وبلاگ

مه پاش فضای باز چه انواعی دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

مه پاش فضای باز

برای افزایش رطوبت و تنظیم دمای محیط، از لوازم متعددی استفاده می شود که یکی از بهترین آنها، مه پاش است. نکته جالب توجه درباره این سیستم، این است که می توان از آن در فضای باز هم به راحتی استفاده کرد. همین امر موجب شده که مه پاش فضای باز مزایای خیلی زیادی داشته باشد و صاحبان کسب و کارها بتوانند از آن در محیط مورد نظر خود به راحتی استفاده کنند. علاوه بر این، این نوع مه پاش برای محیط های خانگی نیز کاملاً مناسب است. در این مقاله، به طور کامل درباره پنکه مه پاش فضای باز صحبت خواهیم کرد.

در فصل تابستان که هوا گرم است، باید از مه پاش در مکان های مختلف استفاده شود تا با پرتاب قطرات بسیار ریز آب به شکل پودری، رطوبت از دست رفته هوا باز گردد و دمای آن تا حدودی کاهش پیدا کند. این امر در فضای باز، اهمیت خیلی بیشتری دارد. زیرا تنظیم دما در این محیط ها، چالش های خیلی بیشتری دارد. اگر شما هم به دنبال خرید و یا انتخاب مه پاش خانگی در فضای باز هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب، اطلاعات کاملی در این باره در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مه پاش فضایی باز برای چه محیط هایی مناسب است؟

همان طور که پیش از این نیز به اختصار گفتیم، نصب مه پاش در فضای باز کاربردهای بسیار زیادی دارد. در ادامه، برخی از بهترین مکان هایی که شما می توانید در آنها از سیستم مه پاش استفاده کنید را نام می بریم. البته توجه داشته باشید که برای خرید این سیستم در هر یک از این محیط ها، باید حتماً از قبل با افراد متخصص مشورت کنید.

نصب مه پاش در رستوران

 اخیرا استفاده از سیستم مه پاش رستورانی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. به خصوص اگر رستوران مورد نظر شما محیط باز دارد، می توانید به راحتی در آن از سیستم مه پاش استفاده کنید. این کار باعث می شود که مشتریان شما در فصل های گرم سال احساس خیلی بهتری داشته باشند و بتوانند در محیطی مرطوب و خنک، غذای خود را میل کنند.

از این رو، شما می توانید با جلب رضایت بیشتر مشتریان خود، درآمد خود را تا حد زیادی افزایش دهید. علاوه بر این که شما خودتان می توانید در محیطی خنک و دلپذیر مشغول به کار می شوید و از کارتان لذت می برید.

استفاده از مه پاش در کافی شاپ و سفره خانه

 علاوه بر رستوران های روباز، کافی شاپ های بسیار زیادی وجود دارند که هیچ سقفی ندارند و افراد خیلی زیادی در آنها رفت و آمد می کنند. از این رو، می توانید در این مکان ها نیز از سیستم مه پاش فضای باز استفاده کنید و مطمئن باشید که دمای محیط مورد نظر شما تا حد خیلی زیادی کنترل و تنظیم خواهد شد.

تنها کاری که باید برای نصب مه پاش در این مکان انجام دهید، این است که آن را در ارتفاع مناسبی نصب کنید. در این صورت، نوشیدنی ها و غذاهای گرم در سفره خانه یا کافی شاپ سرد نمی شوند و مشتریان هم احساس خیلی بهتری خواهند داشت.

 بکار بردن سیستم مه پاش در روف گاردن

روف گاردن یکی دیگر از مکان هایی است که شما می توانید به راحتی از سیستم مه پاش برای فضای باز استفاده کنید. استفاده از روف گاردن ها اخیراً رواج بسیار زیادی پیدا کرده اند و شما می توانید با نصب سیستم مه پاش در آنجا، فضای بهتری برای رشد گل و گیاهان و اوقات فراغت خود به وجود بیاورید. دلیل این موضوع هم این است که سیستم مه پاش در روف گاردن باعث می شود که حرارت محیط از بین رفته و دمای فضا تا حد زیادی پایین بیاید.

