وبلاگ

گرمایش گلخانه کوچک و بهترین سیستم های گرمایشی آن

گرمایش گلخانه کوچک

فرقی نمی کند که در چه موقعیتی جغرافیایی و در چه آب و هوایی هستید؛ در هر شرایطی اگر گلخانه کوچکی دارید، باید به فکر تنظیم و تعادل دمای آن باشید. استفاده از سیستم گرمایش گلخانه کوچک می تواند کمک خیلی زیادی به تعادل دمای این مکان کند؛ اما باید تمام تلاش خود را کنید که از یک وسیله گرمایشی باکیفیت و کم هزینه برای گلخانه خانگی خود استفاده نمایید. از آنجا که گلخانه خانگی متراژ زیادی ندارد، خیلی راحت تر و سریع تر از گلخانه های بزرگ گرم می شود و تنظیم دمای آن با استفاده از یک وسیله کاربردی، خیلی راحت تر است.

اما چگونه می توانیم به گرم کردن گلخانه های کوچک کمک کنیم؟ روش های متعددی برای رسیدن به این هدف وجود دارند که ما در این مقاله به برخی از پرکاربردترین و رایج ترین آنها اشاره می کنیم. همچنین توضیح می دهیم که کدام روش برای تامین گرمایش گلخانه کوچک مفیدتر و بهتر است. پس اگر شما هم یه گلخانه کوچک دارید یا به فکر راه اندازی آن در منزل خود هستید، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بهترین روش های گرمایش گلخانه کوچک

برای انتخاب بهترین روش گرمایش گلخانه خانگی شما باید از وسیله ای استفاده کنید که در عین مقرون به صرفه بودن، می تواند خیلی سریع و به صورت یکنواخت محیط گلخانه را گرم و دمای آن را متعادل کند. در ادامه، توضیح مختصری از برخی از این روش ها برای گرمایش گلخانه کوچک به شما معرفی می کنیم و توضیحی از آنها ارائه می دهیم.

بخاری برقی

بخاری برقی یکی از لوازم کاربردی برای گرم کردن گلخانه های کوچک به شمار می آید که همان طور که از نام آن هم می توان متوجه شد، با استفاده از انرژی برق کار می کند. این بخاری ها غالباً دارای فن هستند و بدون نیاز به لوله کشی، به گرم کردن محیط گلخانه کمک می کنند. نکته جالب توجه درباره بخاری های برقی این است که هیچ گونه آلودگی تولید نمی کنند و به صورت کاملا سالم، باعث متعادل شدن دمای گلخانه می شوند.

بخاری گازی

بخاری گازی نسبت به نمونه برقی میزان انرژی کمتری مصرف می کند و از آنجا که هزینه گاز کمتر از برق است، شما می توانید با کمترین هزینه ممکن، گلخانه کوچک و خانگی خود را گرم کرده و دمای آن را تنظیم نمایید.

نکته مهمی برای استفاده از بخاری گازی برای گرمایش گلخانه کوچک باید مد نظر قرار دهید، این است که این بخاری ها باید حتماً دودکش داشته باشند تا آلودگی ناشی از سوخت فسیلی را از گلخانه خارج کنند. علاوه بر این، اگر در گلخانه ها از بخاری های گازی کوچک استفاده کنید، ممکن است کارایی کافی را نداشته باشند و حتی با مصرف گاز و برق زیاد هم نتوانند گرمای مورد نیاز را تامین کنند. در این شرایط، چاره چیست؟

گرماتاب

یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای گرمایش گلخانه کوچک که می تواند کمک بسیار زیادی به تنظیم دمای گلخانه با کمترین هزینه ممکن کند، گرماتاب است. گرماتاب ها عملکرد فوق العاده متفاوتی با بخاری های گازی و برقی دارند و می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و به شکل کاملاً یکنواخت، محیط گلخانه را گرم و دمای آن را تنظیم نمایند.

برخلاف سیستم های گرمایشی قدیمی برای گرم کردن گلخانه های کوچک، گرماتاب هیچ گونه آلاینده مخرب تولید نمی کند و برای محیط زیست کاملاً مفید است. علاوه بر این، میزان هدر رفت انرژی در گرماتاب بسیار پایین است و همین امر موجب کاهش هزینه های شما می شود. در ادامه، به صورت مفصل درباره اهمیت گرماتاب در گرمایش گلخانه صحبت خواهیم کرد.

استفاده از گرماتاب، بهترین روش برای تامین گرمایش گلخانه کوچک

اگر شما در گلخانه های کوچک به منظور تنظیم دما از گرماتاب استفاده کنید، می توانید انتظار داشته باشید که در زمان بسیار کوتاه و خیلی سریع تر از روش های سنتی، این محیط گرم خواهد شد. به طور کلی، گرماتاب نمونه های مختلفی دارد و شما می توانید از بهترین و با کیفیت ترین مدل های آن در گلخانه خود استفاده نمایید.

با این حال، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای گلخانه های کوچک، از گرماتاب های کوچک تر و برای گلخانه های متراژ بالا نیز از گلخانه های بزرگ تر استفاده نمایید. به منظور اطمینان از خرید بهترین نوع گرماتاب برای گرم کردن گلخانه، بهتر است حتما با کارشناسان فروش مشورت کنید و توضیح دهید که متراژ گلخانه شما تقریباً چقدر است، چقدر ارتفاع دارد و حتی چه نوع گل ها و گیاهانی در آن رشد می دهید. زیرا همه این موارد می توانند در نوع گرماتابی که برای گرمایش گلخانه کوچک می خرید، تاثیر بگذارند.

