان آتش سوزی بسیار کم است.
  • این سیستم های گرمایشی به راحتی با دیگر سیستم های کنترلی انطباق پیدا می کنند و می توانید از آنها برای گرمایش سوله ، باغ، ورزشگاه و حیاط ها استفاده نمایید. یک مزیت بزرگ سیستم های تابشی این است که اجسام را با سرعت بسیار زیادی گرم می کنند به طوری که اگر دکمه فرمان گرماتاب را فشار دهید، در مرت زمان بسیاری کمی (5 دقیقه) فضای شما گرم می شود.
  • در سالن های مانند تولید قارچ و مرغداری چون ارتفاعشان بیشتر از 5 متر است، شما به راحتی می توانید از این سیستم ها استفاده نمایید؛ زیر بهترین گزینه هستند.
  • در مکان های صنعتی، افراد زیادی برای مدت طولانی مشغول به کار هستند و. از همین رو با نصب سیستم گرمایش تابشی صنعتی می توانید شرایط مناسبی را برای آنها فراهم نمایید تا از محیط کارشان راضی باشند و احساس راحتی کنند. همچنین هیتر تابشی سالن های صنعتی طول عمر بسیار بالایی دارند و دچار استهلاک نمی شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله نکات نصب گرمایش تابشی صنعتی را مطالعه کنید.
  • سیستم های تابشی راندمان بسیار بالایی دارند و میزان آلایندگی آنها بسیار کم است. همچنین گرماتاب سالن های صنعتی نیازی به دودکش ندارند. جالب است بدانید هیتر تابشی سالن های صنعتی گرمایی مانند خورشید تولید می نماید. به گونه ای که اگر در زیر آفتاب چشم هایتان را بسته نگه دارید، احساس می کنید در معرض نور خورشید قرار گرفته اید.

خرید سیستم گرمایش تابشی سالن های صنعتی

قیمت گرماتاب به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. شرکت های زیادی هستند که گرماتاب تولید می کنند، اما همه آنها محصولی باکیفیت بالا به دست مشتری ها نمی رسانند؛ زیرا خیلی از آنها برای تولید سیستم گرمایش تابشی در سالن های صنعتی از مواد اولیه مرغوبی استفاده نمی کنند و همین عامل باعث می شود قیمت سیستم سرمایش و گرمایش صنعتی تا حدودی پایین باشد.

ازآنجایی که این دستگاه در ابعاد و مدل های مختلفی تولید می گردد و هر کدام از آنها برای استفاده در شرایط ویژه ای طراحی شده اند یا توان حرارتی هر مدل متفاوت است، برای همین نمی توان قیمت ثابتی برای گرماتاب تعیین نمود. در واقع تا حدود بسیار زیادی به جنس مواد بکار رفته در آن بستگی دارد؛ زیرا جنس موادی که برای ساخت اجزای گرماتاب استفاده می شود، تأثیر مستقیمی بر روی کیفیت آن دارد.

هرچه جنس مواد اولیه بهتر باشد، کیفیت کار بالاتر می رود و در نتیجه محصول نهایی هم گران تر می شود. همچنین استاندارد بودن و ایمنی گرماتاب در قیمت گذاری آن نقش مستقیمی دارد. پس باید قبل از اقدام به خرید گرماتاب باید ایمنی و کیفیت آن را هم مدنظر بگیرد. نشان ایمنی تا حدود زیادی باعث می شود تا نگرانی های شما از بابت کیفیت و ایمنی محصول کاهش یابد.

این که از چه برند و شرکتی گرماتاب خود را می خرید، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا تأثیر مستقیمی روی کیفیت و هزینه سیستم گرمایش تابشی شما می گذارد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از برندهای معتبر خرید نمایید؛ زیرا این گونه شرکت ها کارهایشان تضمین شده است. منظور ما این است که اگر سیستم گرمایش تابشی که در سالن های صنعتی استفاده می کنید از برند خوبی نباشد، ممکن است جان خودتان و کارمندانتان را هم به خطر بیندازید.

در مکان های صنعتی اگر آتش سوزی رخ دهد فقط ابزارهای کار، مواد تولید شده، دستگاه ها و تأسیسات آسیب نمی بیند، بلکه کارمندان هم ممکن است دچار صدمه شوند. یعنی علاوه بر خسارت مالی، جان خیلی از افراد هم در خطر است. پس باید حتماً قبل از این که گرماتاب بخرید، اعتبار برند موردنظرتان را بررسی کنید و ببینید که اصلاً این شرکت یا برند در چه حدی مطرح است. اگر نمی دانید چه باید از چه شرکتی خرید کنید، پیشنهاد می کنیم که شرکت نیکان پارسه را انتخاب نمایید تا از شرایط ویژه اش بهره مند شوید.

سخن نهایی

تا اینجا با مکانیزم و انواع سیستم های گرمایش در سالن های صنعتی آشنا شدید. اکنون اگر برای گرم کردن سوله، کارخانه یا سالن صنعتی خودتان به دنبال یک سیستم گرمایشی خوب می گردید که راندمان کاری بالایی هم داشته باشد، ما به شما پیشنهاد می کنیم گرماتاب های شرکت نیکان پارسه را بررسی نمایید و بعد از انتخاب مدل مدنظرتان، خرید خود را انجام دهید؛ زیرا گرماتاب های شرکت نیکان پارسه بهترین گزینه برای مصارف صنعتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.