وبلاگ

گرمایش گلخانه بدون گاز با 4 روش بهینه و اساسی

گرمایش گلخانه بدون گاز

گرم کردن گلخانه یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید برای سلامت گیاهان و رشد بهتر آنها انجام داد. به منظور انجام این کار، روش های مختلفی وجود دارند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند با استفاده از روش هایی که منبع گاز دارند، گلخانه را گرم کنند. با این حال، ممکن است گاهی مواقع گاز در دسترس نباشد یا هزینه صاحب گلخانه را زیاد کند. در این صورت، می توان از روش های دیگر مانند استفاده از سیستم گرمایش گلخانه بدون گاز استفاده کرد که بدون مصرف این انرژی و با کمترین هزینه، باعث گرم کردن گلخانه ها می شود. 

قبل از این که این روش را به شما معرفی کنیم، لازم است بدانید که گرم کردن گلخانه اهمیت بسیار زیادی در رشد و سلامت گیاهان دارد. به این صورت که حتی کوچک ترین تغییر در دما و سردی یا گرم شدن هوا در گلخانه، می تواند آسیب مستقیمی به گیاهان وارد کند و رشد آنها را متوقف نماید. خوشبختانه در عصر حاضر با استفاده از روش های مختلف و به خصوص روش های مدرن و جدید، امکان گرم کردن فضای گلخانه را خیلی راحت تر دارید. در ادامه، به برخی از این روش ها و سپس بهترین راه برای گرم کردن گلخانه بدون گاز اشاره خواهیم کرد. 

روش های گرم کردن گلخانه بدون گاز

برخی از بهترین روش های گرم کردن محیط گلخانه بدون نیاز به مصرف انرژی گاز، شامل مواردی مانند کوره هوای گرم، بخاری هیزمی و بخاری برقی هستند. هر یک از این روش ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند و بهتر است قبل از استفاده از آنها، بهترین گزینه را انتخاب کنید تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن، به بهترین شکل دمای گلخانه را تنظیم و متعادل کنید. در ادامه، توضیح مختصری از هر یک از این روش ها ارائه می دهیم. 

1. کوره هوای گرم برای گرم کردن گلخانه بدون گاز

کوره هوای گرم برای گرم کردن گلخانه بدون گاز

یکی از روش های رایجی که برخی از افراد از آن استفاده می کنند، کوره هوای گرم است که با استفاده از منابع انرژی به جزء گاز مانند گازوئیل یا برق و حتی به صورت دوگانه سوز، به گرم کردن گلخانه کمک می کند. کوره های هوای گرم شامل نمونه های برقی، زغال سوز و گازوئیلی می شوند.

شما می توانید از آنها در فضاهای مختلفی مانند مرغداری ها و گلخانه ها استفاده کنید. از آنجا که این سیستم برای راه اندازی به آب نیاز ندارد، میزان مصرف آب را تا حد خیلی زیادی کنترل می کند و در این شرایط که با کمبود منابع آبی مواجه هستیم، می تواند گزینه خوبی برای محیط زیست به شمار بیاید.

2. بخاری هیزمی برای گرم کردن گلخانه بدون گاز

یکی دیگر از روش های گرمایش گلخانه بدون گاز که ممکن است برخی از افراد در مکان های مختلف از آن استفاده نمایند، استفاده از بخاری هیزمی است. همان طور که از نام آنها نیز می توان متوجه شد، در بخاری های هیزمی به هیزم نیاز دارید و منبع اصلی آنها برای سوزاندن و گرم کردن هوا، هیزم است. در نتیجه، در این بخاری ها به گاز و هیچ انرژی دیگری نیاز نخواهید داشت. 

