وبلاگ

0 تا 100 جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز

جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز

چگونه می توان از ترک خوردگی چوب و خراب شدن آن جلوگیری کرد؟ یکی از بهترین روش هایی که از طریق آن می توانید از ترک خوردگی چوب جلوگیری کنید، رساندن رطوبت کافی به آن است. زیرا همزمان با کاهش رطوبت، چوب شروع به خشک شدن و ترک خوردگی می کند و این موضوع برای کارگاه های چوببری اهمیت بسیار زیادی دارد.

در این مطلب به صورت مفصل درباره روش های جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز صحبت می کنیم و برای شما توضیح می دهیم که چگگونه می توانید با استفاده از این وسیله، چوب های موجود در کارگاه چوببری و نجاری را تا مدت طولانی بدون ترک خوردگی نگه دارید.

چه چیزهایی مانع از ترک خوردگی چوب می شود؟

چه چیزهایی مانع از ترک خوردگی چوب می شود؟

دلایل متنوعی برای ترک خوردگی چوب وجود دارند که باید حتماً آن را بشناسید و از بروز این اتفاقات جلوگیری کنید. در ادامه، مهمترین دلایل ترک خوردگی چوب را معرفی می کنیم و توضیح می دهیم که با استفاده از چه روشی می توانید از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری نمایید.

جابجایی نامناسب

یکی از دلایلی که شاید به خاطر آن چوب ترک بخورد، این است که به شکل درستی جابجا نمی شود. در این شرایط، باید حتماً از کارگران ماهر و حرفه ای برای جابجایی چوب ها استفاده شود تا به بهترین شکل ممکن جابجا شده و در مکان مناسبی قرار بگیرد. به علاوه، برای محافظت از چوب در نجاری و چوببری می توان محافظی روی آن قرار داد تا اجسام سنگین را روی آن نگذارند و از ترک خوردگی آن جلوگیری کنند.

خشک شدن چوب

اگر چوب در زمان خیلی طولانی در مکان نامناسبی قرار بگیرد و از آن استفاده نکنید، به مرور زمان آب موجود در آن از بین می رود و خشک می شود. در نتیجه، خشک شدن چوب هم باعث ترک خوردگی آن می شود. در این شرایط، قرار دادن چوب و نگهداری از آن در مکان مناسب، می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش دما و ماندگاری آن داشته باشد.

کاهش رطوبت چوب

در نهایت، کاهش رطوبت چوبی یکی دیگر از دلایلی است که به خاطر آن چوب ترک برمی دارد. به همین دلیل شما باید با استفاده از لوازم مناسب، رطوبت از دست رفته چوب را به آن بازگردانید. همچنین با استفاده از این لوازم، می توانید شرایط مناسبی را برای نگهداری طولانی مدت از چوب فراهم آورید.

در این شرایط، شما می توانید برای جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز اقدام کنید. زیرا با استفاده از دستگاه رطوبت ساز، می توانید بهترین رطوبت را برای انواع چوب ها فراهم آورید و مطمئن باشید که احتمال ترک خوردگی آنها به حداقل خواهد رسید.

ویژگی های بهترین دستگاه رطوبت ساز

ویژگی های بهترین دستگاه رطوبت ساز

پیش از این نیز گفتیم که شما می توانید با استفاده از دستگاه رطوبت ساز، بهترین شرایط را برای محافظت و نگهداری از چوب به وجود بیاورید. این دستگاه ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارد که باعث شده ما از آن به عنوان بهترین وسیله برای ایجاد شرایط متعادل منظور محافظت از چوب یاد کنیم. در ادامه، برخی از مهم ترین ویژگی های دستگاه رطوبت ساز یا همان مه پاش برای جلوگیری از ترک خوردگی چوب را نام می بریم.

امکان تنظیم رطوبت محیط

یکی از اصلی ترین ویژگی های دستگاه رطوبت ساز این است که به خاطر داشتن رطوبت سنج، می تواند رطوبت محیط را به طور دقیق اندازه بگیرد. در نتیجه، زمانی که شما می خواهید رطوبت محیط مورد نظر خود را در یک اندازه خاصی قرار دهید، خیلی راحت می توانید از طریق این رطوبت سنج، آن را اندازه گرفته و دستگاه رطوبت ساز را به گونه ای تنظیم کنید که محیط مورد نظر شما به بهترین شکل ممکن باشد.

