وبلاگ

اصلی ترین دلیل گرفتگی نازل مه پاش و راهکارهای برطرف کردن آن

دلیل گرفتگی نازل مه پاش

سیستم مه پاش با وجود داشتن مزایای بسیار زیاد، مشکلی را برای برخی از استفاده کنندگان به وجود می آورد که آن هم گرفتگی نازل های سیستم است. ممکن است به مرور زمان، سوراخ های نازل مه پاش مسدود شوند و آب را از خود عبور ندهند. این امر علاوه بر این که باعث کاهش آب خارج شده از سیستم مه پاش می شود، به این سیستم فشار وارد می کند و یکی از مهمترین دلایل کاهش عمر سیستم مه پاش در نظر گرفته می شود. از این رو، بهتر است از قبل دلیل گرفتگی نازل مه پاش را بدانید تا از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کنید.

نازل های مه پاش اندازه بسیار کوچکی دارند و به خاطر دلایل مختلف ممکن است به مرور زمان دچار گرفتگی شوند. خوشبختانه راهکارهایی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارند که ما در این مقاله به طور کامل به آنها خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم می خواهید دلایل مسدود شدن سوراخ های نازل مه پاش را بدانید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دلایل مسدود شدن سوراخ های نازل مه پاش چیست؟

مهمترین عواملی که می توانند باعث مسدود شدن نازل های مه پاش پلاستیکی و یا حتی فلزی شوند، شامل مواردی مانند مواد محلول موجود در آب و کیفیت پایین آب هستند. در این بخش، هر یک از این دلایل را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم و می گوییم که برای برطرف کردن این مشکلات باید چه کاری انجام دهید.

گرد و غبار و املاح موجود در آب

ریز بودن بسیار زیاد نازل های سیستم مه پاش باعث شده که حساسیت بسیار زیادی در برابر املاح موجود در آب داشته باشد. از این رو، این املاح به مرور زمان می توانند باعث گرفتگی نازل های سیستم مه پاش فلزی یا پلاستیکی شوند. اما قبل از خواندن این نوشته اگر می خواهید تفاوت دقیق بین نازل های پلاستیکی و فلزی را بدانید، به بلاگ مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی مراجعه کنید.

اندازه نازل های مه پاش به چند میکرون می رسد و اگر هرگونه املاح و گرد و غباری در آب وجود داشته باشد، به راحتی در این سوراخ ها قرار می گیرد. زمانی که حجم گرد و غبار موجود در سیستم مه پاش بیشتر شود، این سوراخ ها به طور کامل مسدود می شوند و آب به سختی می تواند از نازل مه پاش عبور داده شود.

راهکار برای برطرف کردن این مشکل

بعد از این که متوجه شدید که دلیل گرفتگی نازل مه پاش شما وجود گرد و غبار و املاح موجود در آب است، وقت آن می رسد که به دنبال راهکاری برای آن باشید. مهمترین راهکار برای جلوگیری از بروز این مشکل، این است که از سیستم فیلتراسیون در مه پاش خود استفاده کنید.

با استفاده از این سیستم، تمام املاح و گرد و غبار موجود در آب جدا شده و اصلا وارد نازل های مه پاش نمی شود. شما می توانید در این شرایط نازل های فیلتردار خریداری کنید. این نازل ها تمام املاح موجود در آب را گرفته و از رسوب شدن املاح درون نازل ها جلوگیری می کنند.

نکته جالب توجه درباره این نازل ها این است که می توانید حتی بعد از گذشت مدتی نازل را از پایه آن جدا کرده و فیلتر آن را به طور کامل تمیز کنید. با انجام این کار، می توانید تا مدت ها از فیلتر نازل استفاده کنید و مطمئن باشید که مشکلی برای آن پیش نمی آید.

سختی بالای آب

از دیگر دلایل مسدود شدن سوراخ های نازل که می تواند اهمیت بسیار زیادی در عمر و دوام این دستگاه داشته باشد، سختی بالای آب است. منظور از سختی آب، این است که در آب انواع نمک های محلول به مقدار زیاد وجود داشته باشد. با این حال، این املاح با چشم دیده نمی شوند و سختی آب را تا حد زیادی بالا می برند.

ممکن است فکر کنید که می توان با استفاده از سیستم فیلتراسیون، این املاح را از آب جدا کرد. با این حال، باید بگوییم که استفاده از فیلترهای معمولی اصلاً نمی تواند باعث جداسازی این املاح از آب شود. در آب سخت مواد مختلفی مانند یون های کلسیم و منیزیم همچنین نمک های معدنی وجود دارند. خیلی از افراد فکر می کنند که آب سخت همان گچک یا آهک است. در ادامه، توضیح می دهیم که برای برطرف کردن این مشکل و افزایش عمر سیستم مه پاش باید چه کاری انجام دهید.

راهکار برطرف کردن این مشکل

بهترین و مطمئن ترین روشی که از طریق آن می توانید سختی آب را گرفته و از گرفتگی نازل مه پاش جلوگیری کنید، استفاده از دستگاه آب شیرین کن است. این دستگاه می تواند تمام مواد محلول در آب که با چشم دیده می شوند را جدا کرده و سختی آب را تا حد خیلی زیادی پایین بیاورد. از این رو، استفاده از آن برای سیستم مه پاش می تواند کمک خیلی زیادی به افزایش عمر این سیستم کند.

راهکارهای دیگر برای جلوگیری از گرفتگی نازل مه پاش

علاوه بر روش هایی که گفتیم، راهکار دیگری نیز وجود دارد که از طریق آنها می توانید احتمال گرفتگی نازل پلاستیکی یا فلزی خود را تا حد زیادی کاهش دهید. به عنوان مثال، شما می توانید نازل و فیلتر آن را از یکدیگر جدا کرده و به مدت ۱۲ ساعت درون محلول سرکه و آب قرار دهید. سپس بعد از این بازه زمانی، نازل را خارج کرده و بعد از شستشو به همراه فیلتر، در جای اصلی خود قرار دهید.

البته حتماً این نکته را مد نظر قرار دهید که این محلول کاملاً اسیدی بوده و می تواند باعث خوردگی نازل شود. از این رو، ممکن است این روش برای نازل فلزی چندان مناسب نباشد. برای اطمینان از این مسئله، می توانید با افراد متخصص در فروشگاه نیکان پارسه مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا محلول آب و سرکه می تواند برای رفع گرفتگی نازل مه پاش مناسب باشد یا خیر.

 اجزای مهم سیستم مه پاش

برای این که بتوانید از سیستم مه پاش خود در برابر گرفتگی محافظت کنید، بهتر است اجزای مختلف آن را بشناسید. هر یک از این اجزا نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد سیستم مه پاش دارند. در این قسمت، مهمترین قطعات مه پاش را به صورت مختصر نام می بریم.

سخن پایانی

 در این مطلب متوجه شدید دلیل گرفتگی نازل مه پاش می تواند موضوعات متنوعی باشد. هیچ تفاوتی نمی کند که نازل شما صنعتی است یا نیمه صنعتی و یا حتی خانگی. در هر شرایط، باید برای محافظت از آن از روش هایی که گفتیم استفاده کنید.

شما می توانید انواع مه پاش صنعتی، مه پاش نیمه صنعتی و یا حتی مه پاش خانگی را در فروشگاه نیکان پارسه با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید. همچنین این فروشگاه فرایند نصب و یا حتی تعمیر مه پاش را نیز برای شما انجام می دهد. اگر هر سوال دیگری درباره نحوه رفع گرفتگی مه پاش فلزی یا پلاستیکی دارید، می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.