وبلاگ

مهمترین تفاوت مه پاش سرد و گرم در چیست؟

تفاوت مه پاش سرد و گرم

مه پاش های سرد و گرم جزو پرکاربردترین لوازمی به شمار می آیند که از آنها در فضاهای عمومی و غیر عمومی استفاده می شود. با این حال، باید بدانید که این لوازم با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. در این قسمت به طور کامل تفاوت مه پاش سرد و گرم را مورد بررسی قرار می دهیم تا بدانید که کدام یک از این محصولات برای شما مناسب تر هستند. پس اگر شما هم قصد خرید مه پاش سرد و یا مه پاش گرم را دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا مزایا و معایب هر یک از آنها را بشناسید.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از مه پاش های سرد و گرم، برای ضدعفونی کردن محیط است. با استفاده از این وسیله، می توان مکان های عمومی را به طور کامل ضدعفونی کرد. این لوازم در طول دوره کرونا اهمیت بسیار زیادی داشتند و از همان زمان تاکنون، استفاده از آن رو به افزایش است. مه پاش ها به دو شکل گرم و سرد در بازار هستند که شما می توانید بر اساس شرایط خود یکی از آنها را خریداری کنید.

مه پاش که با نام فوگر نیز شناخته می شود، برای سمپاشی محیط نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه، به صورت کامل هر یک از مه پاش های سرد و گرم را با یکدیگر مقایسه می کنیم و می گوییم که این محصولات از نظر کاربرد، مزیت و معایب، قیمت و سایر موارد این چنینی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

آشنایی با مه پاش سرد و کاربرد آن

اول از همه، به بررسی کامل مه پاش سرد می پردازیم تا بهتر تفاوت مه پاش سرد و گرم را درک کنید. مه پاش سرد که خیلی از افراد آن را با نام فوگر سرد نیز می شناسند، کاربرد بسیار زیادی به منظور سم زدایی و ضدعفونی کردن محیط های عمومی دارد.

به کمک این وسیله، شما می توانید محیط مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به طور کامل ضدعفونی کنید. از این رو، اگر به دنبال یک وسیله ضدعفونی کننده فوق العاده قدرتمند برای محیط های بزرگ هستید، مه پاش سرد می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

 شاید برای شما جالب باشد که بدانید با استفاده از مه پاش سرد می توانید مکان های بزرگی مانند بیمارستان های شلوغ، مدرسه ها و مراکز تجاری را به طور کامل ضدعفونی نمایید. علاوه بر این موارد، کاربرد مه پاش سرد به این ها محدود نمی شود و می توان از آنها در گلخانه ها برای رشد بهتر گیاهان نیز استفاده کرد.

فوگر سرد مه حاوی اکسی کلرید مس به وجود می آورد که باعث می شود علف های هرز و حشرات و آفات تا حد زیادی از گلخانه ها دور شوند. به جز این کاربردها، مه پاش سرد برای مکان های دیگری مانند دامداری ها و مرغداری ها نیز کاملاً مناسب است. به این صورت که همه آلودگی ها، میکروب ها و بیماری های قارچی را از این مکان ها دور می کند. در نتیجه، صاحبان کسب و کارها می توانند در فضایی سالم فعالیت خود را ادامه دهند.

آشنایی با مه پاش گرم و کاربرد آن

در مقابل مه پاش سرد، مه پاش گرم قرار می گیرد که به جای ایجاد مه سرد، مه گرم تولید می کند. در این قسمت درباره این وسیله صحبت می کنیم تا بهتر تفاوت مه پاش سرد و گرم را بدانید. مه پاش گرم که با نام فوگر حرارتی نیز شناخته می شود، کاربرد بسیار زیادی برای از بین بردن حشرات موذی و آفات دارد. از این وسیله در زمین های کشاورزی و زراعی نیز استفاده می شود.

آشنایی با مه پاش گرم و کاربرد های آن

نکته جالب توجه درباره مه پاش گرم این است که می توان از آن به عنوان سمپاش نیز استفاده کرد. پس اگر شما هم زمین کشاورزی دارید و می خواهید همه حشرات و آفات موذی را از آنجا دور کنید و در عین حال، وسیله مناسبی برای سمپاشی داشته باشید، مه پاش گرم می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. این وسیله نه تنها برای کشاورزان، بلکه برای دامداران و باغداران هم کاملاً مناسب است در واقع نوعی مه پاش صنعتی یا نیمه صنعتی شناخته می شود.