علاوه بر این موارد، اگر شما بخواهید با استفاده از روش غرقابی گیاهان موجود در روف گاردن را آبیاری کنید، تمام محیط خیس می شود و اصلاً گزینه مناسبی برای روف گاردن نیست. در مقابل، استفاده از سیستم مه پاش در این مکان موجب می شود که بدون هیچ گونه خیس شدن، آب مورد نیاز به گیاهان برسد.

سیستم مه پاش در مغازه و فروشگاه

از دیگر مکان های روباز که می توان در آنها از سیستم مه پاش استفاده کرد، می توان به مغازه و فروشگاه های مختلف اشاره کرد. به خصوص اگر شما در مغازه مورد نظر خود مواد غذایی داشته باشید، باید حتماً از این سیستم استفاده کنید.

سیستم مه پاش در مغازه ها در قسمت خارجی و فضای روباز نصب می شود و تنها با فشار دادن یک دکمه، می توانید به راحتی فضای مورد نظر خود را خنک کنید. در نتیجه این امر، مشتریان نیز از مراجعه به فروشگاه شما خسته نخواهند شد و احساس خیلی بهتری موقع خرید خواهند داشت. این امر، به افزایش درآمد شما کمک بسیار زیادی می کند.

برای خرید انواع دستگاه مه پاش می توانید به صفحه مه پاش در نیکان پارسه مراجعه کنید، قبل از سفارش بهتر است با مشاورین نیکان پارسه در تماس باشید متناسب با نیاز خود دستگاه مه پاش خریداری کنید.

ویژگی های مه پاش فضای باز

در قسمت های قبل متوجه شدید که مه پاش فضای باز برای چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون نوبت به آن رسیده که بدانید این سیستم چه ویژگی هایی دارد و چطور می تواند به کاهش دما و افزایش رطوبت محیط کمک کند.

یکی از مهمترین ویژگی های این سیستم، ظاهر بسیار زیبای آن است که موجب می شود گزینه بسیار مناسبی برای محیط های مختلف باشد. به خصوص در مکان هایی مانند رستوران ها و کافی شاپ ها که افراد زیادی در آنجا تردد دارند و محیط باید جذابیت زیادی داشته باشد، می توان بدون هیچ گونه نگرانی از سیستم مه پاش استفاده کرد.

این سیستم با استفاده از جریان برق و آب کار می کند و برای جلوگیری از بروز مشکل در این روند، در آن از محافظ برق و جریان استفاده می شود. از این رو، می توانید از نظر امنیت این دستگاه، کاملاً مطمئن باشید. از سوی دیگر، فیلتر موجود در این سیستم باعث می شود که رسوب و ناخالصی های آب را گرفته و آبی با کیفیت به محیط انتقال دهد.

نازل موجود در سیستم مه پاش فضای باز اهمیت بسیار زیادی در اندازه قطرات آب تولید شده دارد. به این صورت که هر چه اندازه نازل کوچک تر باشد، قطرات آب ایجاد شده نیز اندازه ریزتری خواهند داشت و احتمال خیس شدن محیط به حداقل می رسد.

عملکرد مه پاش فضای باز

شما می توانید بسته به نوع مه پاش خانگی ، صنعتی و یا نیمه صنعتی باشد، از آن در مکان های مختلفی استفاده کنید. همان طور که از نام آنها نیز می توان حدس زد، مه پاش های خانگی برای استفاده معمولی و محیط های خانگی مناسب هستند. این در حالی است که شما می توانید برای مکان های صنعتی مانند مه پاش گلخانه و مرغداری های خیلی بزرگ، از مه پاش های صنعتی استفاده کنید.