بخاری هیزمی برای گرم کردن گلخانه بدون گاز

اگر قصد استفاده از این روش برای گرم کردن گلخانه را دارید، باید مقدار قابل توجهی هیزم جمع آوری کنید تا بتوانید قسمت کوچکی از گلخانه را گرم کنید. به طور کلی، این روش چندان کاربردی نیست و علاوه بر این که به هیزم زیادی نیاز دارید، نمی توانید برای گلخانه های بزرگ از آن استفاده نمایید و همچنین چندان برای محیط زیست مناسب نیست. چرا که از سوختن هیزم، دود زیادی تولید می شود و این دود نه تنها برای محیط زیست ضرر دارد، بلکه می تواند آسیب های زیادی برای گیاهان داخل گلخانه به وجود بیاورد. 

3. جت هیتر برقی در گرمایش گلخانه بدون گاز

یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای گرم کردن گلخانه، به خصوص گرمایش گلخانه کوچک بدون نیاز به انرژی گاز، جت هیتر برقی است که با توجه به نام آن هم می توان متوجه شد که با استفاده از انرژی برق کار می کند. این محصول قدرت بسیار بالایی دارد و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون ایجاد هیچ گونه انرژی، دمای گلخانه را متعادل کند. 

اگر از جتیترهای برقی با کیفیت موجود در فروشگاه نیکان پارسه استفاده کنید، این دستگاه ها به همراه ریموت کنترل از راه دور در اختیار شما قرار داده می شوند و می توانید از فاصله دور، آن را تنظیم کنید. 

موقع خرید جت هیتر برقی، باید به میزان قدرت و ظرفیت المنت های آن توجه داشته باشید و با مشورت کردن با افراد متخصص و با توجه به متراژ گلخانه خود، بهترین جت هیتر را انتخاب کنید. زیرا برخی از این لوازم می توانند محدوده خاصی را تحت پوشش خود قرار دهند و به همین دلیل شما باید با توجه به متراژ گلخانه، بهترین گزینه را انتخاب کنید. مثلاً اگر گلخانه شما خیلی بزرگ باشد، شاید مجبور شوید از 2 یا 3 جت هیتر برقی برای تنظیم دمای گلخانه استفاده کنید. 

4. گرماتاب، بهترین روش گرمایش گلخانه بدون گاز

در نهایت، بهترین و مطمئن ترین روش گرمایش گلخانه بدون گاز که می تواند کاربرد بسیار زیادی برای انواع گلخانه ها و گیاه های موجود در آنها داشته باشد، گرماتاب است. شما با استفاده از گرماتاب می توانید با کمترین میزان مصرف انرژی، بیشترین بازدهی را دریافت کنید. چرا که میزان مصرف برق و گاز گرماتاب نسبت به سایر روش ها فوق العاده کمتر است و شما با پرداخت یک هزینه کاملا مشخص، می توانید از مزایای گرماتاب برای گرم کردن گلخانه بهره ببرید. 

گرماتاب بهترین روش گرمایش گلخانه بدون گاز

یکی از مهمترین مزایای گرماتاب برای گرم کردن گلخانه این است که برخلاف سیستم های قدیمی، در ابتدا همه قسمت های فضایی گلخانه را گرم نمی کند و به صورت مستقیم به اشیا و گیاهان موجود برخورد می کند و به این صورت، کمترین میزان هدر رفت انرژی را دارد. 

مانند جت هیترهای برقی، شما در گلخانه برای استفاده از گرماتاب هم باید بر اساس متراژ گلخانه، از چندین گرماتاب استفاده نمایید. اما مطمئن باشید که هزینه ای که برای سیستم گرمایش تابشی گلخانه می پردازید، کاملا ارزشش را دارد. زیرا این وسیله علاوه بر این که میزان انرژی بسیار کمی مصرف می کند، نیازی به سرویس شدن هم ندارد و اگر از مکان های معتبر آن را خریداری کرده باشید، می توانید آن را با ضمانت دریافت کنید و اگر هر مشکلی برای آن پیش آمد، مجدداً به فروشگاه مراجعه فرمایید. 

