وبلاگ

گرمایش سوله های صنعتی و سالن های بزرگ

گرمایش سوله های صنعتی و سالن های بزرگ

گرمایش سوله های صنعتی و سالن های بزرگ همواره از دغدغه های کارکنان و صاحبان آنها است. در گرمایش سالن های صنعتی، به علت وجود ارتفاع زیاد و بالا ماندن گرما، کف محیط اغلب سرد می ماند؛ لذا سیستم های گرمایشی مورد استفاده در این نوع مکان ها باید به قدری قدرتمند و از لحاظ اندازه بزرگ باشند که محیط به کلی گرم شود. اما از طرفی دیگر، هزینه سوخت و نصب سیستم های گرمایشی بزرگ، بسیار زیاد است. تهویه و نحوه گرمایش سوله، جزو مهم ترین و ابتدایی ترین مسائلی است که هنگام راه اندازی سوله صنعتی باید به آن فکر کنید.

تجهیزات گرمایش محیط های صنعتی به قدری حائز اهمیت هستند که در صورت عدم توجه کافی به آنها قادر نخواهید بود شرایط کاری مطلوبی را به وجود آورید؛ به این علت که سرما و گرمای محبوس در سوله می تواند برای شما و کارکنانتان بسیار آزاردهنده باشد. اگر قصد خرید و اجرای سیستم گرمایشی در سالن یا سوله صنعتی خود را دارید، با ما همراه باشید تا بهترین سیستم های گرمایشی سوله های صنعتی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

سیستم های گرمایشی سوله های صنعتی

بهترین سیستم های گرمایش محیط های صنعتی

در گذشته برای گرم کردن سوله های صنعتی از سیستم های گرمایشی همانند هیتر صنعتی، بخاری معمولی و موتورخانه مرکزی استفاده می شد. اما اکنون گرمایش سوله های صنعتی با این روش ها اصلا به صرفه نیست. امروزه در سوله هایی عایق و با سقف کاملا پوشیده از سیستم گرمایشی از کف استفاده می شود. متاسفانه سیستم گرمایش از کف برای سالن های بزرگ راندمان مناسبی ندارد و هزینه اجرای آن زیاد است که البته در همه سالن ها و سوله ها قابل اجرا نیست.

همانطور که می دانید به علت ارتفاع و وسعت زیاد سوله های صنعتی، گرمایش با روش های قدیمی به صرفه نیست و موجب به هدر رفتن انرژی می شود. لذا سیستم های گرمایشی تابشی گزینه ای ایده آل برای گرم کردن سالن های صنعتی هستند که در دو نوع موضعی و مرکزی به بازار عرضه می شوند. بخاری تابشی علاوه بر گرم کردن مطلوب محیط، در ارتفاع نصب شده و حتی در صورت کمبود جا، قابل اجرا است. در ادامه مطلب اطلاعاتی تخصصی درباره هیتر تابشی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

گرمایش تابشی چیست؟

سیستم های گرمایش تابشی یا گرماتاب، با استفاده از امواج مادون قرمز گرما را به سطح زمین رسانده و محیط مورد نظر خود را گرم می نمایند. این هیترها اغلب با برق یا گاز کار می کنند و جهت گرمایش موضعی (محیط مورد نظر کارفرما) مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این سیستم های گرمایشی، کارفرما می تواند تنها محل استقرار كاركنان در سالن را گرم کند؛ این در حالی است كه گرمایش منطقه ای در سیستم های همرفتی و جابه جایی بدون تیغه بندی امكان پذیر نخواهد بود. از سیستم های گرمایش تابشی در سالن های صنعتی، سوله ها، کارگاه ها، گلخانه ها، مرغداری ها و حتی سالن های ورزشی استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی: برای آشنایی با سیستم گرمایش کارخانه و کارگاه ها و سفارش بهترین سیستم برای کارگاه های صنعتی به صفحه گرمایش کارخانه مراجعه کنید.