نحوه عملکرد سیستم مه پاش فضای باز به این صورت است که با استفاده از پمپ، آب را از منبع به لوله ها رسانده و بعد از گذراندن آب از سیستم فیلتراسیون، آن را از نازل عبور می دهد. آب ایجاد شده در سیستم مه پاش می تواند اندازه مختلفی داشته باشد. در قدم بعدی، مه ایجاد شده از طریق نازل به محیط اطراف خارج می شود.

نکته جالب توجه درباره سیستم مه پاش این است که در آن از تایمرهایی استفاده می شود که بعد از هر بازه زمانی مشخص با اندازه گیری میزان رطوبت محیط، تعیین می کند که آیا هنوز باید میزان رطوبت بیشتری به محیط ارائه دهد یا خاموش شود. این سیستم با تعیین یک فشار مشخص، آب را با قطرات بسیار کوچک به محیط منتقل می کند و باعث خنک شدن محیط می شود. اندازه هر یک از نازل ها آنقدر کوچک است که آب ایجاد شده در آنها مانند مه به نظر می رسند.

مزایای مه پاش فضای باز

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون در اختیار شما قرار دادیم، به احتمال خیلی زیاد متوجه شده باشید که استفاده از پنکه مه پاش فضای باز چه مزایایی زیادی دارد. اما در این قسمت، به صورت مختصر سایر مزایای استفاده از این سیستم را نام می بریم تا متوجه شوید که چرا باید در فضای باز مورد نظر خود از این سیستم استفاده کنید.

  • دفع حشرات و آفات: با استفاده از این سیستم، تمام حشرات و آفات مزاحم از محیط دور می شوند و به همین دلیل هم خطرات زیست محیطی و بهداشتی یک کاهش پیدا می کنند.
  • تنظیم رطوبت و دمای محیط: تا کنون چندین بار تاکید کردیم که با استفاده از مه پاش، می توان دما و رطوبت محیط را به طور کامل تنظیم کرد. از این رو، در فصل های گرم سال احساس گرمای شدیدی نخواهید کرد.
  • رفع گرد و غبار محیط: قطرات آب ایجاد شده توسط سیستم مه پاش باعث می شود که میزان گرد و غبار محیط تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا کند.
  • کاهش مصرف انرژی و هزینه ها: استفاده از سیستم مه پاش در مقایسه با کولرهای آبی یا گازی در فضای باز، هزینه خیلی کمتری دارد. زیرا کولرهای معمولی نمی توانند به اندازه کافی فضای باز را خنک کنند و برای خنک کردن، انرژی خیلی زیادی مصرف می کنند. این در حالی است که قیمت مه پاش فضای باز کاملا مناسب بوده و این سیستم می تواند با کمترین هزینه ممکن، محیط مورد نظر را به طور کامل خنک کند.
  • افزایش رضایت مشتریان: استفاده از سیستم مه پاش در مکان های روباز مختلفی مانند کافی شاپ، رستوران، سفره خانه، آلاچیق، روف گاردن و مغازه های مختلف، باعث می شود که مشتریان رضایت خیلی بیشتری داشته باشند و این امر، منجر به افزایش سود و درآمد صاحبان کسب و کارها می شود.

سخن پایانی

 در این مطلب متوجه شدید که استفاده از سیستم مه پاش فضای باز چه مزایایی دارد و چطور می تواند به خنک کردن محیط کمک کند. همان طور که گفتیم، شما می توانید در مکان های مختلف از سیستم های مه پاش خانگی ، مه پاش صنعتی و یا نیمه صنعتی استفاده کنید.

مهمترین نکته ای که باید موقع خرید مه پاش مد نظر قرار دهید، کیفیت قطعات آن است. از این نظر، پیشنهاد ما خرید مه پاش در فروشگاه نیکان پارسه است که بالاترین کیفیت را با قیمت کاملاً مناسب ارائه می دهند. همچنین شما می توانید فرایند نصب مه پاش را از فروشندگان نیکان پارسه به طور کامل بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.