وبلاگ

گرماتاب کوره های رنگ در چه مواردی کاربرد دارند؟

گرماتاب کوره های رنگ

ما در این مقاله قصد داریم درباره گرماتاب های کوره رنگ صحبت کنیم. آیا می دانید هنگام خرید گرماتاب باید چه نکاتی را مدنظر بگیرید؟ در واقع می خواهیم شما را با مزیت ها و ویژگی های هیتر تابشی کوره های رنگ آشنا کنیم. خیلی از شما چیزی درباره گرماتاب ها نمی دانید از همین رو، ما تصمیم گرفتیم مطالبی در این مورد برای شما آماده نماییم تا با خواندن آنها هنگام خرید چنین محصولاتی گیج نشوید و بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

سیستم گرمایش تابشی کوره های رنگ

گرمایش تابشی کوره های رنگ  تونلی  پخت رنگ که با روش ها سنتی کار می کنند، معمولا با مشکلاتی مثل تأمین نکردن گرمای کافی یکنواخت مواجه هستند که دلیل آن فرار هوای گرم از دهانه خروجی و ورودی کوره های رنگ است. شما با کمک گرفتن از هیتر تابشی کوره های رنگ می توانید این مشکل را حل کنید.  

 یکی از معایب کوره های رنگ قدیمی این است که دمای پخت پایین و اقامت کوتاه مدت  و نامناسب در کوره سبب ضعیف شدن مقاومت های مکانیکی  رنگ می شود و در نتیجه ظاهر نامطلوبی به آن می دهد؛ اما گرماتاب کوره های رنگ این چنینی نیستند.  در واقع هیتر تابشی کوره های رنگ با زمان تقریبی 25 الی 30 دقیقه  و بالاترین درجه گرما (240) قابلیت پخش منظم و مطابق با منحنی پخت انواع رنگ های پودری و مایع را دارد.

جالب است بدانید گرماتاب کوره های پخت رنگ  در دماهای مختلف می تواند حلال را از رنگ دفع و خشک کند و همچنین قابلیت پلیمریزاسیون رزین  انواع رنگ های سنتزی را هم دارد. حرارت کوره توسط دستگاه هیتر تابشی توسط طرح های متنوعی تأمین می شود. کنترل و تنظیم نمودن حرارت کوره رنگ با کمک ترموستات الکترونیک صورت می گیرد.

سیستم های سنتی تأمین گرمایش کوره های رنگ، برای قطعات سنگین که حرارت بیشتری را جذب می کنند کاربردی ندارد. اما با استفاده از گرمایش تابشی کوره های رنگ در واقع گرما در سطح وسیله موردنظر متمرکز می گردد و پخت رنگ باکیفیت بهتر و مصرف انرژی کمتری انجام می شود.

کاربرد هیتر تابشی کوره های رنگ

 استفاده از هیتر تابشی کوره های رنگ هم زمان با تولید محصولات مختلف در صنعت  بکار گیری رنگ های ثابت برای انواع محصولات رواج پیدا کرد  و اغلب این رنگ ها در دستگاهی به نام کوره پخت رنگ  بر  روی محصولات  می زنند. کوره های پخت رنگ در ابعاد مختلفی تولید می شوند. گرماتاب کوره های رنگ باتوجه به نوع محصول و اندازه آن بستگی دارند. همچنین عوامل دیگری هم در ابعاد کوره های پخت رنگ مؤثر است که شامل مواردی همچون سرعت کانوایر و مکان گذاشتن دستگاه می شوند.

کانوایر نوعی سیستم است که باعث حرکت مواد و قطعات می شود و در حرکت و ذخیره سازی مواد در صنعت های مختلف نقش پر رنگی دارد. از کانوایر در بسیاری از صنعت ها استفاده می شود و در صنعت کوره های خشک کن رنگ هم به کار می رود و سرعت آن در تولید کوره های پخت رنگ مؤثر است. کانوایرها برای منتقل کردن قطعات در کوره به دودسته زمینی و هوایی تقسیم می شوند که هنگام خرید گرماتاب کوره های رنگ باید آن را مدنظر بگیر و حتما بدانید که بر روی قیمت گرماتاب هم تأثیر می گذارند.

انواع گرماتاب ها

همان طور که می دانید گرماتاب ها  انواع متفاوتی دارند و هر کدام از آنها مناسب یک مکان هستند. برخی از این گرماتاب ها شباهت زیادی با هم دارند و برخی دیگر هم کاملا ساختارشان متفاوت است. ما در این لیست می خواهیم انواع گرماتاب ها را به شما معرفی کنیم که برخی از آنها به عنوان گرماتاب کوره های رنگ هم استفاده می شوند.

