وبلاگ

دستگاه مه پاش باغی چه کاربردی دارد؟ | انواع، مزایا و قیمت

مه پاش باغی

یکی از مهمترین دغدغه بسیاری از افراد در کسب و کارهای مختلف در فصول گرم، خنک کردن هوا و کاهش دما است. این کار با استفاده از مه پاش به بهترین شکل ممکن انجام می شود. کاهش دما در محیط هایی مانند باغ ها و گلخانه ها اهمیت خیلی بیشتری دارد. زیرا اگر دما رطوبت در این محیط تنظیم باشد، باعث می شود که گیاهان نیز ثمردهی خیلی خوبی داشته باشند. به همین دلیل هم استفاده از دستگاه مه پاش باغی اهمیت خیلی زیادی دارد و با استفاده از این دستگاه، شما می توانید شادابی را به باغ و درختان خود بازگردانید.

قبل از این که اطلاعاتی درباره پنکه مه پاش برای محیط های باغی و گلخانه ای در اختیار شما قرار دهیم، خوب است بدانید که شما باید بر اساس متراژ محیط مورد نظر خود، این محصول را خریداری نمایید. با استفاده از مه پاش ، دمای باغ تا حد خیلی زیادی کاهش یافته و درختان با شادابی بیشتر، به بیشترین ثمر دهی برسند.

ما در این مقاله به طور کامل درباره این نوع مه پاش بحث خواهیم کرد و اطلاعات کاملی درباره آن در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم می خواهید درختان باغ خود را شاداب کرده و ثمردهی آنها را افزایش دهید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دستگاه مه پاش باغی چیست و چه کاربردی دارد؟

مه پاش باغی به دستگاهی گفته می شود که با پخش کردن قطرات آب به صورت پودری و مه در باغ، باعث می شود محیط اطراف تا حد خیلی زیادی خنک شود. مهمترین کاربرد این سیستم، این است که با پخش کردن ذرات آب به شکل پودری در محیط، باعث می شود که مه روی گیاهان نشسته و بعد از تبخیر آنها، دمای محیط کاهش پیدا کند.

در نتیجه، در فصل گرما که گیاهان به رطوبت و هوای سردتری نیاز دارند، می توان از دستگاه مه پاش باغی استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که شما می توانید بر اساس محیط مورد نظر خود، از مه پاش خانگی استفاده کنید و درختان منزل خود را تا حد خیلی زیادی شاداب تر نمایید که در ادامه، بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه مه پاش باغی

گفتیم که بسته به محیط مورد نظر شما، می توان از انواع نمونه های مختلف مه پاش غیر صنعتی یا صنعتی در مکان مورد نظر استفاده کرد. در این بخش، این نمونه های مه پاش را به شما معرفی می کنیم و می گوییم که هر یک از این دستگاه ها برای چه مکان هایی مناسب تر هستند. پس اگر شما هم به دنبال خرید مه پاش برای باغ خود می گردید، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 مه پاش باغی بدون پمپ

یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع مه پاش غیر صنعتی که غالبا از آن در مکان های خانگی استفاده می شود، مه پاش باغی بدون پمپ است. همان طور که از نام آن می توان متوجه شد، در این مه پاش باغی از هیچ پمپی استفاده نمی شود و به همین دلیل هم بیشتر برای مکان های کوچک مناسب است. پس اگر به دنبال یک مه پاش خانگی می گردید که بتوانید درختان حیات خود را شاداب کنید، مه پاش بدون پمپ می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

مه پاش باغی پمپ دار

در مقابل مه پاش بدون پمپ، نمونه پمپ دار قرار دارد که در آن از الکتروپمپ استفاده می شود. پمپ موجود در مه پاش باعث می شود که بتواند آب را با فشار خیلی زیادی از مخزن به سمت شلنگ های مه پاش منتقل کند. این امر موجب می شود که سیستم مه پاش عملکرد خیلی بهتری داشته باشد و بتواند برای مکان های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.

از این رو، این سیستم را با نام مه پاش صنعتی نیز می شناسند. شما می توانید از مه پاش باغی پمپ دار در باغ های خیلی بزرگ استفاده کنید. نکته جالب توجه درباره این مه پاش است که می تواند قطرات آب را با اندازه خیلی کوچک تری تولید کند و به همین دلیل با تبخیر آب با سرعت خیلی زیاد، به هیچ عنوان مشکلی برای گیاهان و درختان به وجود نخواهد آمد. از این رو، شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی از این مدل مه پاش صنعتی در باغ خود استفاده کنید.