انواع گرماتاب (هیتر تابشی)

گرماتاب ها در دو نوع خانگی و صنعتی تولید و به بازار عرضه می شوند. نوع خانگی آن ها معمولا یک الی دو متر ارتفاع دارند و از انرژی الکتریکی برای ایجاد گرما استفاده می کنند. هیترهای تابشی صنعتی جهت گرمایش سوله های صنعتی، کارگاه های تولیدی، فضاهای باز، گلخانه ها، پارکینگ ها و باراندازها مورد استفاده قرار می گیرند. این هیترها با ابعادی بزرگتر و سوخت مصرفی گاز، دارای دو نوع زیر هستند:

1-     گرماتاب لوله ای LT

2-     گرماتاب لوله ای UT

همچنین بخوانید : نحوه محاسبه گرمایشی سوله

مقایسه گرمایش از طریق تابش و جا به جایی

همانطور که گفته شد سیستم گرمایش تابشی به عنوان بهترین سیستم برای گرمایش سالن های بزرگ با ارتفاع زیاد استفاده می شود. مشکلات و خرابی های زیاد سیستم های گرمایشی سنتی آنها را به انتخابی نامناسب در زمینه صنعتی مبدل کرده است. از جمله این مشکلات می توان به فضای جداگانه مخصوص موتورخانه، صدای زیاد فن دمنده، مصرف بسیار زیاد برق و ترکیدگی لوله ها در هوای یخبندان اشاره کرد. به علاوه در سیستم های گرمایش قدیمی، کارفرما در هوای سرد زمستان، باید حداقل دو روز قبل سیستم گرمایشی را روشن کند تا دمای کلی سالن به حد ایده آل برسد. علت این امر اینست که این نوع سیستم از همرفتی برای گرم کردن فضا استفاده می کند و هوا را از بالا گرم می نماید تا به مرور به کف سالن برسد.

در این روش برای بالا رفتن دمای محیط باید میزان زیادی از هوای آن گرم شود که برای این کار انرژی زیادی مصرف می شود. به همین علت در گرمایش تابشی به جای هوا، مناطق مورد نظر گرم می شوند و برای دستیابی به دمای مطلوب،‌ انرژی و سوخت کمتری مصرف خواهد شد. به عبارتی دیگر در روش گرمایش تابشی، کف سوله گرم می شود و هوا اشعه مادون ‌قرمز را به میزان بسیار کمی جذب می کند. لذا اجسام قبل از هر چیزی، گرم شده و دمای هوا نیز به ‌صورت همرفتی بالا می رود. از مزایای دیگری که می توان به آن اشاره کرد، سازگار بودن هیترهای تابشی با محیط‌ زیست، سرو صدای پایین و نصب آسان است. به علاوه این نوع گرمایش دیگر نیاز به هزینه های زیادی برای تعمیر و نگهداری ندارد.

آیا استفاده از گرماتاب ها بصرفه است؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، در سیستم های گرمایش قدیمی به علت استفاده از روش همرفت برای گرم کردن محیط، باید دو روز قبل سیستم را روشن کنید تا سالن گرم شود. به عبارتی دیگر در سوله یا سالن صنعتی ابتدا باید هوا، دیوارها و اجسام گرم شود تا افراد گرما را حس کنند. این زمان طولانی که صرف گرمایش سوله می شود، مصرف برق و سوخت را به میزان چشمگیری بالا می برد.

سوله های صنعتی به علت وسعت و اتلاف انرژی زیاد، با بخاری های معمولی، رادیاتور و هیترهای دمنده گرم نمی شوند؛ لذا سیستم های گرمایش تابشی یا همان گرماتاب ها، انتخابی ایده آل و مقرون به صرفه برای گرمایش اماکن صنعتی هستند. در صورت استفاده از بخاری های معمولی، کارکنان با احساس سرما به طرف بخاری می روند تا گرم شوند. این کار باعث رها شدن پروسه کاری و کند شدن راندمان مجموعه می شود. اما با استفاده از گرماتاب ها، با هزینه بسیار کم، کارکنان دیگر نیازی به ترک محل کار ندارند و در هر کجای سوله گرم می شوند.

نحوه عملکرد گرماتاب در گرمایش سوله و سالن های صنعتی

سالن های صنعتی، بسته به نوع کار و محصول تولیدی از نظر دما، رطوبت و کیفیت هوا حساس هستند. میزان دمای سالن از مهم ترین مشخصه های تاثیرگذار بر راندمان کار و میزان هزینه ها است که متناسب با فصول مختلف سال متغیر است. گرمایش در سوله و سالن های صنعتی باید در نقاطی اعمال شود که بیشترین نیاز در آنجاست. لذا منطقیست که برخی از نقاط که احتیاج به گرمای کمتری دارند، باید میزان کمی گرما دریافت کنند. همچنین در نقاطی که افزایش دما موجب بروز حوادث می شود و خطرناک است، نباید هیچگونه گرمایی ایجاد شود. گرمایش سوله نیاز به‌ دقت فراوانی دارد؛ یعنی قبل از نصب سیستم های گرمایشی باید تمام ویژگی های سوله را از نظر بگذرانید. مناطقی که موجب اتلاف انرژی می شوند باید شناسایی شده و با استراتژی صحیح، مانع از به هدر رفتن انرژی شوند. پس از بررسی کلی، می توانید مکان مناسب جهت نصب سیستم های گرمایشی تابشی را تعیین کنید.