گرماتاب لوله ای

در گرماتاب لوله ای که حرارت از طریق فرایند تابشی انتقال پیدا می کند، از الگو گرمادهی خورشید استفاده شده است. آنچه که خورشید به عنوان گرما به جهان انتقال می دهد، در واقع همان امواج الکترومغناطیس هستند که سبب گرم شدن زمین می شوند. این نوع گرماتاب ها انرژی بسیار کمی مصرف می کنند و گرمای مطلوبی به محیط می دهند. بهترین گزینه برای محیط های بزرگ همین نوع گرماتاب است.

گرماتاب دکوراتیو

معمولا از گرماتاب دکوراتیو  در سالن های استفاده می کنند که ارتفاع سقف بیشتر از 4 متر باشد مثل فروشگاه های بزرگ، ایستگاه قطار، سالن انتظار در بانک ها، سالن های مذهبی، ترمینال های مسافربری، سالن های پذیرایی و ورزشی همچنین در فضاهای باز مانند رستوران ها، بالکن هتل ها، تراس ویلاها، آپارتمان های مسکونی و کافه های که ارتفاع آنها به حدود 3 متر می رسد.

معمولا در فصل های سرد سال از فضاهای باز کمتر استفاده می کنند. اگر شما هم یک فضای باز دارید و می خواهید در فصول سرد سال هم از آن بهره برداری نمایید، بهتر است به فکر خرید یک گرماتاب دکوراتیو باشید. از این نوع گرماتاب بیشتر در فضاهای مدرن استفاده می کنند تا مناظر زیبایی ایجاد کنند.باید اضافه کنیم گرماتاب کوره های رنگ معمولا از این مدل نیستند.

 شما می توانید  رنگ و طرح آن را طوری سفارش بدهید تا با فضای شما همخوانی داشته باشد و زیبایی فضای شما را چندین برابر نماید. محفوظ بودن مشعل گرماتاب، برخورداری از استحکام بالا، مجهز شدن به توری حفاظ از دیگر مزایای خرید گرماتاب دکوراتیو است.

گرماتاب سرامیکی

گرماتاب سرامیکی شرکت نیکان پارسه قابلیت نصب در ارتفاع را دارد و هیچ فضای فیزیکی را اشغال نمی کند. در این نوع گرماتاب، انتقال حرارت به صورت یکنواخت انجام می شود. هوا گرمایش تابشی را جذب نمی کند و گرما مستقیما به افراد و اجسام ساطع می شود و در نتیجه بدون این که انرژی تلف شود شما گرم می شوید.  نکته جالب اینجا است که گرماتاب سرامیکی توانایی گرم کردن فضاهای باز را هم دارد.  این نوع گرماتاب ساختاری فلزی ضد زنگ دارد و می توانید به راحتی زاویه تابشی را مشخص کنید.

نصب گرماتاب سرامیکی بسیار آسان است  و ظاهر بسیار زیبایی به محیط می دهد. این نوع گرماتاب به راحتی بر روی دیوار، سقف یا یک پایه متحرک نصب می شود. می توانید از این دستگاه برای گرم کردن فضاهای باز و یا نیمه باز کمک بگیرید. راندمان این نوع سیستم گرمایشی در زمان کوتاه 2 تا 5 دقیقه ای به 95 درصد خواهد رسید.

سخن نهایی

اکنون که با انواع گرماتاب ها آشنا شدید، زمان آن فرارسیده است که درباره گرماتاب گازی کوره های رنگ اطلاعاتی به شما بدهیم. این نوع گرماتاب ها گازی در مقایسه با نوع برقی بسیار به صرفه تر هستند؛ زیرا انرژی گاز در مقایسه با برق و سایر موارد مشابه ارزن تر است.

این گرماتاب ها معمولا اتلاف انرژی را کاهش می دهند و با صرف انرژی کمتری محیط را گرم می کنند. اما باید قبل از خرید گرماتاب کوره های رنگ حتما محل نصب آن را مشخص نمایید و طبق آن خرید کنید. برای خرید گرماتاب با کیفیت بسیار بالا، می توانید به فروشگاه نیکان پارسه مراجعه کنید و همچنین از آنها بخواهید تا فرایند نصب و راه اندازی آن را هم برای شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.