مشعل گرماتاب

توضیحات

اصلی ترین و مهمترین قسمت گرماتاب برای گرم کردن هوا، مشعل است که وظیفه احتراق و ایجاد هوای گرم را بر عهده دارد. مشعل گرماتاب باعث می شود که شما بتوانید با استفاده از این سیستم فضای مورد نظر خود را به طور کامل گرم کنید. برای اطلاع از نحوه عملکرد سیستم گرماتاب، لازم است که همه قطعات آن را بشناسید که مشعل هم یکی از مهمترین آنها است. در ادامه، به صورت مفصل نحوه عملکرد مشعل گرماتاب را برای شما توضیح می دهیم و می گوییم که نحوه گازرسانی و برق رسانی این سیستم به چه صورت است.

مشعل گرماتاب چیست؟

مشعل گرماتاب چیست؟

مشعل گرماتاب در واقع قطعه ای از گرماتاب است که وظیفه احتراق و آتش زدن را بر عهده دارد. این قطعه باعث می شود که شعله ای در سیستم گرماتاب به وجود بیاید و این شعله، منجر به ایجاد هوای گرم شود.

زمانی که مشعل گرماتاب به طور کامل تنظیم باشد و از قطعه با کیفیتی استفاده کنید، شعله ای که مشعل تولید می کند، آبی رنگ است. آبی بودن رنگ این شعله، به این معنی است که احتراق به طور کامل صورت گرفته است. در نتیجه، هم هوا به خوبی گرم می شود و هم انرژی خیلی زیادی مصرف نخواهد شد. البته لازم است بدانید که خود مشعل در سیستم گرماتاب نیز قطعات مختلفی دارد که هر یک از آنها وظیفه ای را بر عهده دارند.

نحوه تنظیم مشعل گرماتاب

گفتیم که تنظیم بودن مشعل گرماتاب اهمیت بسیار زیادی در عملکرد آن دارد. به گونه ای که اگر مشعل گرماتاب تنظیم نباشد، احتراق ناقص شکل می گیرد و احتراق کامل انجام نمی شود. با ایجاد احتراق ناقص، شعله ای که در سیستم گرماتاب به وجود می آید، به هر رنگی غیر از آبی است. در نتیجه این امر، هم در دستگاه دوده به وجود می آید و هم عمکلرد مطلوب را نخواهد داشت. برای این که بتوانید مشعل دستگاه گرماتاب را تنظیم کنید، باید از شیر برقی مشعل گرماتاب استفاده کنید.

شیر برقی در واقع دستگاه کنترل گرماتاب است که با استفاده از آن می توانید فشار و حجم گاز ورودی و خروجی از این دستگاه را تنظیم کنید. همچنین از طریق چک کردن شیر برقی در مشعل گرماتاب، می توانید از وقوع اتفاقاتی مانند آتش سوزی و انفجار جلوگیری کنید.

نحوه عملکرد مشعل گرماتاب

نحوه عملکرد مشعل گرماتاب

مهمترین کاری که مشعل در سیستم گرماتاب انجام می دهد، انجام عملیات احتراق است. با روشن کردن دستگاه گرماتاب، فن دستگاه شروع به کار می کند و هوایی که داخل لوله های U شکل دارند را به خارج هدایت می کند. از طرف دیگر، گاز شهری نیز وارد سیستم گرماتاب می شود و بعد از ترکیب شدن با اکسیژن هوا و جرقه زدن، احتراق صورت می گیرد.

بعد از جرقه زدن و ایجاد آتش، شعله از داخل فلنچ مشعل خارج شده و به لوله هایی که ضریب تابشی خیلی بالایی دارند، می رود. این لوله ها با نام لوله های آتش خوار نیز شناخته می شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند. در نتیجه این امر، انرژی گرمایی از طریق این لوله ها وارد محیط می شود و محیط مورد نظر گرم می شود.

