وبلاگ

گرمایش سالن پرورش قارچ

گرمایش سالن پرورش قارچ

استفاده از سیستم مناسب گرمایش سالن پرورش قارچ یکی از مهم ترین کارهایی است که شما می توانید برای بهبود کیفیت قارچ ها انجام دهید. روش های مختلفی برای گرم کردن سالن قارچ وجود دارند و شما باید با استفاده از مقرون به صرفه ترین و سریع ترین روش، سعی کنید سالن قارچ را گرم کنید. زیرا گرما اهمیت بسیار زیادی در رشد این ماده دارد و باعث می شود که سریع تر و به شکل خیلی بهتری رشد کند.

نبود گرما و سرد شدن هوای اطراف قارچ، باعث آسیب رسیدن به آن می شوند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به طور مفصل درباره سیستم های گرمایشی سالن قارچ صحبت کنیم و برای شما توضیح دهیم که کدام سیستم می تواند تمام نیازهای شما برای گرم کردن سالن قارچ را برطرف کند. 

اهمیت گرمایش سالن پرورش قارچ

اغلب تولیدکنندگان و افراد حرفه ای که در زمینه تولید و پرورش قارچ فعالیت دارند، اعلام کرده اند که دمای مناسب، مهمترین عامل برای پرورش قارچ بر شمرده می شود. اگر دما و گرمای مناسبی در سالن پرورش قارچ وجود داشته باشد و همچنین محیط تاریک و مرطوب باشد، شرایط ایده آلی برای رشد پرورش قارچ ها به وجود می آید. 

از این رو، کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند و می خواهند قارچ پرورش دهند، باید مطمئن باشند که نه تنها در فصل زمستان، بلکه در تمامی فصل های دیگر سال نیز شرایط مناسبی برای رشد قارچ به وجود بیاورند. همان طور که گفتیم، یکی از مهمترین شرایط برای رشد قارچ، گرمای مناسب است که برای رسیدن به این هدف، باید از سیستم مناسب گرمایش سالن قارچ استفاده کرد.

دمای مناسب برای سالن پرورش قارچ

به طور متوسط، بیشتر قارچ ها باید در دمای بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد پرورش یابند. تفاوتی هم ندارد که قارچ موردنظر شما قارچ دکمه ای باشد، شیپوری، صدفی یا شیتاکه.

در هر صورت، باید دمای مورد نیاز آن را تامین کنید تا با رشد و پرورش بهتر، هزینه ای که برای آن پرداخت کرده اید را دریافت نمایید. اگر دمای سالن قارچ خیلی بیشتر از ۲۵ و یا خیلی کمتر از ۲۳ باشد، رشد قارچ ها متوقف می شود و بیش از اندازه ضرر می کنید. به همین دلیل باید از وسیله مناسبی برای گرم کردن سالن پرورش قارچ استفاده نمایید. 

نحوه گرمایش سالن پرورش قارچ

مهم ترین نکته در گرمایش سالن قارچ، فارغ از سیستم گرمایشی مورد استفاده توسط شما، این است:

باید سیستم گرمایشی را به گونه ای تنظیم کنید که در همه قسمت های سالن پرورش قارچ، دما و گرما به یک اندازه پخش شود و همه قسمت های سالن دمای مشابهی داشته باشند. در این صورت، همه قارچ ها به یک اندازه رشد خواهند کرد و به خاطر داشتن اندازه مشابه، سود و بازدهی شما نیز افزایش پیدا می کند. 

انواع سیستم های گرمایش سالن پرورش قارچ

به خاطر سوددهی نسبتاً خوب سالن پرورش قارچ، بسیاری از افراد به این حوزه روی آورده اند. در این شرایط، تولید کنندگان نیز روش های متعددی را برای ایجاد هوای گرم در سالن پرورش قارچ ابداع کرده اند که شما باید تمام تلاش خود را کنید بهترین و کم هزینه ترین آن را خریداری کرده و از آن استفاده نمایید. در ادامه، توضیح مختصری درباره برخی از سیستم های گرمایش سالن پرورش قارچ در اختیار شما قرار می دهیم تا بهتر متوجه شوید که کدام یک از این لوازم می توانند وظیفه تنظیم دمای سالن پرورش قارچ را بهتر انجام دهند. 

1. کوره هوای گرم

کوره هوای گرم در سالن پرورش قارچ

یکی از روش ها برای گرم کردن سالن پرورش قارچ، استفاده از کوره هوای گرم است. نحوه عملکرد کوره هوای گرم به این صورت است که از داخل سیستم، آتشی روشن می شود و مانند هیتر تابشی، باعث گرم شدن محیط می شود. یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده خیلی از افراد استفاده از کوره هوای گرم را ترجیح می دهند، این است که هیچ دود سمی از این وسیله به وجود نمی آید و برای محیط زیست و خود قارچ ها کاملاً مناسب است. شما می توانید این سیستم ها را در نمونه های گازوئیلی، گازی یا دوگانه سوز خریداری نمایید. 

2. چیلر

چیلر برای گرمایش سالن پرورش قارچ

وسیله دیگری که می توانید برای گرم کردن سالن پرورش قارچ از آن استفاده کنید، دستگاه چیلر است. البته توجه داشته باشید که چیلر برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که مساحت خیلی زیادی ندارند و اگر سالن پرورش قارچ شما کمی بزرگ است، شاید نتوانید از چیلر استفاده کنید. 

