وبلاگ

تامین هوای مورد نیاز گرماتاب و خطرات عدم تامین آن

تامین هوای مورد نیاز گرماتاب و مشکلات عدم تامین آن

گرماتاب ها یا هیتر های تابشی، مدتی است که در مراکز صنعتی که سقفی مرتفع تر از 3 متر دارند، و همچنین بسیاری از فضاهای باز، به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان، نکات مهمی درباره استفاده از گرماتاب های وجود دارد که تامین هوای مورد نیاز گرماتاب ، یکی از آن هاست. در این مقاله این نکته را توضیح خواهیم داد.

سیستم عملکردی دستگاه گرماتاب

دستگاه های گرماتاب برای تامین سوخت خود از گاز شهری استفاده می کنند. سوختن گار شهری به طور طبیعی موجب تولید گرما می شود؛ اما به دلیل سیستم تابشی گرماتاب ها، اتلاف انرژی به حداقل می رسد و بازدهی به شدت بالا می رود. با توجه به هزینه گاز مصرفی، ستفاده از گرماتاب در مجموع بسیار به صرفه می باشد و حتی در صورت استفاده طولانی از دستگاه گرماتاب نیز با هزینه های سرسام آور مواجه نخواهید شد.

از این رو گرماتاب را می‌توان یکی از بهترین انتخاب ها در روند تولید گرما برای تمامی مکان‌ها می‌باشد؛ اگر قصد استفاده و بهره‌مند از گرماتاب را داری بسیار مهم است که متناسب نیاز و شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید، از این رو بهتر است در روند انتخاب و خرید گرماتاب از یک تیم کاربلد و حرفه‌ای کمک بگیرید، از این رو ما به شما عزیزان تیم نیکان پارسه را معرفی می‌کنیم؛ این تیم با پشتوانه سال‌ها تجربه در زمینه فروش و نگهداری گرماتاب برای شما عزیزان بهترین قیمت را با بالاترین کیفیت تضمین می‌کند؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۲۱۷۷۳۳۱۰۰۷ در ارتباط باشید.

سیستم عملکردی دستگاه گرماتاب

علت اهمیت تامین هوای مورد نیاز گرماتاب ، به نحوه عملکرد آن برمیگردد. در دستگاه های گرماتاب، سوخت و هوا در لوله های فولادی گرماتاب با یکدیگر ترکیب شده و در اثر این ترکیب، دمای لوله به شکل قابل توجهی افزایش می یابد. با افزایش دمای لوله، انرژی تابشی از سطح لوله به محیط اطراف ساطع می شود که دارای کمترین میزان اتلاف انرژی است.

از سویی، دستگاه های گرماتاب به گونه ای طراحی شده اند که این گرما به سمت پایین هدایت می شود. با توجه به این که گرماتاب ها در ارتفاع نصب می شوند، هدایت امواج گرما به سمت پایین موجب گرم شدن فضا و محیط زیرین دستگاه های گرماتاب می شود.

از این رو و با توجه به استفاده گرماتاب ها از هوا در سیستم عملکردی شان، مهم است که میزان هوای مورد نیاز دستگاه گرماتاب در محیط اطرافش تامین شده و دستگاه از این نظر با کمبودی مواجه نشود.

مقدار هوای مورد نیاز دستگاه گرماتاب چقدر است؟

هوای مورد نیاز یک دستگاه گرماتاب، حدودا 12 برابر میزان گازی است که مصرف می کند. از سویی، میزان مصرف گاز در انواع دستگاه های گرماتاب، از 1.5 تا 6 متر مکعب در ساعت متفاوت است. بنابراین، محاسبه این موضوع که چه میزان هوا برای دستگاه گرماتاب شما مورد نیاز است، به شرایط محیط، تعداد گرماتاب های به کار رفته در محیط و میزان مصرف گاز آن ها بستگی دارد.

مثلا اگر مصرف گاز یک دستگاه گرماتاب، 4 متر مکعب در ساعت باشد، و 10 عدد از این دستگاه ها در یک محیط صنعتی نصب شده باشند، میزان هوای مورد نیاز مجموعه دستگاه های موجود در آن محیط، برابر با 4*10*12 متر مکعب، معادل با 480 متر مکعب خواهد بود.

مقدار هوای مورد نیاز دستگاه گرماتاب چقدر است؟

معمولا محیطی که نیاز به 10 عدد دستگاه گرماتاب داشته باشد، محیط بزرگی است و این میزان هوا، درصد کمی از حجم هوای موجود در محیط خواهد بود؛ اما با توجه به مسائل ایمنی، وجود آلاینده های صنعتی در محیط و نیز حضور نیروی انسانی، باید حتما از تامین هوای مورد نیاز گرماتاب به طور کامل اطمینان حاصل کنید.

از طرفی، حدود 20 درصد هوا را اکسیژن تشکیل می دهد و گرماتاب ها اگر به نسبت فضای محیط، پرتعداد بوده و هوای زیادی را مصرف کنند، می توانند باعث کاهش اکسیژن موجود در هوا شده و تنفس را کمی سخت کنند. در چنین شرایطی، یا باید دستگاه های گرماتاب کم مصرفی را خریداری کنید، و یا با توجه به جداول استاندارد و ایمنی، حداقل میزان تهویه مجاز را برای محیط فراهم کنید.

نحوه تامین هوای مورد نیاز گرماتاب

برای تامین هوای مورد نیاز گرماتاب ، معمولا محیط پیرامون این دستگاه ها به تنهایی کفایت می کند. اما در غیر این صورت، نیاز است لوله هایی را به دستگاه های گرماتاب متصل کنید تا هوای مورد نیاز آن دستگاه از بیرون سالن تامین شود.

نحوه تامین هوای مورد نیاز گرماتاب

مشکلات عدم تامین هوا برای گرماتاب

در صورت عدم تامین هوای مورد نیاز گرماتاب، گاز شهری مصرفی این دستگاه به طور ناقص می سوزد و موجب تولید مونوکسید کربن می گردد. مونوکسید کربن یک گاز بسیار سمی و خطرناک است که هیچ بو طعم خاصی هم ندارد و تولید آن در یک محیط می تواند مشکلات زیادی را، به خصوص برای افرادی که در آن محیط فعالیت می کنند، ایجاد کند. مونوکسید کربن حتی به میزان کم اش هم خطرناک است؛ اما در صورتی که به 100 ppm برسد، موجب مرگ و اگر به 200 ppm برسد، موجب مرگ فوری خواهد شد.

با توجه به خطرات این موضوع، لازم است حتما نسبت به کارکرد درست دستگاه گرماتاب اطمینان حاصل کنید. مسمومیت با مونوکسید کربن می تواند علائمی مانند سرگیجه، سردرد و… داشته باشد که اگر کسی با آن مواجه شد، باید بلافاصله به محیط بیرون منتقل شود.

مشکلات عدم تامین هوا برای گرماتاب

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با تامین هوای مورد نیاز گرماتاب ، علل اهمیت آن و نحوه تامین هوا صحبت کردیم. این مسئله در ارتباط با دستگاه های گرماتاب بسیار حائز اهمیت است و باید دقت کافی را در این رابطه داشته باشید. اگر درباره این مطلب سوالی دارید، با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.