وبلاگ

سیستم گرمایش روف گاردن (بررسی بهترین‌ها+ویژگی‌ها+عملکرد)

سیستم گرمایش روف گاردن

روف گاردن ها ایده بسیار زیبا و تحسین بر انگیزی برای استفاده بهینه از سقف محیط یک ساختمان محسوب می شوند. امروزه استفاده از سقف ساختمان بسیار رایج است و حتی برخی از کافه ها با ایجاد یک سایبان ساده، سقف کافه را برای ارائه خدمات به مشتریان انتخاب می کنند. استفاده از روف گاردن فقط تحت عنوان یک فضای زینتی نیست و بسیاری از خانواده ها نیز دورهمی های خود را در مجاورت روف گاردن خانه خود برگزار می کنند. از این رو گرمایش روف گاردن یکی از ضروریات تبدیل این گونه محیط ها به یک فضای دلچسب و قابل استفاده می باشد. در این نوشته از مجموعه مقالات نیکان پارسه، قصد داریم به گرمایش روف گاردن و نکات مهم آن بپردازیم.

سیستم گرمایشی روف گاردن باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

روف گاردن یعنی فضای باز! از آنجایی که استفاده از روف گاردن ها به طور رایج و معمول، نشستن در محیط اطراف روف گاردن و برگزاری یک دورهمی دوستانه یا استفاده تجاری از محیط می باشد، فراهم کردن گرمای مناسب در روف گاردن از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو، یکی سیستم گرمایشی مناسب برای روف گاردن باید سیستمی باشد که بتواند در فضای باز بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. یک سیستم گرمایشی مورد استفاده در فضای باز باید محیط را به اندازه کافی گرم کند و مصرف انرژی مناسبی نیز داشته باشد.

بهترین سیستم گرمایشی روف گاردن چیست؟

بهترین سیستم گرمایش روف گاردن با توجه به نکات مطرح شده، گرماتاب است. گرماتاب ها سیستم های گرمایشی ای هستند که مخصوص استفاده در فضای باز می باشند؛ هرچند از آن‌ها در فضای بسته نیز می توان بدون هیچ مشکلی استفاده کرد. گرماتاب روف گاردن محیط را به خوبی گرم کرده و گرمای مطبوع و مورد نیاز روف گاردن را، هم برای گیاهان موجود در روف گاردن و هم برای افراد مستقر در آن محیط، فراهم می کند.

ویژگی های گرماتاب روف گاردن

گرماتاب های روف گاردن دارای مصرف انرژی بسیار پایین و عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سایر سیستم های گرمایشی هستند. گرماتاب ها بیش از 50 درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به سایر سیستم های گرمایشی دارند. در فضای باز، اصولا خیلی ها از استفاده از سیستم گرمایشی صرف نظر می کنند و تصورشان است است که انرژی زیادی برای گرم کردن این نوع فضاها لازم است؛ در حالی که این تصور غلط، به دلیل عادت کردن به استفاده از سیستم های گرمایشی همرفتی به وجود آمده است. گرماتاب ها برخلاف سیستم های همرفتی، جریان هوا را جا به جا نمی کنند و اساسا نیازی به گرم کردن هوا ندارند؛ بلکه از طریق تابش مستقیم به اجسام، آن‌ها را گرم کرده و در مصرف انرژی به شکل حیرت آوری صرفه جویی می نمایند. گرماتاب ها به آسانی قابل نصب هستند و می توان به اشکال مختلف از آن‌ها استفاده کرد. همچنین، تعمیر و نگهداری  آن‌ها به آسانی انجام می شود.

نحوه عملکرد گرماتاب روف گاردن

گرماتاب روف گاردن با استفاده از یک لوله با ضریب و سرعت بالا، گاز طبیعی را می سوزاند و از طریق رفلکتورها یا همان سطوح منعکس کننده گرماتاب، گرمایش روف گاردن را تامین می کند. گرماتاب ها امواج مادون قرمزی ایجاد می کنند که در اثر سوختن گازها به وجود می آیند و با تابش این امواج به اجسام تحت تابش، آن‌ها را گرم کرده و دمایشان را به میزان دلخواه شما افزایش می دهند. در روف گاردن باید گرماتاب را در ارتفاع کمتری نصب کنید تا بتواند عملکرد مناسبی از منظر تامین گرمایش محیط داشته باشد.

انواع گرماتاب های مناسب روف گاردن

هیتر های تابشی روف گاردن دارای 2 نوع اصلی هستند:

  • گرماتاب برقی روف گاردن
  • گرماتاب گازی روف گاردن

هر یک از این گرماتاب ها دارای انواع خاص خود هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

انواع گرماتاب برقی روف گاردن

گرماتاب های برقی روف گاردن دارای 3 نوع اصلی می باشند:

  1. گرماتاب برقی فن دار، که دارای امنیت و بازدهی بالاتر نسبت به سایر مدل ها است و انتقال گرما را از طریق فن انجام می دهد.
  2. گرماتاب برقی تابشی گرما را از طریق تابش به سطوح و اجسام مورد نیاز شما منتقل می کند.
  3. گرماتاب صنعتی که بیشتر مناسب محیط های بزرگ و دارای مساحت بالا است و فقط در صورتی به شما توضیح می شود که دارای یک روف گاردن بزرگ باشید.

انواع گرماتاب گازی روف گاردن

گرماتاب های گازی روف گاردن به طور کلی قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های برقی آن دارند همچون گرماتاب های برقی، دارای 3 نوع مختلف هستند:

گرماتاب گازی فن دار: گرما را از طریق فن منتقل می کنند اما سر و صدای زیادی دارند و شاید چندان مناسب استفاده در محیطی مانند روف گاردن نباشند.

گرماتاب گازی تابشی برای محیط های کوچک مناسب تر است و اگر در روف گاردن خود اقدام به قرار دادن آلاچیق کرده اید، این گرماتاب ها برای شما مناسب می باشند.

گرماتاب بدون فن: سر و صدای بسیار کمی دارند و از این رو مناسب روف گاردن ها می باشند. با این حال بازدهی آن‌ها از مدل های فن دار کم تر است.

برای خرید گرماتاب روف گاردن چه باید کرد؟

برای خرید گرماتاب روف گاردن، کافی است به شرکت نیکان پارسه مراجعه کنید. یک تماس با کارشناسان ما در نیکان پارسه کافی است تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند. کارشناسان ما با اندازه گیری ابعاد روف گاردن و ویژگی های آن و همچنین نوع استفاده شما از روف گاردن، بهترین مدل های گرماتاب روف گاردن را به شما پیشنهاد خواهند داد تا بتوانید نسبت به تامین گرمایش روف گاردن خود بدون هیچ مشکلی اقدام کنید.

سخن پایانی

در این نوشته درباره گرمایش روف گاردن و بهترین راه حل تامین آن نکاتی را بیان کردیم. گرماتاب ها بهترین راه برای تامین گرمایش روف گاردن می باشند و استفاده از آن‌ها روز به روز گسترده تر می شود. این سیستم های گرمایشی مصرف انرژی بسیار کمی دارند و در کمترین زمان ممکن محیط را به گرمای مطبوع و مورد نظر شما می رسانند. امیدواریم این نوشته مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. اگر در رابطه با نکات مطرح شده سوالی دارید، می توانید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.