سیستم های گرمایشی تابشی و گرماتاب های سقفی درست مانند خورشید، گرما را در قالب امواج تابشی به افراد و اجسام منتقل می کنند. این سیستم های گرمایشی توسط احتراق سوخت فعالیت کرده و انرژی حاصله با دمای بالا را به وسیله لوله های آلومینایز انتقال می دهد. امواج تابشی حاصل از گرمای مادون قرمز به طور یکدست در فضا پخش شده و محیط را به خوبی گرم می کنند. گرماتاب ها با قابلیت فوق العاده در گرمایش فضاهای وسیع، انتخابی مناسب برای سالن ها با سقف بلند هستند و شما قادر خواهید بود تنها بخش های مورد نظر خود را به طور موضعی گرم کنید. این کار موجب صرفه جویی در مصرف سوخت شده و هزینه های گرمایش سالن های صنعتی را کاهش می دهد.

مزایا استفاده از سیستم گرمایشی تابشی گرماتاب

استفاده از سیستم های گرمایشی تابشی از مهم ترین انتخاب های کارفرمایان و صاحبان کارخانه ها و سوله های صنعتی است؛ زیرا تا حد بسیار زیادی از عملیات صنعتی و راندمان کاری، به آن وابسته است. سیستم گرمایشی تابشی دارای مزیت های فراوانی بوده که می توان در بین آن ها به تامین بهینه گرمای مورد نیاز، هزینه پایین نگهداری و تعمیرات و کاهش مصرف سوخت اشاره نمود. در ادامه به معرفی و بررسی برترین ویژگی های گرماتاب ها می پردازیم.

آیا می دانید برای گرم کردن یک سوله به چند واحد btu نیاز داریم؟ پیشنهاد می کنم مقاله btu مورد نیاز سوله را بخوانید.

مزایا استفاده از سیستم گرمایشی تابشی گرماتاب

مهم ترین مزایا استفاده از هیترهای تابشی

همانطور که گفته شد، اتلاف انرژی در گرمایش سالن های صنعتی بسیار شایع است و گزینه مناسب برای گرم نمودن این مکان، استفاده از سیستم گرمایش تابشی است. مهم ترین مزیت هایی که این سیستم را از بقیه متمایز می کند عبارتند از:

1.کاهش مصرف گاز و برق

در روش‌های قدیمی باید میزان زیادی از هوای محیط سوله گرم می شد تا افراد احساس گرما کنند؛ اما در این روش میزان زیادی از انرژی برای گرم کردن هوایی مصرف می شد که قبل از گرم‌ کردن اجسام و کارکنان به سمت بالا حرکت می کرد و زیر سقف باقی می ماند. اما در گرمایش تابشی مکان های مورد نظر گرم می شوند، لذا برای دستیابی به گرمای مطلوب،‌ انرژی کمتری مصرف می گردد و هزینه های گاز و برق تا 50 درصد کاهش می یابد. در این صورت شما با بهره گیری از گرماتاب های صنعتی به میزان قابل توجهی در هزینه های خود صرفه جویی می کنید.

2.حفظ گرما و جلوگیری از اتلاف آن

گرمایش تابشی، گرمای تولید شده را به افراد،‌ اجسام و هر چیزی که بخواهید می تاباند؛ در حالی که در روش‌های گرمایشی قدیمی گرما به سمت سقف هدایت می شد و در آنجا محبوس می ماند. به عبارتی دیگر، در روش تابشی به علت قرارگیری بخاری در قسمت بالایی، کف سوله گرم خواهد شد. این کار موجب کاهش اتلاف انرژی و حفظ گرما می شود؛ زیرا هوا اشعه مادون ‌قرمز را در حد بسیار کمی جذب می کند. به علاوه باز و بسته ‌شدن درها و پنجره‌ های سوله موجب از بین رفتن گرمای تولید شده توسط بخاری های همرفتی می شود که بازیابی آن کاری دشوار خواهد بود. گرمایش تابشی قادر است گرمای از دست ‌رفته را در مدت زمان کوتاهی بازیابی کند.