چگونه بدون خروج گرما، گلخانه را تهویه کنیم؟

یکی از مهم ترین چالش های بسیاری از صاحبان گلخانه برای استفاده از روش های گرمایش گلخانه بدون گاز این است که چگونه می توانند بدون این که گرمای موجود در گلخانه و هدر برود، فضای گلخانه را تهویه کنند. چراکه گیاهان به هوای تازه نیاز دارند و نمی توان با یک فضای کاملاً بسته و بدون تهویه، به رشد گیاهان کمک کرد. 

یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید بدون خروج گرما، گلخانه خود را تهویه کنید، استفاده از همان گرماتاب و یا حتی برقی است که به صورت مستقیم، می تواند به تهویه هوای گلخانه نیز کمک کند. چرا که این لوازم با گرم کردن هوای ورودی، می توانند هم هوای داخل گلخانه را تهویه کنند و هم از هدر رفت گرما جلوگیری نمایند. 

عایق بندی گلخانه جهت کاهش هدر رفت گرما

فراموش نکنید که اگر گلخانه خود را عایق بندی نکنید، احتمال این که گرمای موجود در آن به هدر برود، بسیار زیاد است. به همین دلیل شما باید حتماً قبل از استفاده از هر روشی برای گرمایش گلخانه بدون گاز و یا حتی با گاز، به دنبال عایق بندی گلخانه باشید. 

عایق بندی گلخانه جهت کاهش هدر رفت گرما

با عایق بندی گلخانه از طریق روش های مختلف، شما می توانید مطمئن باشید که هیچگونه گرما و انرژی در آن به هدر نمی رود و همچنین با کمترین هزینه ممکن، می توانید فضای گلخانه را در کوتاه ترین زمان گرم کنید. زمانی که شما گلخانه را به طور کامل عایق می کنید، نه تنها هیچ هوای گرمی به بیرون درز پیدا نمی کند، بلکه هوای سرد بیرون نیز به داخل گلخانه نمی آید و فضای بسیار ایده آل و متعادلی برای رشد گیاهان ایجاد می شود. 

اهمیت گرمایش در فصل زمستان

فرقی نمی کند که شما در چه منطقه جغرافیایی گلخانه راه اندازی می کنید. حتی اگر گلخانه شما در مناطق کویری، خشک و مرطوب هم باشد، باز هم به لوازم گرمایشی مناسب برای گرم کردن فضای داخل در فصل زمستان نیاز خواهید داشت. نوع گیاه داخل گلخانه نیز اهمیت چندانی ندارد و هر گیاهی را هم که داخل گلخانه پرورش دهید، باز هم باید از لوازم گرمایشی کاربردی استفاده کنید.

چرا که گیاهان علاوه بر نور و خاک ها مناسب، به دمای متعادلی برای رشد خود نیاز دارند و اگر دما مناسب نباشد و حتی سایر پارامترها نیز عالی باشد، باز هم نمی توانید انتظار داشته باشید که گیاهان به رشد و باروری خوبی برسند. به همین دلیل استفاده از سیستم های گرمایشی در فصل زمستان برای گلخانه ها اهمیت بسیار زیادی دارد. شما فقط باید با توجه به نوع گیاه خود، منطقه جغرافیایی و متراژ گلخانه، بهترین سیستم گرمایشی را با نظر کارشناسان خریداری نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره انواع روش های گرمایش گلخانه بدون گاز صحبت کردیم و گفتیم که کدام یک از این روش ها می تواند گزینه مناسب تری برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و کاهش هزینه های شما باشند. با استفاده از جت هیتر برقی و گرماتاب در گلخانه، شما می توانید با کمترین میزان انرژی به بالاترین سود و بهره وری برسید.

شما می توانید هر دو لوازم ذکر شده، یعنی جت هیتر برقی و گرماتاب برای گلخانه را در فروشگاه نیکان پارسه با کیفیت بالا و گارانتی چند ساله خریداری کنید. همچنین خدمات پس از فروش از طرف این فروشگاه نیز در اختیار شما قرار داده می شود و می توانید علاوه بر تعمیر و تعویض گرماتاب، نحوه نصب و راه اندازی این سیستم را نیز از کارشناسان ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.