کم سر و صدا

اگر دستگاه رطوبت ساز را از مکان های معتبر و با کیفیت بالا بخرید، می توانید مطمئن باشید که هیچ سر و صدایی به وجود نمی آورد. در نتیجه، شما می توانید در کمال آرامش، در کارگاه چوببری خود مشغول کار شوید. به همین دلیل در عین داشتن رامش، محیطی ایده آل برای نگهداری از چوب ها به وجود خواهید آورد.

استفاده راحت

استفاده کردن از دستگاه رطوبت ساز بسیار راحت است و اصلاً لازم نیست که برای استفاده از آن حتماً تخصص خاصی داشته باشید. به علاوه، شما می توانید با خرید دستگاه رطوبت ساز از فروشگاه نیکان پارسه، از ترک خوردگی چوب جلوگیری کنید و همچنین مشاوره کافی برای نحوه استفاده از آن را نیز یاد بگیرید.

امکان تنظیم اتوماتیک

بسیاری از دستگاه های رطوبت ساز دارای قابلیتی هستند که شما می توانید با تنظیم کردن آنها، رطوبت مورد نیاز محیط را به صورت خودکار به دست بیاورید. این بدان معنی است که برای استفاده از آن اصلاً لازم نیست که زمان زیادی بگذارید و به صورت دستی همه تغییرات را اعمال کنید. تنها کافی است که در تنظیمات دستگاه، رطوبت و دمای مورد نیاز خود را اعمال کنید تا زمانی که رطوبت و دمای محیط مورد نظر شما به اندازه کافی رسید، به صورت خودکار خاموش شود.

از بین بردن آلودگی ها

شاید برای شما جالب باشد که بدانید دستگاه رطوبت ساز علاوه بر جلوگیری از ترک خوردگی چوب و ایجاد رطوبت مورد نیاز در محیط، همه آلودگی ها را از بین می برد. در نتیجه، محیطی ایده آل برای کارگران چوببری به وجود می آید و آنها می توانند در بهترین شرایط مشغول به کار شوند. همچنین گرد و غباری روی چوب ها قرار نمی گیرد و از نظر بهداشتی هم شرایط بسیار خوبی برای کار کردن ایجاد می شود.

سایز مناسب

دستگاه رطوبت ساز اصلاً سایز زیادی ندارد و نیازی نیست که نگران اشغال فضای زیاد توسط این دستگاه باشید. فقط کافی است که یک مکان کوچک برای این دستگاه در نظر بگیرید تا بعد از قرارگیری در محیط مورد نظر شما، فضا را به طور کامل خنک و مرطوب کند.

عملکرد مدرن

به طور کلی، از ویژگی های بالا می توان این نتیجه را گرفت که دستگاه رطوبت ساز برای جلوگیری از ترک خوردگی چوب به شیوه ای کاملاً مدرن و امروزی فعالیت می کند. در این دستگاه انواع قطعات مانند تایمر، چراغ هشدار دهنده، مخزن و نازل وجود دارند که همه آنها در کنار یکدیگر و چندین قطعات دیگر، بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند.

تمیز کردن دستگاه رطوبت ساز چه نقشی در جلوگیری از ترک خوردگی چوب دارد؟

تمیز کردن دستگاه رطوبت ساز چه نقشی در جلوگیری از ترک خوردگی چوب دارد؟

فراموش نکنید که فقط خرید دستگاه رطوبت ساز برای جلوگیری از ترک خوردگی چوب مهم نیست. برای این که شما بتوانید محیط ایده آل و مناسبی برای نگهداری از چوب به وجود بیاورید، لازم است همیشه دستگاه رطوبت ساز را به صورت مداوم تمیز کنید. زیرا وقتی که شما دستگاه را به طور کامل تمیز می کنید و این کار را به صورت ادامه دار انجام می دهید، روی دستگاه رطوبت ساز گرد و غبار و رسوب قرار نمی گیرد و می تواند عملکرد خیلی بهتری داشته باشد.

سخن پایانی

در این مطلب متوجه شدید که چگونه می توانید به جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز کمک کنید. شما می توانید از انواع دستگاه های رطوبت ساز با کیفیت بسیار بالا در فروشگاه نیکان پارسه بهره مند شوید. کارشناسان نیکان پارسه بر اساس محیط مورد نظر شما، بهترین دستگاه های رطوبت ساز را به شما پیشنهاد می کنند. به علاوه، به کمک کارشناسان ما می توانید نحوه استفاده و کار کردن با دستگاه رطوبت ساز را نیز به راحتی یاد بگیرید. تنها کافی است که با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.