بخاری تابشی فضای باز

350.000.000

توضیحات

با سرد شدن هوا، بسیاری از فعالیت هایی که در فضای باز انجام می شدند، مختل می شوند. چراکه وسایل گرمایشی نمی توانند چندان برای فضای باز موثر باشند و این مکان ها را گرم کنند. با این حال، نوعی بخاری تابشی فضای باز طراحی شده است که حتی می تواند برای گرم کردن مکان های روباز مانند حیاط، تراس، روف گاردن و یا هر مکان دیگری که شما بخواهید، مناسب باشد. در ادامه، اطلاعات کاملی درباره این نوع سیستم گرمایش فضای باز و نحوه استفاده از آن در اختیار شما قرار می دهیم.

بخاری تابشی فضای باز چیست؟

بخاری تابشی فضای باز به محصولی گفته می شود که مانند انرژی خورشید فعالیت می کند. به این صورت که هوای گرم را مستقیماً به افراد و اشیاء می تاباند. برخلاف دستگاه های قدیمی که از روش همرفتی برای گرم کردن محیط استفاده می کنند، این محصولات با عملکرد و قدرت بسیار بالا، کمترین میزان مصرف انرژی را دارند و باعث کاهش هزینه های شما برای گرم کردن فضای باز می شوند.

به همین دلیل می توان گفت یکی از مهمترین دلایل نامگذاری این محصول به بخاری تابشی، نحوه عملکرد بسیار شبیه آن به نور خورشید است. شما می توانید برای مکان های کوچک و بزرگ، از نمونه های مختلف بخاری های تابشی و گرماتاب ها استفاده کنید.

انواع بخاری تابشی فضای باز

انواع بخاری تابشی فضای باز

بخاری های تابشی برای فضای باز نمونه های مختلفی دارند که شما باید با توجه به مکان مورد نظر خود، آنها را انتخاب کنید. برای مثال، برخی از این محصولات روی دیوار و برخی دیگر روی سقف نصب می شوند. از طرف دیگر، بسیاری از این لوازم نیز به صورت ایستاده فعالیت می کنند و از نظر ظاهری شباهتی با سیستم های قدیمی گرمایشی دارند.

علاوه بر این، این دستگاه ها از نظر نوع مصرف برق نیز می توانند با یکدیگر تفاوت داشته باشند. به این صورت که برخی از آنها با انرژی گاز و برخی دیگر با برق کار می کنند. شما می توانید با توجه به نیاز و مکان مورد نظر خود، انواع گرماتاب ها را در ابعاد و سایزبندی های مختلف خریداری کنید.

بخاری تابشی سقفی فضای باز

در مکان هایی مانند آلاچیق ها، اگرچه محیط سقف دارد، اما فضای باز محسوب می شود. چراکه هوا کاملاً در این مکان ها در حال رفت و آمد است. مکان های دیگری نیز به این شکل وجود دارند که اگرچه سقف در آنها تعبیه شده است، اما همچنان به عنوان نوعی فضای باز به شمار می آیند. برای این مکان ها، شما باید از نوعی بخاری تابشی سقفی استفاده کنید و آنها را روی سقف آلاچیق نصب نمایید. علاوه بر مکان های روباز، از این محصولات برای سالن های ورزشی که سقف بلندی دارند نیز استفاده می شود.

بخاری تابشی دیواری فضای باز

به احتمال خیلی زیاد فضای باز مورد نظر شما حداقل دیواری دارد که بتوانید بخاری تابشی را در آنجا نصب کنید. این محصولات غالباً دارای ارتفاع استانداردی هستند که شما باید مثلاً بخاری تابشی را در ارتفاع ۳ یا ۴ متری آن نصب کنید. از این محصولات می توان برای گرم کردن بیشتر مکان های روباز استفاده کرد.

نحوه عملکرد بخاری تابشی فضای باز

به طور کلی، دو مکانیسم برای گرم کردن محیط توسط بخاری های موجود در بازار وجود دارند. در مکانیسم اول، از روش همرفتی استفاده می شود. در این روش، بخاری در ابتدا باید همه قسمت های مکان را گرم کند تا بتواند هوای گرم را به شما برساند. این روش نیاز به زمان و انرژی خیلی زیادی دارد.

با این حال، در روش تابشی که در گرماتاب نیز از آن استفاده می شود، از روش همرفتی استفاده نمی کنند و گرما را به صورت مستقیم به افراد و اشیاء می تواند. در این روش، شما می توانید مطمئن باشید که میزان مصرف انرژی تا حد خیلی زیادی پایین می آید و همچنین هیچگونه هدر رفت انرژی در آن وجود ندارد.

بخاری تابشی فضای باز دارای لوله های زیادی است که در تمام قسمت های محیط منتشر شده است. زمانی که مشعل در گرما به احتراق در می آید و جرقه ایجاد می کند، از طریق فن این گرما را به سمت لوله ها منتقل می کند. سپس لوله ها مانند خورشید، انرژی گرمایی تولید شده را به صورت امواج مادون قرمز در محیط می تابانند.