3.عدم ایجاد سروصدا

مزیت بعدی که ممکن است برای کارکنان در سالن های صنعتی حائز اهمیت باشد، کم صدا بودن سیستم های گرمایشی تابشی است. مطمئنا در صورت استفاده از بخاری های دمنده، سر و صدای بسیار زیاد آنها برای شما و کارکنانتان آزاردهنده خواهد بود. لذا گرماتاب های صنعتی به علت وجود مبدل، تا حدود 80 درصد از صدای مشعل را کاهش داده و آرامش را به محیط کار شما هدیه می دهند. این مزیت می تواند به میزان قابل توجهی به کاهش آلودگی صوتی حاصل از سیستم گرمایشی در محیط کاری شما کمک کند و تمرکز کارکنان و راندمان کاری را بالا ببرد.

4.ایمنی دستگاه در حین کار

تمامی دستگاه های گرمایشی نیازمند رعایت اصول ایمنی هستند و گرماتاب ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با این حال باید توجه کرد که به علت نصب هیترهای تابشی از سقف، احتمال بروز خطر در این نوع سیستم گرمایشی تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد. از خطراتی که در سیستم های گرمایش قدیمی وجود داشت، احتمال بروز خطرات جانی و آتش سوزی در مجاورت آن بود: زیرا این سیستم ها در مجاورت اجسام و افراد قرار داشتند. در مقابل هیترهای تابشی در ارتفاع بالا نصب شده و در مجاورت اشیا و کارکنان قرار نمی گیرند که این موضوع به خودی خود خطرات را کاهش می دهد.

دیگر مزیت های سیستم گرمایش تابشی

  • کاهش هزینه های اولیه نسبت به سایر روش های گرمایشی
  • تمرکز گرما در کف سالن
  • عدم تاثیر جریان هوا بر کیفیت گرمایش تولید شده
  • تضمین کیفیت هوای محیط و عدم به جریان انداختن گرد و غبار
  • قابلیت کنترل جداگانه در هر سامانه
  • بدون نیاز به هزینه های هنگفت برای زیرسازی مانند کانال کشی یا موتورخانه
  • قادر به ایجاد گرمایش مطلوب در سالن هایی با ارتفاع بلند
  • عدم نیاز به فضای زیاد به علت استفاده از فضای سقف
  • افزایش راندمان کاری
  • سرعت بالا در جایگزینی گرمای از دست رفته

تفاوت عملکرد سیستم گرماتاب و سیستم گرمایش مرکزی

سیستم های گرمایش مرکزی جهت گرم کردن سالن های بسیار وسیع مورد استفاده قرار می گیرند. در این سیستم های گرمایشی، موتورخانه که در بخشی جداگانه از فضای ساختمان قرار گرفته است، حرارت مورد نیاز محیط را تامین می کند و از طریق لوله ها و کانال ها به بخش های مختلف انتقال می دهد. بزرگترین چالش در این سیستم های گرمایشی تک واحدی بودن آنهاست که در صورت خرابی یا بروز نقص فنی در سیستم مولد حرارت، تمام فضای سالن افت دمای اعمال شده را تجربه خواهد کرد. علاوه بر این ها در سیستم های گرمایش مرکزی دمای نقاطی از سالن که در مجاورت موتورخانه است بیشتر از سایر بخش ها بوده و دما در دورترین نقطه سالن، بسیار کمتر از حد انتظار می باشد.

گرماتاب ها مزیت های چشمگیری نسبت به سیستم های گرمایش مرکزی دارند. از جمله این مزایا می توان به قابلیت کنترل کردن بخش های مختلف دستگاه اشاره کرد. شما می توانید در صورت نیاز تنها بخشی از دستگاه که در آنجا کار می کنید را روشن کرده و سایر بخش ها را خاموش بگذارید. همچنین اگر یکی از بخاری های تابشی خراب شد، می توانید تا زمان تعمیر دستگاه و عیب یابی آن، از بخش های سالم هیترها جهت گرم کردن سالن استفاده کنید. علاوه بر تمام این مزایا، سیستم های گرمایشی تابشی دیگر نیازی به فضای جدا ندارند؛ به همین علت اگر مشکل در ایجاد فضای اضافی دارید، با این هیترها نیازی به نگرانی درباره کمبود جا نخواهید داشت.

