وبلاگ

تفاوت مه پاش فلزی با مه پاش پلاستیکی در چیست؟

تفاوت مه پاش فلزی با مه پاش پلاستیکی

با گرم شدن هوا و ورود به فصل های بهار و تابستان، استفاده از سیستم مه پاش نیز رواج خیلی زیادی پیدا می کند. زیرا با استفاده از این سیستم، رطوبت هوا تا حدی افزایش پیدا می کند و مکان های مختلف با تنظیم دما، به یک فضای کاملا مناسب و لذت بخش تبدیل می شوند. با این حال، باید بدانید که مه پاش ها به صورت فلزی و پلاستیکی ارائه می شوند که هر یک از آنها ویژگی های خاص خودشان را دارند. در این مقاله، ما به بررسی تفاوت مه پاش فلزی با مه پاش پلاستیکی خواهیم پرداخت.

هر یک از این مه پاش ها از جنس های پلاستیکی و فلزی، مزایا و معایب مربوط به خود را دارند که باید حتماً موقع خرید، آنها را بشناسید. پس اگر شما هم قصد خرید مه پاش را دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری درباره آنها به دست بیاورید، تا پایان همراه ما باشید تا متوجه شوید که آیا مه پاش پلاستیکی برای شما مناسب است یا فلزی.

معرفی مه پاش پلاستیکی

 همان طور که از نام آن هم به راحتی می توان متوجه شد، مه پاش پلاستیکی به نوعی از سیستم مه پاش گفته می شود که اجزای مختلف آن از پلاستیک تهیه شده اند. یکی از مهمترین قسمت های این مه پاش، نازل آن است که از جنس پلاستیک مقاوم ساخته می شود. این نازل اگرچه از جنس پلاستیک است، اما کیفیت بسیار بالایی دارد و می تواند تا مدت طولانی برای شما بدون هیچ گونه مشکلی کار کند.

نازل های پلاستیکی از مواد پلیمری بسیار مرغوب ساخته شده اند و دوام بسیار زیادی دارند. فشار کاری این نازل ها بین ۱ تا ۴ بار متفاوت است و بیشتر مواقع با روزنه خروجی نزدیک به 0.6 میلی متر طراحی می شوند. اگر می خواهید برای فشار آب شهری از این نوع سیستم مه پاش استفاده کنید، بهتر است نزدیک به ۱۶ عدد نازل در آن قرار دهید.

معرفی مه پاش فلزی

برای این که بهتر تفاوت مه پاش فلزی با مه پاش پلاستیکی را بدانید، در اینجا هر یک را به طور مجزا معرفی می کنیم. مه پاش فلزی دارای اجزا و قطعات استیل و فلزی است که گاهی مواقع هم اجزای آن از جنس برنج تولید می شوند. به همین دلیل کیفیت این اجزا و قطعات بسیار زیاد است و می توانند تا مدت ها عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه دهند.

یکی از مهمترین قطعات فلزی موجود در این نوع مه پاش، نازل آن است که از جنس استیل تولید می شود. بیشتر مواقع از این نوع سیستم مه پاش در مکان های صنعتی و تجاری استفاده می شود. همان طور که می دانید، در این مکان ها فشار آب نسبت به مکان های خانگی خیلی بیشتر است و به همین دلیل فشار آب در سیستم مه پاش فلزی، اهمیت بسیار زیادی دارد.

مقایسه مه پاش پلاستیکی با فلزی

در قسمت قبل به صورت مختصر اطلاعاتی درباره پنکه مه پاش از جنس های پلاستیکی و فلزی را در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که در ابتدا نیز گفتیم، هر یک از این سیستم های مه پاش دارای ویژگی ها و مزایا و معایب مربوط به خود هستند.

در ادامه، به صورت کامل به بررسی تفاوت مه پاش فلزی با مه پاش پلاستیکی خواهیم پرداخت و مشخصات و کاربردهای هر یک را به صورت مجزا معرفی خواهیم کرد. پس اگر شما هنوز هم برای خرید یکی از آنها شک دارید، حتماً به ادامه مقاله مراجعه کنید تا مطمئن شوید که کدام یک از آنها برای استفاده شما مناسب تر هستند.

مشخصات و انواع مه پاش پلاستیکی

یکی از مهمترین ویژگی ها و مشخصات مربوط به مه پاش پلاستیکی این است که باید حتماً در آن فشار آب نسبتاً کم باشد. از طرف دیگر، اندازه سوراخ های نازل در مه پاش پلاستیکی نسبت به مه پاش فلزی تا حدی بزرگ تر است. به همین دلیل هم انتظار داریم قطرات آبی که این سیستم به صورت مه خارج می کند، اندازه بزرگ تری نسبت به مه پاش فلزی داشته باشد. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، فشار بار بین ۱ تا ۴ بار برای نازل های پلاستیکی مناسب هستند.

به علاوه، دبی خروجی برای نازل مه پاش های پلاستیکی نیز بین ۲ تا ۳ لیتر است. گفتیم که برای فشار آب شهری می توانید از ۱۶ عدد نازل در این مه پاش استفاده کنید. اما بسته به مکان مورد نظر شما، ممکن است به تعداد نازل های بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشید.