تفاوت مه پاش یا فوگر سرد با گرم در چیست؟

در قسمت های قبل به طور کامل با مه پاش های سرد و گرم آشنا شدید. اکنون نوبت به آن رسیده که بهتر تفاوت هر یک از این دو وسیله را از یکدیگر تشخیص دهید. مهمترین تفاوت مه پاش سرد و گرم این است که هر یک از آنها مه با درجه حرارت متفاوتی از خود ساطع می کنند.

با توجه به این مسئله، خیلی راحت می توانید مطمئن شوید که کدام یک از این وسیله ها برای شما مناسب تر هستند. زیرا مه ایجاد شده توسط این دستگاه ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در نحوه عملکردشان داشته باشد. در ادامه، مه پاش سرد و گرم را از نظر نحوه عملکرد، قدرت و کارایی، تولید میکرون ها و قیمت با یکدیگر بررسی می کنیم. بر اساس این فاکتورها بهتر می توانید برای خرید یکی از این وسیله ها تصمیم بگیرید.

نحوه عملکرد

بر اساس اطلاعاتی که پیش از این در اختیار شما قرار دادیم، باید گفت که نحوه عملکرد این دو وسیله با یکدیگر متفاوت است. به این صورت که بیشتر از مه پاش های گرم برای دفع حشرات موذی و صنایعی مانند باغداری و کشاورزی استفاده می شود. حتی ممکن است برخی از افراد باغچه های کوچکی داشته باشند و بخواهند با استفاده از مه پاش باغچه این مکان را ضدعفونی کنند. در این شرایط نیز فوگر حرارتی می تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد.

این در حالی است که مه پاش سرد کارایی متفاوت تری داشته و بیشترین عملکرد و کارایی آن در مکان های عمومی مانند مدارس و بیمارستان ها است. در نتیجه، اگر می خواهید محیطی را ضدعفونی کنید، بهتر است به سراغ مه پاش سرد بروید. این در حالی است که مه پاش گرم برای کسانی مناسب است که به دنبال وسیله ای برای سمپاشی و دفع حشرات موذی در زمین زراعی یا باغ خود هستند.

قدرت و کارایی

 مه پاش های سرد و گرم حتی از نظر قدرت و کارایی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. بسیاری از افراد و متخصصان در این حوزه اعتقاد دارند که مه پاش های حرارتی گرم خیلی قدرتمندتر از مه پاش های سرد هستند. به همین دلیل اگر قدرت و کارایی برای شما اهمیت دارد و به دنبال لوازمی با قدرت بالا می گردید، بهتر است به سراغ فوگر حرارتی گرم بروید.

 البته این اصلاً به این معنا نیست که مه پاش های سرد قدرت یا کارایی کمی در ندارند. همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، هر یک از این دستگاه ها در محیط های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و همه چیز به نوع کاربردی که شما می خواهید از آن استفاده کنید بستگی دارد. اما به طور کلی، اگر بخواهیم از نظر قدرت این دو وسیله را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که مه پاش گرم در رده بالاتری قرار می گیرد.

تولید میکرون ها

علاوه بر موارد ذکر شده، مهمترین تفاوت مه پاش سرد و گرم در این است که تولید میکرون های آنها با یکدیگر تفاوت دارد. منظور از تولید میکرون ها، اندازه قطرات آب ایجاد شده توسط این مه پاش ها است که به صورت پودری به محیط بیرون پرتاب می کنند. به این قطرات پرتاب شده یا مه که به محیط بیرون ساطع می شوند، میکرون می گویند. اندازه میکرون ها در مه پاش های سرد و گرم با یکدیگر متفاوت است.

به طور کلی، هر دوی این دستگاه ها سوراخ های ریزی دارند که مه ایجاد شده از طریق این سوراخ ها به سمت بیرون خارج می شوند. اندازه میکرون ها در مه پاش های سرد به اندازه ۳۰ میکرون و در مه پاش های گرم هم به اندازه ۵۰ میکرون است.

هرچه اندازه میکرون های مه پاش کوچک تر باشد، اندازه قطرات آبی که به صورت پودری ایجاد می کند هم کوچک تر خواهند بود. با توجه به موارد گفته شده، می توان نتیجه گرفت که قطرات مه ایجاد شده توسط مه پاش سرد نسبت به گرم خیلی کوچک تر و ریزتر است.

قیمت مه پاش سرد و گرم

 بعد از بررسی همه تفاوت ها، نوبت به آن می رسد که این دو وسیله را از نظر قیمت نیز با یکدیگر بررسی کنیم. زیرا برای خیلی از افراد مهم است که بدانند که کدام یک از این وسیله ها قیمت مناسب تری دارند. با این حال، باید بدانید که فوگرهای سرد و گرم در قیمت های کاملاً مختلفی عرضه می شوند و اصلاً نمی توان یک قیمت یکسان برای هر دوی آنها در نظر گرفت. چراکه قیمت این لوازم بسته به کیفیت قطعات و برند، می تواند کاملاً متفاوت باشد.