مزایای استفاده از گرماتاب در گلخانه خانگی

در قسمت های قبل به صورت مختصر با برخی از مزایای گرماتاب برای گرمایش گلخانه کوچک آشنا شدید. علاوه بر این، سیستم گرماتاب مزایای دیگری نیز دارد و به همین دلیل شما می توانید با اطمینان کامل از نحوه عملکرد و هزینه بسیار پایین آن، از این محصول در گلخانه کوچک و خانگی خود استفاده نمایید. در ادامه، به صورت مختصر برخی از مهمترین مزایای این سیستم را نام می بریم که باعث شده اند به یکی از بهترین لوازم گرمایشی در فضای گلخانه تبدیل شوند.

  • قیمت گرماتاب نسبت به سایر روش های گرمایش گلخانه ارزان تر است.
  • این روش انرژی کمتری مصرف می کند و به همین دلیل باعث کاهش هزینه های شما در مصرف برق و گاز می شود.
  • به خاطر این که گرماتاب نیازی به سرویس دائمی ندارد، هزینه های شما از تمام جوانب کاهش می یابد.
  • گرماتاب به صورت مستقیم گرما را به اشیا و افراد منتقل می کند و به همین دلیل باعث هدر رفت انرژی نمی شود.
  • با استفاده از گرماتاب، شما می توانید به صورت یکنواخت همه قسمت های گلخانه را گرم کنید.
  • گرمایش گلخانه با استفاده از گرماتاب در کوتاه ترین زمان ممکن اتفاق می افتد.
  • گرماتاب اصلاً جای زیادی نمی گیرد و شما می توانید آن را در سقف گلخانه نصب کرده و از مزایای آن بهره مند شوید.
  • گرماتاب به هیچ عنوان باعث آسیب به گیاهان نمی شود و حتی شما می توانید با توجه به نوع گیاه خود، نوع گرماتاب را نیز انتخاب کنید.

نحوه عملکرد سیستم گرماتاب

نحوه عملکرد سیستم گرماتاب به این صورت است که با استفاده از امواج الکترومغناطیسی، گرمای مورد نیاز گلخانه را تولید می کند. در این شرایط، گرمایش گلخانه کوچک با استفاده از گرماتاب امکان پذیر است و شما می توانید در هر زمانی که خواستید، آن را روشن کرده و تنها در چند دقیقه بعد، از گرمای مطلوب آن لذت ببرید.

گرماتاب با استفاده از امواج الکترومغناطیسی، به صورت مستقیم انرژی گرمایی و حرارت را به گیاهان، اشیا و افراد موجود در گلخانه می رساند و راندمان بسیار بالایی دارد. قیمت گرماتاب با توجه به این مزایایی که دارد کاملا مناسب است و شما می توانید با خیالی آسوده آن را خریداری کنید.

معرفی بهترین مدل های گرماتاب برای گلخانه کوچک

اگر شما هم یک گلخانه کوچک دارید و می خواهید از یک گرماتاب باکیفیت برای گرم کردن گیاهان در آن استفاده کنید، مدل های مختلفی پیش روی شما قرار دارند که گرماتاب های لوله ای و LT دو مورد از محبوب ترین آنها هستند. در ادامه، به صورت مختصر توضیحاتی درباره این نمونه های گرماتاب ارائه می دهیم.

گرماتاب LT

گرماتاب LT در واقع به نوعی گرماتاب خطی گفته می شود که در آن لوله هایی به صورت مستقیم قرار دارند و مانند یک خط، در گلخانه قرار می گیرند و باعث گرم شدن فضای آن می شوند. این مدل گرماتاب برای گرم کردن فضای گلخانه به منبع گاز نیاز دارد و زمانی که شعله ناشی از احتراق گاز شهری به وجود می آید، این شعله در داخل لوله به شکل گرما و امواج الکترومغناطیسی در می آید و در محیط پخش می شود.

گرماتاب لوله ای

گرماتاب دیگری برای گرمایش گلخانه کوچک در بازار وجود دارد که مدل لوله ای است و برای گرم کردن محیط، از لوله های متعددی استفاده می کند. در این شرایط، اگر متراژ گلخانه کوچک شما کمی بیشتر باشد، باید لوله های بیشتر با طول بالاتری در این گلخانه مورد استفاده قرار بگیرند. به طور کلی، گرماتاب های لوله ای با استفاده از امواج مادون قرمز و منابع انرژی گاز و برق، به گرم کردن گلخانه های کوچک و بزرگ کمک می کنند.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعاتی درباره گرمایش گلخانه کوچک در اختیار شما قرار دادیم و گفتیم که گرماتاب، بهترین و موثرترین روش برای گرم کردن گلخانه ها به شمار می آید. با استفاده از این وسیله، شما می توانید گرمایش گلخانه خود را تامین کرده و دمای مورد نیاز را برای آن در نظر بگیرید.

از آنجا که گیاهان برای رشد و نمو به دماهای مختلفی نیاز دارند، شما با استفاده از گرمایش گلخانه خانگی می توانید به این هدف دست پیدا کنید و بهترین دما را برای گلخانه تنظیم نمایید. برای خرید گرماتاب با قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالا، می توانید به فروشگاه نیکان پارسه مراجعه کرده و بعد از مشورت با کارشناسان فروش، بهترین گرماتاب را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.