نکاتی که باید حین خرید و نصب گرماتاب در نظر بگیرید

تا به اینجا با روش های گرمایشی سالن ها و سوله های صنعتی و ویژگی های آن ها آشنا شدید. حال اگر قصد خرید بخاری تابشی برای گرمایش سوله صنعتی را دارید، باید قبل از خرید نکاتی را مدنظر داشته باشید. این نکات شامل شرایط و مساحت سوله، بودجه، میزان گرمای مورد نیاز، نحوه عایق بندی سوله و غیره می شود. در ادامه به بررسی نکات مهم هنگام خرید خواهیم پرداخت.

1.ارتفاع کف تا سقف شما چقدر است؟

یکی از نکات بسیار مهمی که هنگام خرید گرماتاب برای سوله یا سالن صنعتی باید به آن توجه کرد اینست که ارتفاع کف تا سقف باید حداقل 4 متر باشد. علت این امر حرارت بسیار زیاد هیترهای تابشی است. اگر این هیترها در ارتفاع پایین نصب شوند، حرارت آنها برای افرادی که زیر آن هستند آزاردهنده خواهد بود. اگر ارتفاع سوله یا سالن شما کمتر از 4 متر است، سیستم گرمایش تابشی برای شما مناسب نخواهد بود. برخی از شرکت های فروشنده هیتر تابشی این نکته را به مشتری ها متذکر نمی شوند و ممکن است مشتری پس از خرید پشیمان شود.

2.به جنس لوله هیترتابشی مورد نظرخود دقت کنید!

نکته بعدی که هنگام خرید بخاری های تابشی باید در نظر بگیرید، جنس لوله های مورد استفاده در بخاری ها است. بعضی از تولیدکنندگان گرماتاب ها، لوله هایی از جنس آهنی معمولی در تولید آن ها استفاده می کنند. این لوله های آهنی تنها به اندازه لایه ای نازک رنگ می خورند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و در معرض هوا و حرارت قرار گرفتن، فرسوده می شوند. به علاوه برخی دیگر از تولیدکنندگان بخاری های تابشی، لوله های آتش خوار را در ساخت محصول خود به کار می برند. لوله های آتش خوار اغلب داخل دیگ های بخار مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما به علت تماس لوله با آب در داخل دیگ، نمی توانند حرارت بالایی را متحمل شوند. اگر از این نوع لوله در بخاری تابشی شما استفاده شده باشد، متاسفانه در صورت قرار گرفتن در معرض هوا و حرارت بالا، پس از گذشت مدت کوتاهی از بین می روند. بهترین لوله برای استفاده در تولید هیترهای تابشی لوله های آلومینایز هستند. این لوله ها به علت دارا داشتن روکش آلومینیومی همراه سیلیس، می توانند حرارت زیادی را متحمل شده و در برابر فرسایش و خوردگی مقاوم باشند. هنگام خرید حتما به جنس لوله های هیتر تابشی توجه کنید.

3.زاویه نصب گرماتاب

زمانی که بخاری های تابشی به طور آویز و کاملا عمودی از سقف نصب شوند، بهترین عملکرد خود را خواهند داشت. اما ممکن است مواردی پیش بیاید که گرماتاب خریداری شده باید روی دیوار نصب شود؛ این کار مستلزم تنظیم بخاری با زاویه نصب مناسب است. در صورت نصب بخاری تابشی روی دیوار، زاویه نصب آن نباید بیش از 15 درجه باشد؛ زیرا حرارت منعکس شده از بخاری بیرون از محدوده چتر حرارتی قرار می گیرد و موجب به هدر رفتن گرما و انرژی خواهد شد.

4. چه تعداد بخاری تابشی در محیط شما نیاز است؟

تعداد بخاری های تابشی که سوله یا سالن صنعتی شما به آنها نیاز دارد، به سه عامل مهم بستگی خواهند داشت. اولین عامل تاثیرگذار در تعداد بخاری ها، محیط جغرافیایی سوله شما است. در فصل های سرد سال، دمای شهرهای مختلف در نقاط گوناگون کشور بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. در شرایط دمایی سردتر نیاز است یک الی دو دستگاه گرمایشی بیشتری نصب شود. دومین عامل که در تعداد هیترهای مورد نیاز تاثیر می گذارد، ارتفاع سالن یا سوله شما است. هر چقدر ارتفاع سوله زیادتر باشد، انرژی گرمایشی بیشتری برای گرم کردن محیط نیاز خواهید داشت. آخرین عامل تاثیرگذار، نوع کاربری سالن صنعتی است. مثلا اگر در سوله یا سالن شما میزان زیادی آب مصرف می شود، باید حدود یک الی دو بخاری تابشی بیشتر نصب کنید تا قادر به جبران گرمای جذب شده توسط آب باشید.

