مه پاش گرد و غبار

450.000

توضیحات

مه پاش گرد و غبار یکی از ضروری ترین لوازمی است که در فصول مختلف به خصوص فصل تابستان کاربرد بسیار زیادی دارد و به کاهش گرد و غبار محیط کمک خیلی زیادی می کند. از این رو، بسیاری از افراد که می خواهند در کسب و کار خود گرد و غبار را از بین ببرند، باید از سیستم مه پاش استفاده کنند. در ادامه، ما به صورت مفصل درباره نحوه کنترل گرد و غبار با مه پاش صحبت خواهیم کرد.

مه پاش گرد و غبار چیست؟

مه پاش گرد و غبار چیست؟

همان طور که از نام آن هم می توان متوجه شد، مه پاش گرد و غبار به وسیله ای گفته می شود که با پخش کردن مه در محیط، باعث کاهش گرد و غبار می شود. این سیستم قطرات آب را به اندازه خیلی کوچک به وجود آورده و به مه تبدیل می کند. در نتیجه، میزان گرد و غبار تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند و به فضای دلپذیری تبدیل می شود.

استفاده از این سیستم در فضاهای مدرن، اهمیت بسیار زیادی دارد. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که بتواند حتی کوچک ترین ذرات گرد و غبار را نیز در محیط از بین ببرد. پس اگر در فضای مورد نظر شما هرگونه ذرات معلقی وجود دارد که شما را اذیت می کند، خیلی راحت می توانید برای جذب این گرد و غبار از سیستم مه پاش استفاده کنید.

 مه پاش گرد و غبار چگونه باعث کاهش گرد و خاک محیط می شود؟

کاهش گرد و خاک محیط با مه پاش

زمانی که سیستم مه پاش قطرات مه با اندازه خیلی ریز را به محیط پرتاب و در محیط پخش می کند، این ذرات مه با ذرات معلق موجود در هوا ترکیب می شوند و وزن آنها افزایش پیدا می کند. با افزایش وزن این ذرات معلق، دیگر نمی توانند در هوا معلق باشند و روی زمین می نشینند. در نتیجه، با استفاده از این سیستم گرد و غبار موجود در محیط کاهش یافته و فضای مناسبی برای کار کردن به وجود می آید.

از طرف دیگر، وجود گرد و غبار در مکان های مختلف می تواند یک مشکل بسیار مهم و اساسی باشد. حتی گاهی مواقع در کنار گرد و خاک، ذرات دیگری مانند دانه های بسیار ریز شن و ماسه نیز در محیط وجود دارد. وجود چنین مواد معلقی در فضا می تواند به بدن فرد آسیب زیادی وارد کند. به همین دلیل افرادی که به صورت مداوم در چنین صنایعی مشغول به فعالیت هستند، باید حتماً به صورت مداوم آزمایش سلامت بدهند. به منظور جلوگیری از آسیب به بدن افراد در شرایط این چنینی، از سیستم مه پاش استفاده می شود.

مزایای مه پاش گرد و غبار

مزایای مه پاش گرد و غبار

استفاده از مه پاش گرد و غبار مزایای بسیار زیادی دارد و شما می توانید استفاده خیلی بهینه تری از مکان مورد نظر خود داشته باشید. در این قسمت، به صورت مختصر برخی از مهمترین مزایای استفاده از این روش برای کاهش گرد و غبار را نام می بریم.

  • از بین بردن گرد و غبار با امنیت بالا
  • روشی مقرون به صرفه و اقتصادی به منظور کاهش گرد و خاک محیط
  • جلوگیری از ایجاد بیمار های مختلف تنفسی مانند سرطان ریه، تنگی نفس و صدها بیماری دیگر این چنینی
  • قابل استفاده در مکان های صنعتی و کارگاهی مختلف
  • محافظت از محیط زیست
  • امکان نصب در سقف فضا برای کنترل بهتر و کاهش بهتر گرد و غبار
  • عملکرد بسیار عالی برای کاهش گرد و خاک ماهی
  • جلوگیری از خیس شدن مکان مورد نظر
  • بهتر کردن شرایط محیط مورد نظر
  • عدم ورود آسیب به تجهیزات و دستگاه های مختلف در مکان های کارگاهی

کاربردهای مه پاش گرد و غبار

کاربردهای مه پاش گرد و غبار

پیش از این نیز متوجه شدید که استفاده از مه پاش گرد و غبار مزایای بسیار زیادی دارد و شما می توانید در مکان های صنعتی و کارگاهی مختلف از این وسیله استفاده کنید. در مکان های این چنینی، شما باید فشار آب را در حالت نسبتا بالایی تنظیم کنید تا قطرات مه ای ایجاد شده اندازه کوچکی داشته باشند و بهتر گرد و خاک محیط را از بین ببرند. البته منظور ما این نیست که فشار مه پاش را بیش از اندازه زیاد کنید؛ زیرا بالا بودن خیلی زیاد فشار، باعث می شود که گرد و غبار حتی بیشتر پراکنده شود.

شما می توانید در مکان های مختلفی که در مکان های متعددی که در ادامه نام می بریم، از سیستم مه پاش برای کاهش گرد و غبار استفاده کنید و مطمئن باشید که این وسیله، به هیچ عنوان باعث خیس شدن محیط نخواهد شد.

مکان های صنعتی و کارخانجات

در مکان های صنعتی دستگاه های مختلفی وجود دارند که اگر خیس شوند، آسیب زیادی به آنها وارد می شود. با این حال، می توان از دستگاه مه پاش برای مکان های صنعتی و کارخانجات استفاده کرد و مطمئن بود که هیچ رطوبت زیادی به وجود نمی آورد و به بهترین شکل ممکن، هوا را برای پرسنل و حتی دستگاه ها مطبوع می کند.