نکات مهم در تنظیم بودن مشعل گرماتاب

موقع تنظیم کردن مشعل گرماتاب شما باید به فاکتورهای قابل توجهی دقت کنید. این فاکتورها باعث می شوند که تنظیم کردن مشعل در سیستم گرماتاب خیلی بهتر انجام شود و شما بتوانید به بهترین شکل ممکن، این دستگاه را تنظیم کنید. در نتیجه، سیستم گرماتاب نیز عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت. در ادامه این نکات را نام می بریم:

  • برای سوختن کامل شعله، باید رنگ آبی داشته باشد.
  • برای این که مطمئن شوید شعله ناشی از جرقه مشعل گرماب مناسب است، چک کنید که آیا طول شعله حداکثر ۲.۵ متر بعد از فلنچ است یا خیر. در صورتی که طول شعله به این اندازه باشد، یعنی سوختن کامل شکل گرفته است.
  • در صورت تنظیم کردن مشعل گرماتاب، میزان مصرف انرژی این دستگاه خیلی کمتر می شود.
  • تنظیم بودن مشعل، باعث می شود که عمل احتراق کیفیت بالاتری داشته باشد و مشکلی برای محیط زیست به وجود نیاید.
  • موقع نصب و راه اندازی گرماتاب و به خصوص مشعل آن، حتماً از افراد متخصص کمک بخواهید.
  • در صورت وارد شدن گاز بیش از اندازه به لوله های گرماتاب پیش از احتراق، احتمال انفجار وجود دارد. پس حتماً به گازرسانی مشعل گرماتاب توجه داشته باشید.
  • تنظیم بودن مشعل گرماتاب شما را مطمئن می کند که این دستگاه دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت و کمتر آسیب می بیند یا خراب می شود. چرا که در این صورت، احتراق با ظرفیت حرارتی مطابق دستگاه انجام می شود.
  • در صورت ایجاد احتراق کامل، دمای لوله آتش خوار به بالاترین حد ممکن و تا ۴۵۰ درجه سانتیگراد می رسد.
  • به خاطر اهمیت بسیار زیاد مشعل، به هیچ عنوان نباید در گرماتاب از مشعل های بی کیفیت و غیر استاندارد استفاده کنید؛ چرا که احتمال آتش سوزی و انفجارهای شدید وجود دارد.

گازرسانی به مشعل گرماتاب

گازرسانی به مشعل گرماتاب

پیش از این هم متوجه شدید که گازرسانی مشعل تا چه حد در استاندارد بودن عملکرد گرماتاب تاثیر دارد. بهترین عملکرد گرماتاب زمانی است که میزان گازرسانی به این سیستم با گاز شهری تقریباً فشار بار ۱۸ میلی بار داشته باشد.

شما می توانید با استفاده از یک استابلایزر و گاورنر، فشار ورودی و گازرسانی به مشعل در گرماتاب را تنظیم کنید. برای وصل کردن دستگاه به شیر گاز، می توانید از تبدیل سه چهارم استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که دستگاه تا لوله گاز نهایتاً نیم متر فاصله دارد و این فاصله نباید کمتر شود.

برق رسانی مشعل گرماتاب

مشعل در دستگاه گرماتاب از برق تک فاز استفاده می کند که شما باید این برق را از طریق سه رشته مختلف فاز، نول و ارت به دستگاه برسانید. به نحوه قرارگیری هر یک از این رشته های کابل توجه زیادی داشته باشید. مثلاً اگر جای فاز یا نول با یکدیگر اشتباه گرفته شود و به جای یکدیگر قرار بگیرند، سیستم مشعل روشن نمی شود. همچنین اگر در مشعل شما از کابل با کیفیت استفاده نشده باشد، ممکن است دستگاه مختل شود و در طول زمان آسیب ببیند.

خرید قطعات گرماتاب از نیکان پارسه

برای خرید مشعل گرماتاب با بالاترین کیفیت و بهترین استانداردهای جهان، با کارشناسان ما در فروشگاه نیکان پارسه تماس بگیرید. در این فروشگاه انواع مشعل های گرماتاب برای سیستم های مختلف با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می شوند. همچنین می توانید نحوه استفاده از مشعل در سیستم گرماتاب را نیز از کارشناسان ما در نیکان پارسه بپرسید.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مشعل گرماتاب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.