بهترین گرماتاب ها برای گرمایش سوله و سالن های صنعتی

در روش گرمایش از نوع تابشی، گاز طبیعی به وسیله مشعل های مخصوص، به گرماتاب منتقل می شود و داخل لوله های ضد حریق از جنس آلومینایز با میزان تابش زیاد حرارت می سوزد. به طور کلی هیترهای تابشی مناسب برای سالن ها و سوله های صنعتی دو نوع هستند.

گرماتاب لوله ای UT

گرماتاب لوله ای UT برای تامین انرژی جهت گرم کردن محیط سوله ها یا سالن های صنعتی، به طور همزمان نیازمند گاز شهری و جریان برق هستند. این سیستم های گرمایشی تابشی دارای مشعل مبدل دار ترموستاتیک با شعله دراز است که توسط سوزاندن مواد محترقه و توزیع آن درون خط لوله U شکل از جنس آلومینایز و سیلیس، امواج مادون قرمز تولید می کنند. تابیدن این امواج به اشیا و افراد، گرمایی مشابه نور خورشید را ایجاد می کند. این نوع هیتر تابشی جهت گرمایش ساختمان های تجاری، کارخانه ها، انبارها، سوله ها و سالن های بزرگ کاربرد دارد.

گرماتاب لوله ای SL

گرماتاب لوله ای SL نیز برای تامین انرژی، به طور همزمان به گاز شهری و جریان برق 220 ولت نیاز دارد. علاوه بر این، هیترها دارای ترموستات جهت کنترل دمای محیط هستند. این دستگاه گاز شهری را از طریق مشعل مخصوص با شعله ای طویل داخل لوله ای با ضریب تابش بالا می سوزاند، سپس حرارت تولید شده در لوله به امواج حرارتی مادون قرمز تبدیل می شود. امواج حرارتی توسط سطوح منعکس کننده به شکل ذوزنقه، به نقاط تعیین شده تابیده و گرمایی نظیر نور آفتاب به وجود می آورد .برای مثال در صورت استفاده از این سیستم در گلخانه، در ابتدا گیاه سپس خاک، ریشه و در نهایت محیط گلخانه گرم خواهد شد. این امر نقش چشمگیری در جلوگیری از بروز آفت گیاهی، قارچ مخرب و غیره ایفا می کند و باعث گرمایش بهینه و تنظیم رطوبت هوا می شود.

از این نوع هیتر تابشی در فضاهای تجاری، ساختمان های صنعتی، گارکاه ها، انبارها، گلخانه ها، مرغداری ها و استخرها استفاده می شود. در نهایت مدل UT  و SL از بهترین مدل های سیستم گرمایشی صنعتی هستند که مدل UT با توان تابش بالا جهت گرمایش فضا با ارتفاع بلند و مدل SL برای گرمایش فضا با ارتفاع کم مناسب است.

مشخصات گرماتاب های  نیکان پارسه

کلام آخر

گرمایش سالن ها و سوله های صنعتی وسیع از چالش های صاحبان کار است. اگر قصد گرمایش سوله صنعتی خود را دارید و بدون اطلاعات کافی و مشورت با افراد متخصص اقدام به خرید کنید، در نهایت ممکن است سیستم گرمایشی بی فایده ای را برای محیط خود تهیه کرده باشید. این موضوع حتی می تواند خطرناک و حادثه ‌ساز نیز باشد و میزان مصرف انرژی را تا حد زیادی بالا ببرد. لذا توصیه می شود حتما قبل از خرید از کیفیت و متناسب بودن بخاری تابشی اطمینان حاصل کرده و تنها از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

شرکت نیکان پارسه، عرضه کننده سیستم های با کیفیت گرمایشی و سرمایشی، با خدمات نصب و راه اندازی، محصولاتی مطابق استانداردهای داخلی و بین المللی عرضه می کند. این مجموعه با سال ها سابقه درخشان و بهره گیری از مهندسین و کارشناسان مجرب، بزرگترین و مطمئن ترین اجرا کننده سیستم های گرمایشی تابشی (گرماتاب) و مه پاش در کشور است. جهت اطلاع از مناسب ترین سیستم گرمایشی برای کارگاه یا سوله صنعتی خود با مشاوران این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.