 معادن

از دیگر کاربردهای سیستم مه پاش، از بین بردن گرد و غبار موجود در معادن مختلف است. در معادن گرد و خاک بسیار زیادی به وجود می آید و این موضوع، یکی از مهمترین دلایل بروز بیماری های تنفسی برای کارگران و مهندسان این مکان ها است. از این رو، باید حتماً در سیستم معادن مختلف از مه پاش استفاده شود.

ساخت و ساز

مکان دیگری که گرد و غبار بسیار زیادی دارد، در صنایع ساختمان سازی است. در این شرایط، کارهای زیادی مانند گودبرداری باعث می شوند که گرد و غبار افزایش پیدا کند و با استفاده از یک سیستم مه پاش مناسب، می توان این گرد و غبار را کاهش داد. در نتیجه، زمینه برای ساختمان سازی بهتر فراهم می شود.

کارگاه های چوببری

در کارگاه های چوب بری گرد و غبار حاصل از بریدن چوب ها بسیار زیاد است و این امر علاوه بر کاهش کیفیت لوازم مختلف چوبی، می تواند روی عملکرد کارگران نیز تاثیر بگذارد. به همین دلیل با استفاده از مه پاش گرد و غبار می توان این شرایط را برای کارکنان بهتر کرد.

 اجزای سیستم مه پاش گرد و غبار

 اجزای سیستم مه پاش گرد و غبار

بعد از این که متوجه کاربردهای سیستم مه پاش برای کنترل گرد و غبار شدید، نوبت به آن می رسد که اجزای مختلف این سیستم را نیز بشناسید. همچنین موقع خرید سیستم مه پاش هم باید مطمئن شوید که هر یک از این اجزا کیفیت بالایی دارند و تا مدت طولانی برای شما کار می کنند.

  • مخزن آب: آب مورد نیاز برای قرار گرفتن درون سیستم مه پاش، درون مخزن آن ذخیره می شود که بسته به نوع سیستم شما، این مخزن می تواند در حجم های مختلفی در اختیار شما قرار بگیرد.
  • پمپ آب: پمپ باعث می شود که آب از طریق مخزن به سمت نازل های مه پاش منتقل شود و فشار بیشتری داشته باشد. وجود پمپ در مکان های صنعتی و کارخانه جاده اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • سیستم تصفیه آب: گاهی مواقع ناخالصی های بسیار زیادی در آب وجود دارد که با چشم دیده نمی شوند. با این حال، این مواد باعث می شوند که قسمت های مختلف سیستم مه پاش رسوب بگیرد. در این شرایط، با استفاده از سیستم تصفیه آب می توان آب را تصفیه کرد و مواد ناخالص آن را جدا نمود.
  • نازل مه پاش: نازل مه پاش به وسیله ای گفته می شود که قطرات آب را به شکل مه خارج می کند. نازل دارای سوراخ های بسیار ریزی است که هرچه اندازه این سوراخ ها کوچک تر باشد، مه ایجاد شده نیز اندازه ریزتری خواهد داشت.
  • تابلو فرمان: شما با استفاده از تابلو فرمان موجود در سیستم مه پاش، می توانید کنترل خیلی بهتری روی آن داشته باشید و مدت زمان روشن یا خاموش بودن یا حتی فشار آن را تنظیم کنید.
  • شیلنگ های هیدرولیکی: این شیلنگ ها دارای انواع مختلفی هستند؛ اما شیلنگ های هیدرولیکی با اتصالات برنجی موجود در بازار، فقط و فقط توسط شرکت نیکان پارسه تولید می شوند که دارای 3 سال گارانتی نیز می باشند.

نحوه عملکرد مه پاش گرد و غبار

نحوه عملکرد مه پاش گرد و غبار

کنترل گرد و غبار با مه پاش خیلی راحت انجام می شود. به این صورت که بعد از روشن کردن سیستم، پمپ آب را از مخزن تا شلنگ های نازل منتقل می کند و با فشار بالا، به سمت نازل ها ارسال می کند. سپس آب بعد از رد شدن از سیستم تصفیه یا فیلتراسیون، از نازل ها عبور داده شده و به صورت مه به محیط وارد می شود.

بعد از این که مه خارج شده از دستگاه مه پاش وارد محیط پر از گرد و غبار می شود، مه ایجاد شده با ذرات گرد و غبار برخورد می کند و آنها را روی زمین قرار می دهد. به این صورت، می توان با استفاده از سیستم مه پاش گرد و غبار موجود در محیط را تا حد خیلی زیادی کنترل کرد.

 برای خرید مه پاش گرد و غبار چه باید کرد؟

شما می توانید برای خرید مه پاش گرد و غبار و ایجاد یک محیط کاملاً مطلوب و مناسب در مکان های صنعتی و کارگاهی، از طریقه فروشگاه نیکان پارسه اقدام کنید. مه پاش های موجود در فروشگاه نیکان پارسه با بالاترین کیفیت و بهترین قطعات در اختیار شما قرار می گیرند. همچنین شما می توانید بعد از مشورت کردن با کارشناسان نیکان پارسه، بسته به مکان مورد نظر خود یک دستگاه مه پاش با کیفیت و کاربردی خریداری نمایید و تمام گرد و غبار موجود در محیط را از بین ببرید.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مه پاش گرد و غبار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.