به این منظور، می توانید از افراد متخصص در فروشگاه نیکان پارسه سوال بپرسید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند و متوجه شوید که چه تعداد نازل برای مکان مورد نظر شما مناسب است. مه پاش های پلاستیکی انواع مختلفی دارند که برخی از آنها چهار نازله و برخی دیگر ۵ نازله هستند. پس می توان گفت که بسته به نوع نازل مه پاش، این سیستم نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شود.

مشخصات و انواع مه پاش فلزی

در مقابل، مه پاش فلزی مشخصات کاملا متفاوتی نسبت به مه پاش پلاستیکی دارد. به این صورت که از این سیستم مه پاش در مکان هایی استفاده می شود که فشار آب خیلی بیشتر از فشار آب شهری است. از طرف دیگر، اندازه قطر سوراخ های نازل فلزی در این مه پاش خیلی ریزتر از مه پاش پلاستیکی بوده و همین امر موجب می شود که این سیستم مه هایی با اندازه خیلی ریزتر تولید کرده و به محیط پرتاب کند.

نازل های مه پاش فلزی نیز در نمونه های مختلف چند نازله ارائه می شوند و به همین دلیل می توان از هر یک از آنها در هر مکانی که بخواهید، استفاده کنید. از آنجا که این سیستم ها می توانند قطرات آب را به اندازه خیلی ریز در محیط پخش کنند، به هیچ عنوان باعث خیس شدن محیط خواهد شد و برای انواع مکان های صنعتی کاملا مناسب هستند.

 کاربردها و مزایای مه پاش پلاستیکی

یکی از مهمترین مزایای این سیستم این است که قیمت مه پاش پلاستیکی نسبت به فلزی فوق العاده کمتر است و می توان با کمترین هزینه آن را راه اندازی کرد. به علاوه بر خلاف مه پاش های فلزی، در برابر هرگونه خورندگی و زنگ زدگی مقاوم هستند و در برابر مواد شیمیایی و الکل هیچ مشکلی برای آنها پیش نمی آید.

حتی اگر فشار آب کم باشد، می توانید بدون هیچ مشکلی از مه پاش پلاستیکی استفاده کنید. علاوه بر این موارد، نصب و اجرای مه پاش پلاستیکی فوق العاده راحت است و می توانید در سریع ترین زمان ممکن آن را نصب نمایید. برخی از مهم ترین کاربردهای مه پاش پلاستیکی شامل موارد زیر می شوند:

  • استفاده به عنوان مه پاش رستوران
  • گاوداری ها
  • مرغداری ها
  • دستگاه های ضدعفونی کننده
  • گلخانه ها

کاربردها و مزایای مه پاش فلزی

در مقابل، مه پاش فلزی نیز مزایای بسیار زیادی دارد و می توان از آن در مکان های مختلفی استفاده کرد. از آنجا که اندازه قطر نازل های مه پاش فلزی بسیار ریز است، قطرات آب را با اندازه بسیار کوچکی به محیط پرتاب می کند و به هیچ عنوان باعث خیس شدن محیط نخواهد شد. اندازه قطرات ایجاد شده توسط مه پاش فلزی نسبت به مه پاش پلاستیکی فوق العاده ریزتر است.

با این حال، توجه داشته باشید که این احتمال وجود دارد که بعد از گذشت مدتی نازل مه پاش فلزی رسوب بگیرد و مجبور به تعویض آن شوید. البته برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی، بهتر است حتما در سیستم مه پاش فلزی خود از سیستم تصفیه آب استفاده کنید تا ناخالصی آب گرفته شود. شما می توانید از مه پاش فلزی در مکان های مختلفی استفاده کنید که برخی از مهم ترین آنها را در قسمت زیر نام برده ایم.

  • مکان های صنعتی و تجاری
  • نجاری ها
  • استفاده به عنوان مه پاش دامداری
  • مرغداری ها
  • مه پاش گلخانه
  • فضای باز

سخن پایانی

 با توجه به اطلاعاتی که تاکنون در اختیار شما قرار دادیم، به احتمال زیاد می دانید که تفاوت فلزی با مه پاش پلاستیکی در چیست. همان طور که گفتیم، هر یک از این سیستم ها ویژگی های خاصی دارند و شما باید با مشورت با افراد متخصص در این زمینه، متوجه شوید که کدام یک برای مکان مورد نظر شما مناسب تر هستند.

توجه داشته باشید که بیشتر مواقع از نازل های پلاستیکی برای مه پاش نیمه صنعتی استفاده می شود. این در حالی است که نازل فلزی در مه پاش صنعتی کاربرد بسیار زیادی دارد. اگر شما هم قصد خرید مه پاش با کیفیت بالا را دارید، می توانید از طریق فروشگاه نیکان پارسه بهترین و مقرون به صرفه ترین سیستم های مه پاش با کیفیت بالا را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.