مزایای بخاری تابشی فضای باز

مزایای بخاری تابشی فضای باز

استفاده از بخاری تابشی در فضای باز مزایای زیادی دارد و باعث می شود که شما بتوانید با هزینه بسیار مناسب، به بهترین شکل ممکن مکان مورد نظر خود را گرم کنید. این در حالی است که روش های سنتی به هیچ عنوان نمی توانند فضای باز را گرم کنند. در ادامه، به صورت مختصر برخی از مهم ترین مزایای استفاده از هیتر تابشی فضای باز را نام می بریم.

  • قیمت مناسب: این سیستم به خاطر استفاده از گاز طبیعی و کاهش مصرف انرژی، هزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد داشت و لازم نیست که نگران قبض های گاز و برق زیادی باشید.
  • نگهداری راحت: اصلاً لازم نیست که وقت و هزینه زیادی برای نگهداری از این سیستم بگذارید. چراکه نیاز چندانی به تعمیرات و سرویس شدن ندارد.
  • سرعت بالا در گرم کردن محیط: گفتیم که بخاری تابشی فضایی باز می تواند در بازه زمانی بسیار کوتاه، محیط را گرم کند. به همین دلیل لازم نیست که زمان زیادی برای گرم کردن محیط بگذارید.
  • گرم کردن یکنواخت محیط: روش های سنتی برای گرم کردن محیط به این صورت عمل می کنند که در نزدیکی آنها، گرمای خیلی زیادی وجود دارد و هرچه از آنها فاصله می گیریم، دمای محیط نیز تغییر می کند. این در حالی است که بخاری تابشی به شکل کاملاً یکنواخت، محیط مورد نظر را گرم می کند.

آیا بخاری تابشی فضای باز برای محیط زیست مناسب است؟

مهمترین نکته مثبت درباره بخاری تابشی فضای باز این است که به طور کامل با محیط زیست سازگاری دارند. به این صورت که هیچ گونه آلاینده مضری برای گرم کردن محیط توسط این محصولات تولید نمی شود و شما می توانید با خیال راحت در هر فضایی که بخواهید، از آنها استفاده کنید. البته در مکان های تجاری که باید از گرماتاب های خیلی قوی تری استفاده شود، می توانید از بخاری هایی استفاده کنید که دارای دودکش هستند و امنیت کامل را در محیط های صنعتی ایجاد می کنند.

مصرف گاز و برق بخاری تابشی فضای باز

برخی از سیستم های بخاری های تابشی موجود در بازار، از گاز با برخی دیگر از برق استفاده می کنند. با این حال، ارزان ترین سوخت موجود در کشور ما گاز است که با مصرف آن توسط گرماتاب، می توانید مطمئن باشید که هزینه های شما به هیچ عنوان زیاد نخواهد شد. میزان مصرف گاز گرماتاب نسبت به روش های قدیمی، تا 90 درصد کمتر است.

البته شما باید با توجه به مکان مورد نظر خود، از بخاری هایی استفاده کنید که گاز یا برق را مصرف می کنند. اگرچه گاز هزینه خیلی کمتری دارد، اما ممکن است گاهی مواقع مجبور شوید که از بخاری هایی استفاده کنید که از انرژی برق مصرف می کنند.

در صورتی که بخاری تابشی فضای باز مورد نظر شما گازی باشد، باید حتماً آن را به گاز شهری یا سیلندر گاز وصل کنید. نکته مثبت درباره مصرف گاز توسط گرماتاب ها این است که برای محیط زیست نیز هیچگونه خطری ندارند و کاملاً سازگار هستند.

از طرف دیگر، میزان مصرف برق در سیستم گرماتاب نسبت به روش های سنتی تقریباً ۶۰ کمتر است. به همین دلیل میزان مصرف برق آن نیز چندان چشمگیر نیست که شما توانایی پرداخت هزینه های آن را نداشته باشید. از این رو، می توان گفت که همه چیز به شرایط شما و نوع سیستم گرماتابی که می خرید، بستگی دارد.

خرید بخاری تابشی فضای باز از نیکان پارسه

اگر شما نیز به فکر گرم کردن فضای باز خود در فصل زمستان و هوای سرد هستید، استفاده از بخاری تابشی را فراموش نکنید. بخاری تابشی فضای باز یکی از بهترین محصولات برای گرم کردن هوا است که تاثیر بسیار زیادی در افزایش دما در مکان های روباز دارد. برای خرید این محصول با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، می توانید به وبسایت نیکان پارسه مراجعه نمایید. کارشناسان نیکان پارسه مشاوره های کامل برای خرید بهترین نوع محصول را نیز در اختیار شما قرار می دهند و می توانید با مشاوره رایگان، برای بهترین خرید اقدام کنید.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بخاری تابشی فضای باز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.