مه پاش کاغذسازی

29.500.000

توضیحات

مه پاش کاغذسازی یکی از مهمترین لوازم ضروری در این صنعت به شمار می آید که اهمیت خیلی زیادی در سلامت کاغذهای تولید شده دارد. از این رو، در همه مکان هایی که کاغذ تولید می کنند، باید حتماً از مه پاش استفاده شود تا کاغذ تولید شده، کیفیت مناسبی داشته باشد و خیلی سریع پاره نشود.

در این مطلب، به صورت مفصل برای شما عزیزان توضیح می دهیم که مه پاش کاغذسازی چیست و کدام یک از نمونه های مه پاش برای این صنعت مناسب تر هستند. پس اگر شما هم در یک کارگاه کاغذسازی فعالیت می کنید و می خواهید کاغذهای تولید شده را با بالاترین کیفیت ارائه دهید، حتماً تا پایان همراه ما باشید.

مه پاش کاغذسازی چیست؟

مه پاش کاغذسازی چیست؟

همان طور که از نام آن هم می توان متوجه شد، مه پاش کاغذسازی به نوعی از سیستم مه پاش گفته می شود که برای صنعت کاغذسازی مورد استفاده قرار می گیرد. در این دستگاه، رطوبت مورد نیاز در این محیط وجود دارد و کاغذها نیز با کیفیت بیشتری تولید می شوند.

دلیل این موضوع هم این است که در کاغذ از الیاف سلولزی استفاده می شود و وجود رطوبت برای افزایش کیفیت این الیاف، فوق العاده مهم است؛ چراکه این الیاف در کاغذ رطوبت را به سمت خود جذب می کنند و اگر کارگاه کاغذسازی خیلی خشک باشد، کیفیت کاغذ تا حد قابل توجهی پایین می آید.

برای تولید کاغذ، دو مرحله شیمیایی و فیزیکی پشت سر گذاشته می شوند. در مرحله فیزیکی، در ابتدا باید چوب ها را به شکل چیپس چوب برش بدهند. در مرحله شیمیایی نیز خمیر کاغذ را تولید می کنند. بعد از شستشوی خمیر کاغذ و تغییر رنگ آن به رنگ سفید، آن را پرس کرده و بعد از گرفتن آب اضافی، خمیر را به شکل رول برش می دهند و به کاغذ تبدیل می کنند.

در نهایت، باید منتظر بمانند تا کاغذ خشک شود که در این مرحله، تنظیم رطوبت اهمیت بسیار زیادی دارد. این کار با استفاده از سیستم مه پاش کاغذسازی انجام می شود و باعث می شود که رطوبت مورد نیاز در محیط، تامین شده و فضای مناسبی برای تولید کاغذ به وجود بیاید.

در صورتی که رطوبت خیلی پایین باشد، کاغذها فوق العاده خشک و شکننده می شوند و کیفیت آنها تا حد قابل توجهی پایین می آید. این در حالی است که با افزایش رطوبت بیش از اندازه هم اصلاً کاغذها خشک نمی شوند تا به مرحله استفاده برسند. با توجه به این موضوع، می توان گفت که اول از همه باید به فکر خرید مه پاش کاغذسازی در این صنعت باشید.

کدام نوع مه پاش برای کاغذسازی مناسب تر است؟

قیمت مه پاش کاغذ سازی

به خاطر نیاز بسیار زیاد صنعت کاغذسازی به مه پاش، سیستم های متفاوتی طراحی شده اند. با این حال، ممکن است خیلی از افراد متوجه نباشند که کدام یک از نمونه های سیستم مه پاش برای صنعت کاغذسازی مناسب تر است. به این منظور، باید بگوییم که کلا در صنعت کاغذسازی از سیستم های مه پاش اولتراسونیک، پروانه ای و نازلی استفاده می شود که در میان این مدل ها، سیستم اولتراسونیک گزینه فوق العاده مناسب تری است.

زیرا این سیستم به صورت اتوماتیک کار می کند و شما می توانید به صورت خودکار، آن را تنظیم کنید تا در زمان تعیین شده روشن و سپس خاموش شود. همچنین این سیستم مه پاش عملکرد فوق العاده بهتری هم دارد و افزایش کیفیت کاغذ کمک خیلی زیادی می کند. زیرا سیستم التراسونیک در مقایسه با نمونه های دیگر موجود در بازار، مه را با اندازه خیلی ریزی به محیط پرتاب می کند و این امر، باعث می شود که اصلاً محیط خیس نشود و رطوبت کاملاً تنظیم باشد.

اجزای مه پاش کاغذسازی

اجزای مه پاش کاغذسازی

سیستم مه پاش کاغذسازی اجزای مختلفی دارد که در این قسمت، به صورت مختصر این اجزا را معرفی می کنیم. اگر شما هم قصد خرید مه پاش کاغذسازی را دارید، به کیفیت هر یک از این اجزا توجه زیادی داشته باشید.