3. جت هیتر

استفاده از جت هیتر در سالن پرورش قارچ

جت هیتر ها نیز یکی دیگر از روش های گرم کردن گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ . گیاهان هستند. این نوع سیستم های گرمایشی از طریق مکش هوا و گرم کردن آن، مجددا هوای گرم را به محیط انتقال می دهند. انواع مختلفی از جت هیتر ها وجود دارد و در تامین انرژی آن ها می توان از برق، گازویی و گاز شهری، بسته به مدل جت هیتر استفاده کرد.

4. هیتر تابشی یا گرماتاب

در آخر، بهترین، سریع ترین و منطقی ترین روشی که از طریق آن می توانید دمای سالن پرورش قارچ را تا حد زیادی تنظیم و متعادل کنید، استفاده از هیتر تابشی یا گرماتاب است. هیترهای تابشی می توانند به شکل کاملا یکنواخت، گرمای پاک در سراسر سالن پرورش قارچ ایجاد کرده و این گرما را توزیع کنند. از آنجا که هیترها در قسمت سقفی سالن پرورش قارچ نصب می شوند، به راحتی می توانند دمای مورد نیاز سالن را تامین و توزیع کرده و به شما این امکان را می دهند تا قارچ های کاملاً سالم و بزرگی تولید کنید.

مهمترین دلیلی که باعث شده خیلی از افراد از هیتر تابشی به عنوان سیستم گرمایش سالن پرورش قارچ استفاده کنند، اقتصادی بودن آن است. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که هیچ گونه هدر رفت انرژی در آن وجود ندارد و همچنین با مصرف کمترین میزان انرژی، در سریع ترین زمان ممکن، بیشترین گرما را تولید می کند. 

خرید برترین محصولات گرمایشی از نیکان پارسه

برای خرید محصولات گرمایشی در سالن پرورش قارچ، می توانید با کیفیت ترین نمونه ها را از فروشگاه نیکان پارسه خریداری نمایید. در این فروشگاه انواع سیستم های گرمایشی و به خصوص بهترین گرماتاب و هیترهای تابشی با کیفیت بسیار بالا در اختیار شما قرار می گیرند و می توانید با ضمانت و گارانتی آنها را خریداری کنید. 

همچنین اگر هر یک از قطعات سیستم گرمایشی شما دچار مشکل شد، می توانید از گارانتی آنها استفاده کنید. در صورت اتمام گارانتی نیز می توانید از کارشناسان نیکان پارسه برای تعمیر این لوازم کمک بخواهید. 

در نیکان پارسه خدمات پس از فروش نیز ارائه می شوند و شما می توانید از متخصصان، نحوه نصب و راه اندازی این سیستم ها را نیز سؤال کنید. در صورتی که خودتان هم وقت کافی برای انجام این کار ندارید، کارشناسان نیکان پارسه سیستم گرمایشی مورد نظر شما را برای سالن پرورش قارچ نصب می کنند. 

معرفی محصولات نیکان پارسه برای گرمایش سالن پرورش قارچ

در نیکان پارسه تنوع بسیار زیادی برای محصولات گرمایشی وجود دارند و شما می توانید در هر زمانی که خواستید، برای خرید هر یک از این محصولات اقدام کنید. در ادامه، لیستی از پرطرفدارترین محصولات گرمایشی نیکان پارسه برای گرمایش سالن پرورش قارچ به شما معرفی می کنیم که گزینه های بسیار مناسبی برای خرید به شمار می آیند. فقط باید قبل از خرید، با کارشناسان ما درباره متراژ سالن پرورش قارچ خود مشورت کنید و بهترین گزینه را خریداری نمایید.

مهم ترین گرماتاب های موجود در سایت نیکان پارسه عبارت اند از:

  • گرماتاب دکوراتیو مدل لوله ای
  • گرماتاب سرامیکی مدل دکوراتیو
  • گرماتاب دکوراتیو مدل DL35UT
  • گرماتاب سرامیکی صنعتی
  • گرماتاب لوله ای UT مدل 18SUT
  • گرماتاب لوله ای UT مدل 22SLUT
  • گرماتاب لوله ای UT مدل 30UT
  • گرماتاب لوله ای UT مدل 40LUT
  • گرماتاب لوله ای UT مدل 50XLUT

سخن پایانی

در این مطلب درباره انواع سیستم های گرمایش سالن پرورش قارچ صحبت کردیم و توضیح دادیم که کدام سیستم ها گزینه مناسب تری برای گرم کردن سالن قارچ و پرورش بهتر این مواد هستند. اگر شما نیز سالن پرورش قارچ دارید و می خواهید قارچ های سالم و با کیفیتی تولید کنید تا بتوانید با قیمت مناسبی آن ها را به فروش برسانید، استفاده از گرماتاب می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تنظیم دمای این سالن باشد تا بتوانید به این هدف دست پیدا کنید. با تماس گرفتن با کارشناسان نیکان پارسه، می توانید بر اساس نیازهای خود، بهترین و مناسب ترین سیستم گرماتاب را برای سالن پرورش قارچ خود بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5
فهرست مطالب
منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.