اما به طور کلی، بهتر است موقع خرید مه پاش توجه خیلی زیادی به قیمت آنها نداشته باشید و بیشتر به فکر خرید محصولات با کیفیت باشید. علاوه بر این ، کاربردهای مه پاش سرد و گرم با یکدیگر متفاوت است و شما باید اول از همه به کیفیت و سپس نوع نیاز خود توجه کنید.

تصور کنید که شما به خاطر داشتن قیمت کمتر، مه پاش سرد را خریداری کرده اید. با این حال، به مه پاش گرم نیاز دارید. در این شرایط چاره چیست؟ پس بهتر است حتماً محصولی را بخرید که به آن نیاز دارید و به جای قیمت، بیشتر روی کیفیت آن تمرکز داشته باشید.

مزایا و معایب دستگاه فوگر سرد

لوازمی که شما می خرید، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و این موضوع درباره دستگاه فوگر سرد نیز صدق می کند. ممکن است مزایا و معایب این دستگاه بسته به کاربرد و نمونه ای که شما می خرید، با یکدیگر متفاوت باشد. در این قسمت، برخی از مهم ترین مزایا و معایب دستگاه های مه پاش سرد و گرم را نام می بریم.

 مزایای مه پاش سرد و گرم

بدون شک یکی از مهمترین مزایای استفاده از این سیستم ها، کاهش آلودگی ها و آفات و حشرات موجود در هوا است. به علاوه، با استفاده از این وسیله ها می توان مواد شیمیایی موجود در هوا را تا حد زیادی کاهش داد. در نتیجه مهمترین مزیت استفاده از مه پاش های سرد و گرم این است که تاثیر بسیار زیادی برای کاهش مواد مضر دارند.

علاوه بر این، با استفاده از مه پاش های سرد و گرم شما می توانید میزان بهره وری بیشتری از محیط خود داشته باشید. به این صورت که در گلخانه ها، گیاهان به رشد و نمو خیلی بهتری می رسند و در دامداری ها و مرغداری ها هم حیوانات با سلامت بیشتری رشد می کنند. در نتیجه، کیفیت کار شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند.

مه پاش های سرد و گرم می توانند به صورت کاملاً کاربردی، رطوبت محیط را به صورت مطلوب در بیاورند. البته همه این مزایا تنها در صورتی اتفاق می افتند که شما فوگر حرارتی یا مه پاش سرد را از مکان معتبری خریداری کرده باشید.

معایب مه پاش سرد و گرم

معایب مه پاش شامل موارد زیادی نیست. برای مثال، در صورتی که نحوه استفاده درست از فوگر حرارتی یا فوگر سرد را به خوبی بلد نباشید، ممکن است قطعات آن آسیب ببینند. به علاوه، شاید خیلی از افراد ندانند که باید چگونه تمام قطعات این سیستم را به صورت کامل کنترل کنند.

به جز این موارد، شما باید به طور دقیق بدانید که چطور پراکندگی ذرات هوا را کنترل نمایید. در غیر این صورت، حتی استفاده نادرست از فوگرهای حرارتی و سرد می تواند موجب آسیب به محیط شود. این بدان معنی است که اگر در مکان آلوده ای از این محصولات استفاده کنید، ممکن است این آلودگی به قسمت های دیگر محیط نیز برسد.

در نتیجه، باید حتماً نحوه استفاده از مه پاش های سرد و گرم را به طور کامل یاد بگیرید. به این منظور، بهتر است از فروشنده مورد نظر خود درباره نحوه کار کردن با این وسیله ها سوال بپرسید تا هیچ گونه ابهامی برای شما به وجود نیاید.

تفاوتهای مه پاش سرد و گرم

سخن پایانی

در این مطلب مهم ترین تفاوت مه پاش سرد و گرم را برای شما توضیح دادیم و گفتیم که هر یک از این محصولات برای چه کارهایی مناسب هستند. اگر شما هم قصد خرید مه پاش سرد یا گرم را دارید، می توانید این وسیله ها را با بالاترین کیفیت و قیمت کاملاً مناسب از فروشگاه نیکان پارسه خریداری نمایید.

علاوه بر این، نمایندگان نیکان پارسه نصب و استفاده از این سیستم ها را نیز به طور کامل برای شما توضیح می دهند. همچنین می توانید از فروشندگان نیکان پارسه بخواهید که فرایند نصب را نیز برای شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.