مزایای استفاده از مه پاش باغی

استفاده از مه پاش باغی در مکان های کوچک و بزرگ کاربرد بسیار زیادی دارد و شما می توانید به کمک این وسیله، به مزایای زیادی دست پیدا کنید. در این قسمت، برخی از مهم ترین مزایای دستگاه مه پاش باغی را به شما معرفی می کنیم تا بدانید که چرا تا این حد مورد محبوبیت واقع شده است.

کاهش دمای باغ

درختان برای شادابی و رسیدن به بهترین باردهی و ثمردی، به دمای خاصی نیاز دارند و شما می توانید با استفاده از سیستم مه پاش، دمای مورد نیاز را برای آنها فراهم آورید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید با استفاده از این مه پاش، دمای هوای باغ بین ۶ تا ۱۰ درجه کم می شود.

تنظیم رطوبت

از دیگر مزایای قابل توجه نصب مه پاش در باغ، می توان به تنظیم رطوبت محیط اشاره کرد. به خصوص اگر باغ شما در یک موقعیت جغرافیایی است که رطوبت هوا پایین است، پیشنهاد می کنیم که حتماً با استفاده از این سیستم، شادابی را به گیاهان و درختان خود بازگردانید تا ثمردهی بهتری داشته باشند.

از بین بردن گرد و غبار محیط

زمانی که شما از دستگاه مه پاش باغی استفاده می کنید، تمام گرد و غبار موجود در محیط از بین می روند. زیرا همان طور که گفتیم، مه ایجاد شده توسط این سیستم روی گیاهان می نشیند و این امر موجب می شود که از نشستن گرد و غبار روی گیاهان جلوگیری شود.

در نتیجه، شما می توانید درختانی فوق العاده شاداب و زیبا در باغ خود داشته باشید. به خصوص اگر باغ زینتی دارید و می خواهید از آن به عنوان یک کسب و کار استفاده کنید، این موضوع می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

از بین بردن حشرات مزاحم و آفات

مزیت مهم دیگر استفاده از مه پاش باغی که باعث افزایش کاربرد آن شده، از بین بردن حشرات مزاحم و آفات موجود در باغ است که می توانند به درختان و سایر گیاهان آسیب برسانند. زمانی که شما در باغ خود یک سیستم رطوبتی دائمی داشته باشید، این حشرات تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می کنند و حتی شاید به طور کامل از بین بروند.

قیمت و خرید دستگاه مه پاش باغی

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون به دست آوردید، متوجه شده اید که خرید مه پاش باغی می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد. با این حال، بهتر است از قبل شرایط مورد نظر خود را اندازه گیری کرده و بر همان اساس، یک پنکه مه پاش مناسب خریداری نمایید.

فروشگاه های متعددی مه پاش باغی را در اختیار شما قرار می دهند و شما می توانید با کمی تحقیق، از بهترین و معتبرترین فروشگاه خرید کنید. در میان این فروشگاه ها، فروشگاه نیکان پارسه با قدمت خیلی زیاد، بهترین مه پاش غیر صنعتی، صنعتی یا خانگی را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد.

شما می توانید مطمئن باشید که قیمت دستگاه مه پاش باغی در این فروشگاه نسبت به سایر فروشگاه ها کاملاً مناسب تر است و از این نظر هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت. البته لازم به ذکر است که قیمت مه پاش تا حد زیادی به قطعات آن نیز بستگی دارد. اما بهتر است مه پاش های با کیفیت با قطعات مناسب را خریداری کنید.

خوشبختانه فروشگاه نیکان پارسه علاوه بر ارائه این سیستم، فرایند نصب مه پاش را نیز برای شما انجام می دهد. پس اگر می خواهید در باغ خود یک مه پاش با کیفیت نصب کنید، تنها کافی است که با کارشناسان نیکان پارسه تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را انجام دهید تا این دستگاه را برای شما نصب کنند. برای خرید مه پاش نیز می توانید اطلاعات باغ خود را در اختیار کارشناسان نیکان پارسه قرار دهید تا بر اساس متراژ محیط مورد نظرتان، بهترین مه پاش را به شما پیشنهاد دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.