  • پمپ مه پاش: با استفاده از پمپ آب، فشار بیشتری در سیستم مه پاش به وجود می آید و آب با فشار بالاتری به نازل ها منتقل می شود.
  • مخزن آب: آب مورد نیاز در مه پاش کاغذسازی از طریق مخزن تامین می شود و هرچه مخزن بزرگ تر باشد، می تواند آب بیشتری را نیز برای سیستم مه پاش تامین کند.
  • شلنگ های مه پاش: با استفاده از شلنگ های مه پاش، آب مورد نیاز از مخزن به قسمت های دورتر محیط مورد نظر نیز ارسال می شوند.
  • پایه های نازل: همان طور که از نام آن هم مشخص است، این وسیله وظیفه تنظیم نازل را بر عهده دارد.
  • نازل مه پاش: آب موجود در سیستم مه پاش از طریق نازل خارج شده و در محیط پخش می شود. هرچه اندازه نازل کوچک تر باشد، اندازه قطرات مه ایجاد شده نیز ریزتر خواهند بود. به خصوص اگر می خواهید محیط مورد نظر شما اصلاً خیس نشود، تا حد ممکن نازل های خیلی کوچک تری بخرید.
  • تابلو برق: تابلو برق یکی از مهم ترین اجزای کاغذسازی به شمار می آید که به شما این امکان را می دهد تا قسمت های مختلف این سیستم را به صورت اتوماتیک تنظیم کنید تا نیازی نباشد که به صورت دستی، تغییرات را اعمال نمایید.
  • زانو و اتصالات مه پاش: برای این که شلنگ و پایه نازل و قسمت های دیگر مه پاش را به یکدیگر متصل کنید، به زانو و اتصالات خاصی نیاز دارید.
  • چکه گیر مه پاش: با استفاده از چکه گیر مه پاش، از هدر رفتن و چکه کردن آب جلوگیری می شود و همچنین محیط مورد نظر شما نیز خیس نخواهد شد.

مزایای مه پاش کاغذسازی

مزایای مه پاش کاغذسازی

بیشتر بخوانید: روش های جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز

استفاده از مه پاش کاغذسازی مزایای متعددی دارد که باعث شده خیلی از افراد که در این زمینه فعالیت می کنند، حتماً به فکر خرید مه پاش کاغذسازی باشند. در این قسمت، به صورت مختصر برخی از مهمترین مزایای این وسیله در صنعت کاغذسازی را نام می بریم.

  • افزایش کیفیت کاغذ به خاطر وجود رطوبت
  • عدم ایجاد انحنا، چین و چروک، تابیدگی یا هرگونه موج دیگر در سطح کاغذ
  • کاهش ضایعات و هدر رفتن کاغذ موقع تولید
  • افزایش کیفیت و کارایی ماشین آلات کاغذسازی
  • عدم وجود آلودگی و آلایندگی در محیط و ایجاد مکانی مناسب برای کار کردن انسان ها
  • از بین بردن قابل توجه الکتریسیته ساکن بین هر یک از ورق های کاغذی
  • پایین آمدن هزینه های عملیاتی
  • افزایش سود صاحب کسب و کار
  • عدم نیاز به سرویس مداوم و امکان کار کردن به صورت دائم و مستمر

اهمیت نگهداری درست از مه پاش کاغذسازی

نگهداری مه پاش اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید علاوه بر خرید این محصول، تلاش زیادی برای نگهداری درست از این محصول به خرج دهید تا نیازی به تعمیر یا تعویض آن نداشته باشید. در صورتی که به درستی موارد نگهداری مه پاش را رعایت نکنید، ممکن است این سیستم دچار رسوب گرفتگی یا مشکلات دیگر شود که در این شرایط، باید آن را تعمیر کنید. این در حالی است که با نگهداری درست از مه پاش کاغذسازی، دیگر هیچ گونه نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

از طرف دیگر، با نگهداری درست از مه پاش کاغذ سازی شما می توانید کیفیت کاغذ تولید شده را نیز تا حد قابل توجهی افزایش دهید. در کنار این موارد، با نگهداری درست از این محصول شما می توانید مکانی فوق العاده ایده آل و مناسب برای کارگران به وجود بیاورید. با در نظر گرفتن این دلایل، حتماً دقت زیادی برای نگهداری مه پاش در صنعت کاغذسازی به خرج دهید.

اهمیت استفاده از مه پاش در صنعت کاغذسازی

به احتمال خیلی زیاد تاکنون متوجه دلیل تاکید بیش از اندازه ما روی استفاده از مه پاش کاغذسازی شده باشید. مهمترین دلایل استفاده از سیستم مه پاش در صنعت کاغذسازی، شامل مواردی مانند افزایش کیفیت کاغذ، ایجاد محیطی ایده آل برای کارگران موقع کار کردن، افزایش بهره وری و عملکرد آنها و همچنین کاهش هزینه ها برای تولید کاغذ ها موارد این چنینی می شوند.

پس اگر شما هم به فکر افزایش بهره وری و کیفیت صنعت کاغذسازی خود هستید، پیشنهاد می کنیم که حتماً از سیستم مه پاش استفاده کنید تا بتوانید با ایجاد رطوبت مورد نیاز، کاغذهای باکیفیتی تولید کرده و در عین حال، از خراب شدن دستگاه های خود جلوگیری نمایید.

خرید مه پاش کاغذسازی از نیکان پارسه

خرید مه پاش کاغذ سازی

شما می توانید برای خرید مه پاش کاغذسازی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، به سراغ فروشگاه نیکان پارسه بروید. در این فروشگاه انواع سیستم های مه پاش برای صنایع مختلف مانند کاغذسازی وجود دارند که شما می توانید بر اساس محیط مورد نظر خود و نوع دستگاه هایی که دارید، بهترین سیستم مه پاش را خریداری کنید.

کارشناسان نیکان پارسه به طور کامل شما را راهنمایی می کنند و مشاوره می دهند تا متوجه شوید که بهترین سیستم مه پاش کاغذسازی برای شما کدام است. تنها کافی است که با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بیشتر شما را راهنمایی کنند.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مه پاش کاغذسازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.